Gå til innhold

Vifte på hovedkort

Pantheon

Anbefalte innlegg

Tenkte å oppgradere PC'en med dette hovedkortet. Men jeg har aldri hatt et hovedkort med vifte tidligere, og siden jeg per i dag kun har 2stk 120mm vifter i mitt Nexus Breeze kabinett som eneste støykilder, lurer jeg på hvordan støynivået er fra disse små hovedkortviftene.

Kommer også til å putte inn et slikt skjermkort, noen som vet hvor mye støy jeg kan regne med fra dette kortet? Vil evt. dette kortet overdøve viften på hovedkortet, eller omvendt?

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

av erfaring, så begynner NB vifter å bråke etter en stund grunnet slitasje, om de ikke allerede gjør det fra første start.

Men da er det ikke verre enn å be om ny vifte i fra butikken, de er som regel greie på det, og du slipper å sende hovedkortet inn igjen.

Du kan også klistre en større ribbe på istede for viften, men da ryker jo selvfølgelig all garanti. Men det er ingen problem med tanke på varme iallefall

Lenke til kommentar

Hej

Har det samme bundkort på min ønskeliste og lige som dig er jeg bekymret

for den chipsæt blæser.

på edbpriser.dk er der nogle der har fået kortet og de siger den larmer ikke,

DEN SKRIGER!

Måske en af de der Zalmann pasive kølere kan klare jobbet, ved ikke om de duer

til noget.

Endret av hogan
Lenke til kommentar
Hej

Har det samme bundkort på min ønskeliste og lige som dig er jeg bekymret

for den chipsæt blæser.

på edbpriser.dk er der nogle der har fået kortet og de siger den larmer ikke,

DEN SKRIGER!

Måske en af de der Zalmann pasive kølere kan klare jobbet, ved ikke om de duer

til noget.

Hmm, hvis det stemmer så blir jeg nødt til å finne meg et annet kort, evt. sette på en stoooor kjøleribbe.

Er det noen andre hovedkort som yter omtrent tilsvarende, eller er dette kortet overlegent alt annet per dags dato? Jeg kommer jo ikke til å benytte meg av SLI.

Lenke til kommentar

Du skal ikke købe det her kort for at tro den er hurtigere.

et "gammelt" via k8t880 pro er faktisk lige så hurtig, det er

SLI der er grunden til et evt køb.

Jeg kan se Abit`s nye AX8 K8T890 har pasiv chipsæt køling, den er jo

også udstyret med PCI-Ekpress men ikke noget med dual grafik.

Lenke til kommentar
Du skal ikke købe det her kort for at tro den er hurtigere.

et "gammelt" via k8t880 pro er faktisk lige så hurtig, det er

SLI der er grunden til et evt køb.

Jeg kan se Abit`s nye AX8 K8T890 har pasiv chipsæt køling, den er jo

også udstyret med PCI-Ekpress men ikke noget med dual grafik.

Akkurat det jeg var ute etter :) Jeg tenkte som så at det nye NForce4 chipsettet var betydelig bedre enn alt annet, og at SLI var en ren bonus. Men hvis jeg kan klare meg med "eldre" chipsett, så er jo saken grei.. Slipper jeg kanskje å vente på kortet også :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er en oljevifte på hovedkortet,har hørt at disse kan bråke de fem første minuttene ved oppstart?Virker som problemet er verre i dette tilfellet.

Når man setter på annen vifte eller kjøleribbe bør man kanskje tenke på høyden da orginalvifta er bygget veldig lavt,kanskje for å ikke komme borti kort som skal inn?

Men det kan vel de som har har Asus Nforce4 deluxe svare på,har lest at vifta på MSI sitt Nforce4 kort også bråker,vet ikke hvilket av kortene.

Men hvis den kjøleribba til 69 kr duger så er vel problemet løst? :hmm:

Lenke til kommentar

Fant en test på Zalman Northbridge Kjøler:Review

Så ett eller annet sted i forumet at en hadde montert den på Asus sitt Nforce4 deluxe og det funket bra men han hadde ikke prøvd det så lenge,heller ikke overklokket noe særlig.

Men ut fra reviewet jeg linket til ser det jo ikke dårlig ut.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg tar av orginalvifta og setter på Zalman Northbridge Kjølern uten å ødlegge noe,newbie som jeg er.

Netshop har den også forresten. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...