j-- Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 heisann! Driver med innkjøpneing av vannkjølingskomponenter, men jeg finner ingen tank som jeg tror vil se godt ut i kabinettet, så jeg vurderer å lage en selv. Her er et forslag jeg tror vil fungere: Noen som har noen innvendinger på designet på den tanken? Spørsmål: 1. Hvordan limer man plexi? (hørt noe om "Sicaflex", og hvordan virker det? Hvor kjøper man sånt? 2. Kan jeg bruke 1/2" kobber-rør istedenfor nippler? Bare lime godt så det sitter ordentlig.... 3. Hvordan lager jeg plexi-fyllmasse? Mener å ha lest at man kan blande noe som blir helt blankt.. Takk til de som kommer med innspill Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Beklager hvis dette bel en litt tidlig *bump*, men jeg tenkte å gå til innkjøp av diverse i dag, og da hadde det vært greit å vite hvor jeg finner Sicaflex.. Regner med jeg kan kjøpe 1/2" kobber-rør på maxbo.. Eller? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Heisann.. Du burde i prinsippet ikke ha inntaksnippelen i toppen av tanken, den bør ligge under vannlinjen. Hvis du må ha inntak i toppen bør du forlenge nippelen slik at den går et stykke ned i vannet. Til å "lime" plexien ville jeg brukt enten kloroform eller aceton. Disse smelter sammen plexien. Kloroform er sterkest, men til gjengjeld vanskeligere å få tak i (du må på apotek, med attest fra politiet). Aceton fås kjøpt på malerforretninger. Skal du bruke Sicaflex e.l. bør du nok bruke skruer også.. Mener å ha hørt at du kan lage plexifyllmasse ved å blande aceton/kloroform og plexispon.. Er dog ikke sikker på dette. Lykke til . Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg laga min tank med 10mm plexi. Borra hull til skruer og skrudde tanken sammen med klar silikon mellom platene. Brukte 12mm kobberrør til nippler, funker bra det, men hos meg holdt det ikke med bare slangeklemmer, men med 2-3 strips går det fett Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg laga min tank med 10mm plexi. Borra hull til skruer og skrudde tanken sammen med klar silikon mellom platene. Brukte 12mm kobberrør til nippler, funker bra det, men hos meg holdt det ikke med bare slangeklemmer, men med 2-3 strips går det fett Planen var å se om jeg fikk tak i 13mm kobber-rør Hvordan var det du fikk tak i kobber-rør? PS: Har nye bilder, men må tegne de over ifra ark til paint først Takker for svar.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 en helt genial lim er "dumdum" spør i en pr0 butikk om dem har noe.. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvordan var det du fikk tak i kobber-rør? kobber-rør får du hos en rørlegger! regner med at du ikke skal ha så enorme lengder! har avkapp og slik som du får! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå