krutselno Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg skal ha en 2048/448 linje av Bluecom. De har nettopp flyttet meg over fra en Telenor server til en Bluecom server. (Lurer egentlig på hvorfor jeg ikke skulle få en 2200/512 linje da men...) Linjen min er blitt betraktelig treigere etter flyttingen. Jeg ringte Bluecom men de sa bare at det var noe problemer i min ende. Sannsynligvis spyware. Javel tenkte jeg, jeg sjekker nesten hver dag, men uansett om jeg har hatt før har de aldri kvalt båndbredden min så mye... Jeg har gjort følgende: Byttet ut Norton med Kaspersky, den fant noen virus de er nå slettet. Har ad-aware 1.05 professional. Kjører den ofte. Har også et program som heter Spy Sweeper som finner mer en ad-aware. Jeg har fjernet alle virus og ad-aware som disse programmene fant, men linjen min er fortsatt alt for dårlig. Noe av det rare er at mottakningen fra UDP er så utrolig mye større enn TCP...dette skjønner jeg ikke. Ved å kjøre Tptest får jeg dette resultatet. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 husk at UDP ikke sender noen bekreftelsespakker, da.. ergo mer båndbredde tilgjengelig. TCP må hele tiden sende svar tilbake og fram, noe som tar litt båndbredde. UDP gjør ikke det, så det har lett å oppstå pakketap. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Det er jeg fullstendig klar over. Men forskjellen burde ikke være SÅ stor. Noe må enten være galt hos Bluecom, eller hos meg. Men er problemet hos meg vet jeg ikke lenger hva det kan være.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå