Gå til innhold

celly 600mhz vs. p3 500mhz! hva skal jeg ta?

Anbefalte innlegg

Hei Hei! jeg har akuratt fått gamle pcen min til å svive igjen, men jeg lurte på hvilken av de prosessorene jeg burde ta? celly var vel ikke så dårlig før som det var nå etter som jeg husker :hmm: så kommer spørsmålet da hvem av de skal jeg ta.. kjører på cellyen nå, syntes den er litt treig! forøvrig så har jeg: Windows 2000 sp4,384mb sdram 133.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant ut 1 ting! p3`n var slot 1 prosessor så da passer den ikke på hket mitt

Såvidt jeg vet så får man bare P3 over 667mhz med socket. Den gamle katamatai. kjernen er rett og slett ikke noe å skryte av.

Celeron på 66FSB har ofte en fordel siden disse ofte går til 75FSB eller 83. Dette er vanlige verdier i bios og de pleier å fungere hvis du stiller Vcore en tanke opp.

Er du heldig så klarer den også 100FSB. Du har vell et I440bx?

Lenke til kommentar
Jeg fant ut 1 ting! p3`n var slot 1 prosessor så da passer den ikke på hket mitt

Såvidt jeg vet så får man bare P3 over 667mhz med socket. Den gamle katamatai. kjernen er rett og slett ikke noe å skryte av.

Celeron på 66FSB har ofte en fordel siden disse ofte går til 75FSB eller 83. Dette er vanlige verdier i bios og de pleier å fungere hvis du stiller Vcore en tanke opp.

Er du heldig så klarer den også 100FSB. Du har vell et I440bx?

http://www.sandpile.org/impl/p3.htm ;)

Lenke til kommentar
heh.. Liten skrivefeil ja.. Er ikke hver dag man tenker på P3 CPU`er. Hva er det man lærer i livet? At man skal se framover og ikke bakover? =)

Men hva er det du ville vise til med den linken?

Oct 25, 1999 (500E and 550E MHz Pentium III FC-PGA), første Socket 370

Lenke til kommentar

Noe som også du kunne lese ut fra den siden var dette:

~16 W (0.18 µm @ 733EB MHz Pentium III)

~18 W (0.18 µm @ 800EB MHz Pentium III)

~18 W (0.18 µm @ 866EB MHz Pentium III)

~17 W (0.18 µm @ 933EB MHz Pentium III)

~22 W (0.18 µm @ 1000EB MHz Pentium III 0683h)

~18 W (0.18 µm @ 1000EB MHz Pentium III 0686h)

~24 W (0.18 µm @ 1000EB MHz Pentium III)

P3 Slot 1 gikk opp til 1GHz og de er verd sin vekt i gull på ebay.

Lenke til kommentar
heh.. Liten skrivefeil ja.. Er ikke hver dag man tenker på P3 CPU`er. Hva er det man lærer i livet? At man skal se framover og ikke bakover? =)

Men hva er det du ville vise til med den linken?

Oct 25, 1999 (500E and 550E MHz Pentium III FC-PGA), første Socket 370

hmm.. En liten miss det.. Beklager.. Uansett er ikke P3 den viktigste saken i verden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...