Machz Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Alle filmene til Steven Seagal er Man må ta filmene hannes for hva de er. Enten så liker man den sjangeren eller så synes man det er pyton. Gjør ikke nødvendigvis filmene til noe dritt av den grunn. Samme med Jackie Chan. Noen synes det suger mens andre liker filmene hannes. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Jupp. jeg digger både Rambo og Chuck Norris fra 80-tallet. Og noen andre mindre kjente actionhelter som Michael Dudikoff (alle American Ninja-filmene), Cho Kosugi (også masse ninjafilmer, bl.a. Enter the Ninja). Missing in Action-serien til Chuckern er ikke mye å skryte av historiemessig, men de er artige bare for den hjernedøde volden og teite replikkene. Og ikke minst Delta Force, der det samme pompøse synth/trommemaskin-heltetemaet blir gjentatt minst 20 ganger iløpet av filmen i actionscener..men akkurat DET temaet er så bra at det ikke gjør noe. Der har han forresten en motorsykkel med påmontert maskingevær OG bazooka som han tar badguyen med... La meg ta dere med på en reise: Tenk deg vakker solnedgang i Baghdad. Skurken kommer kjørende i limoen sin langs landeveien, smilende og fornøyd..Kjører mot en bakketopp, med sola i øynene. Så hører vi actionmusikken fade inn..Chuck kommer til syne på toppen av bakken i silhuett mot den orange sola (som er på vei ned under horisonten) på en tøff motorsykkel, stiller seg på tvers av veien. Akkurat når musikken når sitt høydepunkt. Fortsatt ser vi bare en mørk silhuett av hockeysveisen. Bilen til badguyen stopper. De SKJØNNER at dette er the final showdown. Chuck begynner å kjøre. Bilen begynner å kjøre, skurken tror dette blir lett match. Plutselig glitrer deg i skudd fra det doble maskingeværet montert på hver sin side av lyset på motorsykkelen..skurkebilen blir perforert! Chuck stopper med breisleng. Ser helt rolig og kald ut. Drar fram bazookaen, sikter leeeeenge mens vi zoomer inn på ansiktet hans..Så inn i bilen, skurken får panikk , kaster seg over rattet (og den døde sjåføren) og prøver å bremse..zoomer ut i hele området, Chuck trykker av, rakett som sakte suser mot bilen*SVOSJ PAANGGGGG* Chuck smiler halvveis, og kjører tilbake dit han kom fra. Sånt SKJER bare ikke i actionfilmer nå..dødsbra greier Endret 12. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
ilex Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Som et par andre har nevnt så må det være The Patriot. Kuren til et virus er som sagt i noen blomster.... hva gjør de så på slutten? Fremstiller de serum, nei. Deler de ut greiene på en ansvarlig måte, nei. De gjør et blomsterslipp med helikoptre, så det regner blomster.... c'mooooon! Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Som et par andre har nevnt så må det være The Patriot. Kuren til et virus er som sagt i noen blomster.... hva gjør de så på slutten? Fremstiller de serum, nei. Deler de ut greiene på en ansvarlig måte, nei. De gjør et blomsterslipp med helikoptre, så det regner blomster.... c'mooooon! Ja! Så genialt...Armageddon is upon us and we dont have the cure!!!!!11ONE Åjoda...la oss plukke blomster å lage litt te, så går nok det stygge viruset sin vei! Lenke til kommentar
Bugbox Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Den uten handling hvor han sloss mot de folka, og får damen til slutt.. Dere vet hvilken jeg mener... LOL Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Man må ta filmene hannes for hva de er.Enten så liker man den sjangeren eller så synes man det er pyton. Gjør ikke nødvendigvis filmene til noe dritt av den grunn. Samme med Jackie Chan. Noen synes det suger mens andre liker filmene hannes. Det er jo nettopp det: bare fordi du liker filmene betyr ikke at de er noe dritt, ikke omvendt. Dere kan gjerne like filmene bare dere selv innrømmer at de er dårlig laget med latterlige manus, kjedelig handling og at de egentlig kun er blitt laget som hjernedød underholdning. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Finnes ikke dårlige Steven Seagal filmer! Han er konge. Geniale filmer! Ok, kanskje ikke geniale men fete er de. Ingenting er bedre enn en dum action film. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Der har han forresten en motorsykkel med påmontert maskingevær OG bazooka som han tar badguyen med... Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Samme med Jackie Chan. Noen synes det suger mens andre liker filmene hannes. Hvem kan synes at Jackie Chan-filmer suger? Filmene hans (de morsomme fra tidlig nittitall) knuser jo Seagal lang nede i krokodilleskosålene hans! Å sammenlikne Chan med Seagal er jo nermest frekt, og en fornærmelse mot verdens befolkning! Endret 12. januar 2005 av Mr. Jenssen Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Samme med Jackie Chan. Noen synes det suger mens andre liker filmene hannes. Hvem kan synes at Jackie Chan-filmer suger? Filmene hans (de morsomme fra tidlig nittitall) knuser jo Seagal lang nede i krokodilleskosålene hans! Å sammenlikne Chan med Seagal er jo nermest frekt, og en fornærmelse mot verdens befolkning! Word Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Husker et klipp av han i en film der han står i midten av en del gjeng-folk eller no, også viser han dem kredittkortet sitt hvor fint det er osv. Så svirrer ( ) han rundt og kutter halsen på dem alle med kredittkortet. Men hva heter filmen ? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Finnes ikke dårlige Steven Seagal filmer! Han er konge. Geniale filmer!Ok, kanskje ikke geniale men fete er de. Ingenting er bedre enn en dum action film. Whatever ^he^ said+ Han er tøffest. Om han er en god skuespiller eller filmene han er med i er gode, er en annen sak men han er tøffest. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Steven Segal kan dessverre ikke spille film.. Og jeg har ledd meg igjennom utallige av filmene hans .. dessverre. Tror han er mer opptatt av det som skjer på nettet enn å faktisk spille i filmen jeg Lenke til kommentar
