macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 I følge dennesiden,så skal det følge med en D-Bracket på det hovedkortet.Hvis du ikke har montert den,så kan det være lurt å gjøre det. i følge mine øyne så er det ingen dioder der har lest igjennom instruksjonsboka står ingen ting om d-bracket der og ingen ting om dioder Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Kanskje unødvendig å si, men sjekk at ram-brikkene står riktig har prøvd med med en og 2 brikker men til ingen hjelp Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Fulgte det ikke en brakett med 2 usb porter og 4 lysdioder med? Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Fulgte det ikke en brakett med 2 usb porter og 4 lysdioder med? nope var bare hovedkort inni esken, og noen ledninger. edit: bilde Endret 15. januar 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Da blir det straks værre å hjelpe deg. Da kan jeg ikke foreslå annet enn å demontere alt og bygge den opp fra børjan igjen. De fleste gangene når nybygg ikke virker,så er det bruker feil og ikke H.kortet sin feil, så ikke gi opp med en gang. Kontroler CPU (pinner) før du monterer den igjen. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Da blir det straks værre å hjelpe deg.Da kan jeg ikke foreslå annet enn å demontere alt og bygge den opp fra børjan igjen. De fleste gangene når nybygg ikke virker,så er det bruker feil og ikke H.kortet sin feil, så ikke gi opp med en gang. Kontroler CPU (pinner) før du monterer den igjen. jepp skal gjøre det skal få lånt meg en slik bracket, så kommer jeg tilbake til denne topicen Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvis du har sjansen til å låne en,så kan du jo prøve den før du evt. demonterer. Som regel så finner du feilen ved hjelp av den,og kan da rette dette direkte. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hvis du har sjansen til å låne en,så kan du jo prøve den før du evt. demonterer. Som regel så finner du feilen ved hjelp av den,og kan da rette dette direkte. Har lånt en nå og her er resultatet: 1 = RØD 2 = GRØNN 3 = RØD 4 = Ingen Endret 15. januar 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det var kjapt. Lasta ned instruksjons-manualen. Finner ut at det er en kontakt som heter JDB1, og den sitter ned til høyre under nederste PCI spor. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Det var kjapt.Lasta ned instruksjons-manualen. Finner ut at det er en kontakt som heter JDB1, og den sitter ned til høyre under nederste PCI spor. har funnet den 1 = RØD 2 = GRØNN 3 = RØD 4 = Ingen fikk jeg når jeg skrudde på maskinen. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvis det er grønt lys øverst til høyre så skal det det i følge min manual (NB: Annet h.kort) bety at det er minne det er nå feil med. Kan være lurt å prøve med annet minne hvis du har mulighet. Har sett en del som har problemer med TwinMos. PS. Normalt skal de kodene stå ganske langt frem i manualen. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hvis det er grønt lys øverst til høyre så skal det det i følgemin manual (NB: Annet h.kort) bety at det er minne det er nå feil med. Kan være lurt å prøve med annet minne hvis du har mulighet. Har sett en del som har problemer med TwinMos. PS. Normalt skal de kodene stå ganske langt frem i manualen. finner ingen slike koder i min manual men skal det ikke være grønt lys i alle 4 når alt er i skjønneste orden ? prøvde å ta ut en ram brikke, men skjedde ingen ting i forhold til lysene. Endret 15. januar 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Når alle lys er grønne,er alt OK. Driver å leter etter en side med kodene på MSI sine sider, men har ikke funnet dem.Vet de skal være der. Har du tillgang på brikker av et annet merke? Endret 15. januar 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Når alle lys er grønne,er alt OK.Driver å leter etter en side med kodene på MSI sine sider, men har ikke funnet dem.Vet de skal være der. Har du tillgang på brikker av et annet merke? nei ikke akkurat nå. Lastet ned manualen til hk på internett. den er noe annerledes enn den jeg fikk med. så jeg sitter å leser igjennom den. Har nå montert ram riktig. edit: fant dette i internett manualen. D-Bracket™ 2 Connector: JDB1 (Optional) The mainboard comes with a JDB1 connector for you to connect to D-Bracket™ 2. D-Bracket™ 2 is a USB Bracket that supports both USB1.1 & 2.0 spec. It integrates four LEDs and allows users to identify system problem through 16 various combinations of LED signals. For definitions of 16 signal combinations, please refer to DBracket ™ 2 in Chapter 1. Endret 15. januar 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Fant noe greier her , litt lenger ned på siden er det slike dioder som jeg har. er detter riktig? Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Finner ikke kodene i manualen som jeg lastet ned. Men jeg vet de skal eksistere på MSI sine sider en plass. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Finner ikke kodene i manualen som jeg lastet ned.Men jeg vet de skal eksistere på MSI sine sider en plass. HER er noe greier som kan være interesant ifølge den siden der så er dette årsaken/feilen Tester base- og extended memory etter div. mønster. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jepp det var de jeg lette etter. Ser din ut som nr 3. Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Jepp det var de jeg lette etter.Ser din ut som nr 3. min er nr 11. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Må vel ærlig innrømme at jeg vet ikke helt hva det betyr. Du har fulgt lysene og er sikker på at de går så langt. Endret 15. januar 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå