Gå til innhold

S-video kabel, kvalitetsforskjell?

Anbefalte innlegg

Moren min bøyde nettopp S video kabelen til dvd spilleren, og tengte at når jeg først kjøper ny, kunne jeg kanskje gå for god-kabelen med godt bilde...

Er det i det hele tatt forskjel på kablen? Noe jeg burde holde meg borte fra?

Kunne dere anbfalt en fra webshop, expert eller elkjøp?

Takk på forhånd :D

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er fra DVD-> TV er det best om du kjører et RGB signal gjennom Scart. Har du et Loewe-TV og komponent ut fra DVD kan du kjøpe en overgang fra komponent til scart! Dette vil bli det beste signalet! Er det ikke RGB ut via scart er S-video det beste.

Monster er nok ikke de beste kablene, da er NORDOST Optix S-Video et mye bedre alternativ, men de koster....

Du kan lese mer om kabling her.

Lenke til kommentar

wow, belagt i gull eller hva det nå enn er, er ikke noe for min gamle 21" og 800 kroners DVD\divx spiller til 800 kr ;)

Jeg har en scart konverter med s-video kontakt fra RGB til scart. Jeg brukte som kjent hvit og rød for lyd, og S-video kabel også koblet til konverteren for bilde. Problemet er at denne s-video kabelen er ødlagt. Vil nå ha ny, og budsjettet om du vil, er på 250 kr.

3000 kroners utgaven, er overskende nok, uaktuel. Dere nevner monster kabler... Er det er merke? Den jeg bør gå for?

Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...