Solow Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg vil skrive til ntfs disken min, som er støttet i kjernen. Da skulle vel deg også gå bra. Verste som kan skje er vel at partisjonen blir ødelagt? i min fstab fil står følgende linje: /dev/hda2 /mnt/felles ntfs rw,auto,umask=0222,gid=gruppe 0 0 denne gir meg bare leserettigheter. Hva er galt? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg vil skrive til ntfs disken min, som er støttet i kjernen. Da skulle vel deg også gå bra. Verste som kan skje er vel at partisjonen blir ødelagt? i min fstab fil står følgende linje: /dev/hda2 /mnt/felles ntfs rw,auto,umask=0222,gid=gruppe 0 0 denne gir meg bare leserettigheter. Hva er galt? Hvis du bruker driveren i kjernen har du ikke mulighet til å opprette/fjerne filer, men bare endre dem så lenge du ikke endrer på størrelsen. Ønsker du skikklig skrivestøtte må du se deg om et annet sted. Du burde kanskje ta en titt på Captive. Dette er såvidt jeg husker en kernelmodul som tar i bruk ntfs-driveren fra Microsoft (mulig du trenger Wine) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du kan vel ikkje opprette nye ting. Du kan berre redigere ting som allerede eksisterar, som f.eks å endre ein "e" til ein "a" i eit plain-text dokument elns... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå