Dieu Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Skal bestille nå ikveld og det står mellom to alternativ: Denne fra komplett, ferdig byggd om med operativsystem til 12124 nkr: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Western Digital Caviar 200GB S-ATA Chieftec BX Miditower, Sort Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Gainward GeForce 6600GT 128MB 1,6ns MSI 915P NEO2 Platinum Hovedkort S775 Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT Denne fra netshop til 10809 nkr, også ferdig byggd og med operativsystem: 1 stk. AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board Midi Tower USB/AUDIO/IEEE1394 i front 1 stk. Gigabyte GA-8I925X-G Intel925X ATX/S-ATA/Gb-LAN/8ch.LYD/DDR II x 4 1 stk. Intel Pentium 4 550 3.4GHz/800 MHz/1MB Socket 775 Boxed "Prescott, 90nm" 1 stk. OCZ DDR2 1024MB Value Series PC-4200 2x512MB 533MHz. (4.4.4.8) 1 stk. Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache 1 stk. POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail PCI-EXPRESS 128MB DDR/ TV-out/DVI 1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon 1 stk. NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk Hvilket bør jeg gå for? Evt noen endringer som bør/må gjøres nå i siste liten? Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Nærmer seg tid for å bestille. Ingen som har noen mening om hvilke av disse systemene som er best? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nærmer seg tid for å bestille. Ingen som har noen mening om hvilke av disse systemene som er best? vet at det er for sent nå, men det er op til deg hvilket du vil ha.. det til 12 000 + er nok ganske bra vil jeg tro... hvilket tok du? Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Utsatte faktisk avgjøreslen til idag jeg. Er sikkert ikke noe lurt å forhaste seg når en først skal legge såpass mye penger i en maskin... Hadde egentlig håpet på noen flere innspill først. Hvilket er best, og hvorfor? Tror forøvrig komplett ikke har skjermkortet inne, og det vil vel i tilfelle bety en utsettelse på leveringen. Er evt tilbudet hos komplett såpass mye bedre at det er verdt å vente på? EDIT: Ser faktisk ut som de har kortet inne likevel... Endret 12. januar 2005 av Dieu Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Med fare for å mase - Ingen som har noe å si angående de oppsettene? Hadde vært greit med en godkjenning nå i siste liten... Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hmm... har ikke sett så veldig nøye på de men, jeg ville ha valgt den nederste grunnet bedre hovedkort og lavere pris. Ellers er de ganske like. Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Hva med rammen? Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT vs OCZ DDR2 1024MB Value Series PC-4200 2x512MB 533MHz Komplett reklamerer med 3-års garanti? Er dette generellt eller har Netshop kortere garanti? Endret 12. januar 2005 av Dieu Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) De to forskjellige ram-alternativene vil tilby veldig lik ytelse, og forskjellen kommer heller ikke til å være merkbar. Det er ett fett hva du velger her. Prisguiden viser at OCZ-rammen er litt dyrere da, så det kan da bare være bra siden netshop pc'n er billigere. Ellers er det ikke mye annet jeg ville ha forandret på. Du har en kraftig cpu, godt med ram, et skjermkort som takler alle dagens spill tilfredsstillende godt, nok harddiskplass til å begynne med og forøvrig en overall bra pc. Den vesentlige forskjellen er hovedkortet. Netshop sin er basert på i925X brikkesettet som skal i grunnen tilby høyere ytelse enn i915P, men den ytelsesforskjellen er heller ikke merkbar. Det du heller kan regne med er at du får med mer ekstra stasj og får mer funksjonalitet på Gigabyte hovedkortet, siden hovedkortprodusentene utstyrer som oftest hovedkortene deres som har de beste brikkesettene, med dette. I tillegg er det Gigabyte og de bruker å proppe hovedkortet med fullt av funksjonalitet. Men dette er i grunnen ikke veldig viktig og jeg har ikke undersøkt så nøye hva hvert hovedkort tilbyr, men en ting er sikkert, samme hva du velger, får du det du trenger. Det med garanti har ikke jeg peiling på. Jeg ville ha gått for netshop pc'n Endret 13. januar 2005 av Lex-Icon Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Jepp, takker for hjelpen! Har forøvrig planer om å kjøpe en ekstern harddisk å ha ved siden av. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jepp, takker for hjelpen! Har forøvrig planer om å kjøpe en ekstern harddisk å ha ved siden av. Bare hyggelig! Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Netshop sin er bedre på hovedkort Komplett har den nyere utgaven av NEC-brenneren Kabinettene vet jeg ikke noe om. Jeg ville undersøkt garantiordningen hos netshop før jeg bestemte meg, men jeg synes netshop sin ser best ut. Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Angående dvd-brenneren kan det være en mulighet å bruke et par hundre til å isteden velge Plextor PX-712A. Anbefales evt dette? Kommer til å sjekke opp imorgen angående forsikring osv. Men uansett takk for alle tips, imorgen den dag skal jeg hvertfall bestille meg maskin. EDIT: Ser forøvrig at Netshop har den nyere utgaven på lager også, men den står ikke som et valg på PC-byggeren. Er bare 20 kr i forskjell, og det bør vel være mulig å be dem om å ha med nyutgaven... Hmm... Endret 13. januar 2005 av Dieu Lenke til kommentar
frentix Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hold deg til nec`en du. Plextor er ikke som det en gang var (sukk....) Ellers syns jeg netshop oppsettet ditt ser marginalt bedre ut med tanke på 925x chipset på hovedkortet i motsetning til 915 på komplett sin. Så er det det med prisen også. Netshop med nec`en hadde jeg valgt. Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Sjekket litt opp angående kabilnett. Virker som kabinettet fra nethsop skal være bra. Søkte innpå hardware.no, og dette forteller de: AOpen har også andre gode kabinetter på markedet, og f.eks. er AOpen H600B et godt valg. Det kommer i en sort lekker utførelse, og kan også fåes med sidedør med vindu og matchende LED-lampe. Kabinettet er utstyrt med en 350W støysvak strømforsyning med 12 cm vifte fra FSP-Group (Fortron/Source). Dette er en strømforsyning som alene koster rundt 500 kroner. Når vi da tar med at kabinetter inkludert denne strømforsyningen bare koster litt over 700 kroner, forstår vi at dette også er mye kabinett for pengene! Ligger nok an til at jeg går for netshop sin, men tenker akkurat jeg ska forhøre meg litt angående garantien osv. Forøvrig. Er forøvrig litt usikker på det med operativsystemet. Til helt vanlig hjemmebruk har jeg bruk for det ekstra som er med på pro-versjonen? Merker vel ingen forskjell "ytelsemessig" ved vanlig bruk? Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Dell? snakker om å banne i kirka D... er ikke spesielt å anbefale til en entusiast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå