vihovde Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Brant ut en rekke DVD plater som backup av noe som lå på partisjon "D". Har en NEC 2510 brenner. Brukte Nero og valgte DVD ISO. Platene inneholder allt ifra bilder og ferdig redigert video, samt programmer. Enkelte filer klarer jeg å kopiere, men noen ikke. Filsystemet på DVD brenneren er CDFS, noe som jeg ikke vet er av betydning . En av feilmelingene sier: Feil ved kopiering av fil eller mappe Kan ikke kopiere xxxxxx: Datafil (Sirkulerende overflødighetskontroll, CRC) Noen forslag her ? Meget surt å ikke kunne hente tilbake "viktige" data til maskinen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Spørsmål omkring harddisker og DVD-brennere skal i "Lagringsmedier", ikke "Annet om hardware". Flyttes. Lenke til kommentar
Poldi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har opplevt da samme sjøl , fikk kun tak i da som "først" på dvd'n , ikkje da som låg "innderst , sist" på platen... Fant og ut at viss eg ikkje fylte dvd'n helt opp så fikk eg tak i alt... Også hvis eg brant meg lågere hastighet enn platene var godkjent for så gikk da bra........... Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 filen din paserer ikke kontrollen til nero ? prøv et annet program før du tester noe annet Lenke til kommentar
pfviv Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Dette er ett vanligt problem med DvD plater. Det er viktigt att platene er helt renne for fingermerker og riper, Virker ikke det er en annen Dvd leser løsningen Prøv platen i flere DvD spillere (en vil sikkert lese den) Jeg hadde samme problem med 2 stk DvD'er og prøvde de i forskjellige spillere. Den som leste begge platene var en Plexor Dvd leser. Håper du får ut filene dine. Ivan Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 laser rens kan også være et alternativ ? Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 NEC generelt er ikke kjent for å være spesielt gode lesere. Så om du har en annen DVD-leser for hånden så kan det være et alternativ å prøve denne. Kvaliteten på media du brukte til å brenne ut på kan også ha en del å si. Det jeg har erfart er at det IKKE lønner seg å bruke billigste sort media. Legg heller noen ekstra kroner i plater som har god kvalitet. eProformance-platene til Norwaydisc.no er eksempel på billige og meget bra plater. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg har NEC3500A og 150 eProformance plater , de funker veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå