Pantheon Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Tenkte å oppgradere PC'en med dette hovedkortet. Men jeg har aldri hatt et hovedkort med vifte tidligere, og siden jeg per i dag kun har 2stk 120mm vifter i mitt Nexus Breeze kabinett som eneste støykilder, lurer jeg på hvordan støynivået er fra disse små hovedkortviftene. Kommer også til å putte inn et slikt skjermkort, noen som vet hvor mye støy jeg kan regne med fra dette kortet? Vil evt. dette kortet overdøve viften på hovedkortet, eller omvendt? Endret 10. januar 2005 av Pantheon Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 av erfaring, så begynner NB vifter å bråke etter en stund grunnet slitasje, om de ikke allerede gjør det fra første start. Men da er det ikke verre enn å be om ny vifte i fra butikken, de er som regel greie på det, og du slipper å sende hovedkortet inn igjen. Du kan også klistre en større ribbe på istede for viften, men da ryker jo selvfølgelig all garanti. Men det er ingen problem med tanke på varme iallefall Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Men støyer viften veldig, når den er i orden? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 det vill jeg ikke tro nei Som regel så er de viftene veldig stillegående, går på lave turtall På mange hovedkort kan du justere turtallet på denne viften, og om den støyer så kan du bare putte den på en fanmate, og den evt støyen bør være borte. Lenke til kommentar
hogan Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Hej Har det samme bundkort på min ønskeliste og lige som dig er jeg bekymret for den chipsæt blæser. på edbpriser.dk er der nogle der har fået kortet og de siger den larmer ikke, DEN SKRIGER! Måske en af de der Zalmann pasive kølere kan klare jobbet, ved ikke om de duer til noget. Endret 10. januar 2005 av hogan Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Hej Har det samme bundkort på min ønskeliste og lige som dig er jeg bekymret for den chipsæt blæser. på edbpriser.dk er der nogle der har fået kortet og de siger den larmer ikke, DEN SKRIGER! Måske en af de der Zalmann pasive kølere kan klare jobbet, ved ikke om de duer til noget. Hmm, hvis det stemmer så blir jeg nødt til å finne meg et annet kort, evt. sette på en stoooor kjøleribbe. Er det noen andre hovedkort som yter omtrent tilsvarende, eller er dette kortet overlegent alt annet per dags dato? Jeg kommer jo ikke til å benytte meg av SLI. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 trenger ikke så stooooor kjøleribbe.. halvparten av de gode gamle socket a kjølerene.. de firkantige klossene av aluminium du vet? Lenke til kommentar
CDG Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Denne burde vel holde http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX159A Bråker lite gjør den og. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 denne skulle holde i laange baner:) Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Najs... Med andre ord så er det verdt å gå for dette hovedkortet da? Tenkte jeg skulle kjøre på en 3500+, og trenger en ditto stille kjøler.. Noen erfaringer på dette feltet? Lenke til kommentar
hogan Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du skal ikke købe det her kort for at tro den er hurtigere. et "gammelt" via k8t880 pro er faktisk lige så hurtig, det er SLI der er grunden til et evt køb. Jeg kan se Abit`s nye AX8 K8T890 har pasiv chipsæt køling, den er jo også udstyret med PCI-Ekpress men ikke noget med dual grafik. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Du skal ikke købe det her kort for at tro den er hurtigere.et "gammelt" via k8t880 pro er faktisk lige så hurtig, det er SLI der er grunden til et evt køb. Jeg kan se Abit`s nye AX8 K8T890 har pasiv chipsæt køling, den er jo også udstyret med PCI-Ekpress men ikke noget med dual grafik. Akkurat det jeg var ute etter Jeg tenkte som så at det nye NForce4 chipsettet var betydelig bedre enn alt annet, og at SLI var en ren bonus. Men hvis jeg kan klare meg med "eldre" chipsett, så er jo saken grei.. Slipper jeg kanskje å vente på kortet også Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Najs... Med andre ord så er det verdt å gå for dette hovedkortet da? Tenkte jeg skulle kjøre på en 3500+, og trenger en ditto stille kjøler.. Noen erfaringer på dette feltet? jepp her Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 dropp kt800 å velg heller nforce3 250 om du ikke går for nforce 4 Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 dropp kt800 å velg heller nforce3 250 om du ikke går for nforce 4 Finner ingen som støtter PCI-E.. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Les tråden om det hovedkortet her på forumet, var noen som sa det bråkte en del.. tanke på at det er 9000rpm på vifta er det kanskje ikke så rart.. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Leste den ja.. Tragisk å utstyre kortet med en slik vifte... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Helt enig, kjølern er jo helt flat og av alu, er så utallig mange andre måter å løse det på.. kan forstå den er lav med tanke på lengden på pcie skjermkort, men kobber og en større vifte... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Noen som vet om det er en oljevifte på hovedkortet,har hørt at disse kan bråke de fem første minuttene ved oppstart?Virker som problemet er verre i dette tilfellet. Når man setter på annen vifte eller kjøleribbe bør man kanskje tenke på høyden da orginalvifta er bygget veldig lavt,kanskje for å ikke komme borti kort som skal inn? Men det kan vel de som har har Asus Nforce4 deluxe svare på,har lest at vifta på MSI sitt Nforce4 kort også bråker,vet ikke hvilket av kortene. Men hvis den kjøleribba til 69 kr duger så er vel problemet løst? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Fant en test på Zalman Northbridge Kjøler:Review Så ett eller annet sted i forumet at en hadde montert den på Asus sitt Nforce4 deluxe og det funket bra men han hadde ikke prøvd det så lenge,heller ikke overklokket noe særlig. Men ut fra reviewet jeg linket til ser det jo ikke dårlig ut. Noen som kan forklare meg hvordan jeg tar av orginalvifta og setter på Zalman Northbridge Kjølern uten å ødlegge noe,newbie som jeg er. Netshop har den også forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå