Gå til innhold

Omega driver til grafikkort

zarz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv Omega driver på min FS Amilo D1840 med Radeon 9600 kort.

Når du installerer driveren får du tre valg, blandt annet om maskinen er bærbar..

Bruk dette valget og alt går som smurt... :yes:

Antar du hentet den nyeste pakka fra omega...?

www.omegadrivers.net

Endret av SMW
Lenke til kommentar

Har lasta ned omegadriver og installert denne. Alt bare hakker, så jeg går ut fra at det er feil driver. Noen som vet hvilken jeg skal bruke på min Whitebox Cl56. Vil helst holde meg til omega siden denne er enklere å installere.

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar
At "de nyeste kræsjer hele tiden" er jo bare tull. Offisiell Catalyst fungerer fint som alltid.

Det er ikke ATI som har ansvaret for driverne for de mobile skjermkort, men produsenten av laptopp. Driverne til produsenten er skjelden oppdatert. Står på hjemmesidene demmes. De originale Catalyst fungerer ikke på mobile modeller. Ohmega er modifiserte Catalyst drivere slik at de støtter mobile skjermkort.

Endret av DjKs
Lenke til kommentar
Er en omega driver en som passer til mange forskjellige kort?

Hvor kan jeg finne en slik driver som passer til Radeon Mobility 9700?

Ja, Omega drivers passer fint til Mobility Radeon også og de kan hentes ned herfra:

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Jeg ser at hovedsiden er nede akkurat nå, men du kan også hente disse driverne ned herfra:

http://drivers.softpedia.com/progDownload/...nload-9438.html

Lenke til kommentar
For å være helt korrekt så er selve driveren i "Omega" nøyaktig den samme som i originalene. Eneste forskjellen er diverse config/reg tweaks.

Den er med andre ord forbedret litt?

"Forbedret" er vel ikke riktig ord. Den bruker litt andre settings som kan virke bedre for noen, mens for andre igjen kan det virke verre.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...