Gå til innhold

Hva ser dere i Shawshank Redemption?

Svankmajer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skiller den egentlig fra andre Onsdagsfilmer på TV Norge?

Det er ikke en sann historie.

:p

Neida, Shawshank Redemption er muligens min favorittfilm. Jeg hadde ikke hørt all hypen om den før jeg så den på TV og fikk gjort opp min egen mening.

Lenke til kommentar

Den var kjempebra, kan ikkje setje fingeren på noko spesielt, men den var berre knall frå første til siste sekund. Eg er ein stor fan av han negeren (eg er håplaus på navn) og han dreg den opp betraktelig.

Hadde høyrt at den var bra av andre liksom, men den gjekk over mine forventningar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har en hvis-jeg-gråter-av-den-elsker-jeg-den, og jammen gråt jeg på slutten. Ingen filmer kan forklares nøyaktig eller analyseres ned til pixler og manus, dette vet vel du som har god kjennskap til film, det er bare noe med den som rører hjertet og forteller en artig historie om hvordan mennesker påvirker hverandre. Skuespillerprestasjonene er det ikke noe negativt å si om, og ellers var det bare en film som appelerte til meg.

Lenke til kommentar

Brodd, realisme og originalitet er filmen ganske i mangelvare på da vel?

Mulig det bare er meg da som er rusavhengig på avantgarde-filmer da.

Men joda, de spiller igrunn bra nok. (Selv om jeg synes Robbins spilte bedre i både Jacobs Ladder og Mystic River..)

Den har dog klart å holdt mesteparten av klisset ute fra en egentlig potensiell klissfilm, selv om det bare er såvidt. Mest forutsigbare film jeg noensinne har sett også. Kan dog gå med på at filmen er bra, men på pallen til tidenes beste film?

Våkn opp, liksom.

S,

Lenke til kommentar

Hvis du tenker IMDB sine lister så er det ikke "tidenes beste film" men den filmen som er likt best av flest. Mange ser ikke på film som noe som skal analyseres, kun nytes. Film skal vekke følelser, gjør deg glad/trist/sint. Som Andy Kaufman sa så er det bare å få en reaksjon ut av det, det har ingenting å si om du blir glad eller trist, bare du føler at du lever. Denne filmen gjør noe med folk, den rører veldig mange. Som du sier holder den seg nærmest kliss-fri, derfor er den populær blant alle alder og kjønns.

Den er forutsigbar, alle vet hvordan den kommer til å slutte, men roads are for journeys, not destinations.

Lenke til kommentar

Enig i veldig mye av det SteffyBoy sier her. Jeg syns filmen er veldig engasjerende.

Men det er noen som ikke blir truffet på riktig sted når de ser den og da blir det vel som med meg og Lost In Translation. Fatter og begriper ikke at den ikke er kåret til tidenes kjedeligste film. Det er for meg helt uforståelig. Men det er en annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Og jeg ser en nydelig tidløs historie om vennskap og håp.

Så sant, så sant! :love:

En historie som rorer ved alles hjerter. Om livet innenfor murene, om hvordan 'the inmates' folte seg hjemme der, hvordan de var avhengig av fengselet, istedet for som mange av oss ser det, et helvete som du bare vil komme ut av så fort som mulig. En nydelig historie, med herlige karakterer...

Skuespillerprestasjonene er det ikke noe negativt å si om, og ellers var det bare en film som appelerte til meg.

Indeed...

Lenke til kommentar

Kan man da konkludere med da at Frank Darabont har laget den ultimate jentefilmen som selv gutter blir rørt av? :p

Må si at jeg ikke følte så mye igjennom filmen faktisk.

Alt har vel med assosiasjoner å gjøre da muligens. Jeg følte faktisk kun at jeg hadde sett den før.

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bra skuespill, glimrende regi og en god historie, kan man egentlig forvente noe mer? :w00t:

Jepp; særegenhet, visuell brillians og replikker fra en annen verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...