Machz Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Jupp. jeg digger både Rambo og Chuck Norris fra 80-tallet. Og noen andre mindre kjente actionhelter som Michael Dudikoff (alle American Ninja-filmene), Cho Kosugi (også masse ninjafilmer, bl.a. Enter the Ninja). Missing in Action-serien til Chuckern er ikke mye å skryte av historiemessig, men de er artige bare for den hjernedøde volden og teite replikkene. Og ikke minst Delta Force, der det samme pompøse synth/trommemaskin-heltetemaet blir gjentatt minst 20 ganger iløpet av filmen i actionscener..men akkurat DET temaet er så bra at det ikke gjør noe. Der har han forresten en motorsykkel med påmontert maskingevær OG bazooka som han tar badguyen med... Mange sier at Rambofilmene er så dårlige. Okey, de to siste er vill, men den første er absolutt en god film med en bra story og var vel faktisk en litt betent grei i US. Så vannvittig mange ninja filmer på 80-tallet og syntes de var helt konge. Hadde vært morro og hatt de på DVD nå... Det var en fyr(japaner selvsagt) som spilte i mange ninjafilmer. Så ut som han var rundt 40-45. Hadde et litt kult navn. Noen som kan tenke seg hvem det er? Alle disse filmene, inkl. Seagal filmene havner vel litt i en egen actionsjanger hvor storyen ikke får 1. prioritet akkurat. Det som avgjør mest for meg, er at filmen har en grei produksjon og at effektene ser sånn greit realistiske ut(kan selvsagt ikke samenlignes med effekter fra 80-tallet hvor ingen effekter så ekte ut i det hele tatt ). Ser jeg en mikrofon i skjermbildet så er filmen ødelagt! Får min del så kan godt alt sånn kjærlighetspiss kuttes ut. Forsøppler alltid filmen, særlig hvis det er med en kvinnelig medspiller. Anbefaling: Hellboy The Punisher To filmer jeg likte godt og som faktisk overrasket litt. Ok, The punisher hadde jo John Travolta med så den forventet jeg litt av... Lenke til kommentar
Machz Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Som et par andre har nevnt så må det være The Patriot. Kuren til et virus er som sagt i noen blomster.... hva gjør de så på slutten? Fremstiller de serum, nei. Deler de ut greiene på en ansvarlig måte, nei. De gjør et blomsterslipp med helikoptre, så det regner blomster.... c'mooooon! Hehe, ja det er det jeg kaller dårlig virklighetsoppfatning! Lenke til kommentar
Machz Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Man må ta filmene hannes for hva de er.Enten så liker man den sjangeren eller så synes man det er pyton. Gjør ikke nødvendigvis filmene til noe dritt av den grunn. Samme med Jackie Chan. Noen synes det suger mens andre liker filmene hannes. Det er jo nettopp det: bare fordi du liker filmene betyr ikke at de er noe dritt, ikke omvendt. Dere kan gjerne like filmene bare dere selv innrømmer at de er dårlig laget med latterlige manus, kjedelig handling og at de egentlig kun er blitt laget som hjernedød underholdning. Hmm, vet ikke helt om jeg skjønte den... Joda, fullt klar over at filmene vi snakker om er noe mesterverk! En film trenger ikke å være et mesterverk for å være god underholdning og det er vel det det er snakk om. Det som ødelegger mest en actionfilm rent handlingsmessig er etter min mening når de blander inn sentimentalt piss/kyssing og klining, midt i en actionscene hvor bygninger og gud vet hva raser sammen samt kuler suser rundt ørene. Veldig typisk US filmer, derfor er jeg tilhenger av europeiske filmer hvis jeg skal se en skikkelig spennende film, eksempelvis "Livvaktene" eller "Den tredje bølge". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg tar filmen for det den er: dritt. Noen liker sånt, noen liker ikke sånt. Poenget mitt var at mens du mente: "Enten så liker man den sjangeren eller så synes man det er pyton. Gjør ikke nødvendigvis filmene til noe dritt av den grunn" så mener jeg at om du liker dritt eller ikke forandrer ikke hva dritt er. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Det var en fyr(japaner selvsagt) som spilte i mange ninjafilmer. Så ut som han var rundt 40-45. Hadde et litt kult navn. Noen som kan tenke seg hvem det er? Ja, det kan være Sonny Chiba? Eller Cho Kosugi fra Ninja-trilogien (Enter the ninja, Ninja II, Ninja 3: domination). Ellers er mange av de klassiske ninjafilmene sluppet på DVD nå. Fant f.eks. Ninja in the Dragons Den med Conan Lee og Hiruyoki Sanada (aka Henry Sanada, han var broren til den drepte samuraien i The Last Samurai btw). En sinnsykt heftig film som ikke er satt på 80-tallet, men i gamledager. Noen utrolige kampscener, en på stylter f.eks..og småopptredener fra flere karate-legender. For ikke å snakke om den udødelig cheesy åpningssekvensen..ler like godt hver gang jeg ser den. http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=8274 Sonny Chiba, mannen med de ondeste øynene ever: Endret 13. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
moray Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tar meg friheten til å poste her selv om jeg synes ALT Steven Seagal har vært i nærheten av er ****. Knyter seg i kroppen hvis jeg ser noe han har vært i nærheten av på TV osv. Når jeg begynte å mislike han? Hadde en VHS- 240 med Marked For Death og Hard To Kill. Var vel der det startet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå