Gå til innhold

Noe galt med rammen.

chaos_elf

Anbefalte innlegg

Jeg bygde meg min nye maskin i dag..men brukte to 256 dual rambrikker fra den gamle og en ny på 512ram men da jeg startet den pep den slik det gjør når det er noe galt med rammen, så jeg tok ut de to gamle brikkene og da funket det.

kan det være noe galt med måten jeg satte dem i.. plasserte den største i den første sloten, er det noe mer jeg må passe på?

brukte disse tre brikkene sammen i den gamle maskinen i noen dager og da gikk det...og de rambrikkene er av samme type...

noen som kan hjelpe meg?

litt fortvilet her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har dette hovedkortet hvis det er til noe hjelp....

Har lest litt og trur det har noe med at brikkene må plasseres i en spesiel rekkefølge for at den vanlige nye brikken skal fungere med de gamle dual brikkene.

Noen som kjenner til det....vet hvordan de skal stå?

Endret av chaos_elf
Lenke til kommentar

Det skal vel virke? Fant dette:

I have 3 sticks of RAM, or 2 sticks of double-sided RAM, thats supposed to be PC3200(400MHz) yet the system shows it as PC2700(333MHz) or lower, howcome?

The memory controller of AMD64 does not officially support 400mhz speed on two doublesided sticks of RAM, or on 3 sticks of RAM (regardless of single/double side), however this board seems to be very tolerant concerning this, change your ram setting from auto to 200, and see if it helps - if not, try with other RAM, there's no guarantee it will be able to function at 400MHz.

Please note that this is a limitiation in the AMD 64 CPU's memory-controller, and not a limit in the motherboard!

Sjekk:MSI

Hvis du har en brikke som er dobbelsidig og en enkelsidig; prøv å følg diagrammet i linken :)

Lenke til kommentar
: MSI Reminds You...

• Dual-channel DDR works ONLY in the 3 combinations listed in the table shown in the previous page.

• Please select the identical memory modules to install on the dual channel, and DO NOT install three memory modules on three DIMMs, or it may cause some failure.

• Always insert the memory modules into the GREEN slots first, and it is strongly recommended not to insert the memory modules into the PURPLE slots while the GREEN slots are left empty.

• This mainboard DO NOT support the memory module installed with more than 18 pieces of IC (integrated circuit).

Det virker nok ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...