Gå til innhold

En mail til Netshop. Les gjerne!

Anbefalte innlegg

Jeg sendte følgende mail til Netshop forleden dag. Har et inntrykk av at mange sitter med de samme spørsmålene...............

Hei

Jeg leser masse positivt om dere. Har veldig lyst å handle hos dere, men mener at utvalget deres er litt i det minste laget.

Jeg lurer på om dette er noe dere har tenkt å gjøre noe med?

Ser for eksempel at dere har MSI hovedkort men ikke skjermkort, hva kommer dette av?

Savner også EPOX hovedkort som jeg liker veldig.....er dette noe dere vil få inn?

Takker for svar.

Fikk føgende svar tilbake.

Heisan !

Joda, vareutvalget vårt er litt begrenset. Vi er en nokså liten nettbutikk med få ansatte i forhold til f.eks. Komplett, og det må ha noen konsekvenser på utvalg. Dagens hardwaremarked er så preget av konkurranse, at hvis man skal kunne ha noen fortjeneste på varen så må man kjøpe det aller meste direkte fra produsentene, og det krever volumer. MSI og Epox er agenturer som vi ikke har, vi må derfor kjøpe inn varene fra Komplett. Siden de naturlig nok skal ha fortjeneste når de selger varen til oss, er det helt minimalt med dekningsbidrag på de produktene for oss ved videresalg.

Om vi skal kunne tilby en ok service må vi ha litt fortjeneste, og derfor fokuserer vi veldig lite på de produktene vi ikke kan få tjene penger på. Derfor er utvalget lite på disse merkene. Mulig vi kommer med Epox snart faktisk, men kan ikke love det. MSI kommer vi ikke til å føre noe bredt spekter fra, da vi ikke vil få det agenturet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det å drive butikk. Koster kroner som alt annet.

Det er Norek som er grossisten her, men skille mellom komplett og norek er såvidt jeg vet hårfint. Jeg vil driste meg til å si at Komplett er Noreks ansikt utad til privatkunder, selv om endel er sikkert uenige med meg og ihvertfall komplett. ;-)

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Det er Norek som er grossisten her, men skille mellom komplett og norek er såvidt jeg vet hårfint. Jeg vil driste meg til å si at Komplett er Noreks ansikt utad til privatkunder, selv om endel er sikkert uenige med meg og ihvertfall komplett. ;-)

Norek er et selskap i Komplett-gruppen (Komplett ASA).

Lenke til kommentar

Synes det er veldig fornuftig og riktig det de sier. Konkurransen er stor, og man må differentsiere seg. Man må også huske på at Netshop bare er et år gammelt, men drives av personer med meget bred erfaring og en 8 års lang erfaring fra gamle komplett. Med tiden vil helt sikkert sortimentet utvides, da de blir større på markedet. Foreløpig er de for unge til det, men de har hatt en enormt bra økonomisk utvikling på et år. Ikke så rart med den service og innstilling de besitter. Men personlig synes jeg sortimentet deres er bra.

Lenke til kommentar

jeg syntes at netshop er så overlegen på service at jeg prøve alle mulige oppsett og alternativer der før jeg må ty til noen andre som kanskje har delene jeg trenger.. må si jeg liker komplett og psdata.. mamoz har slått meg som litt dyrt.. flere som er enige ?

Lenke til kommentar

Har alltid vært meget fornøyd med både Netshop og PS Data, mens Komplett har gitt litt mer varierte erfaringer.. Dog ikke noe å skrike høyt om egentlig..

Men en ting er sikkert; er det noe som haster, og jeg er avhengig av at det blir sendt samme dag, da bestiller jeg hos Netshop eller PS Data! (så fremt de har varen jeg trenger til en fornuftig pris... og det har de stort sett!) :thumbup:

[EDIT]

Skal forresten ikke glemme Multicom i farten heller.. Har også opplevd meget god service fra dem! :)

[/EDIT]

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
komplett har nok bredere utvalg ja men va f**n hjelper det når kun 10% av varene deres er på lager..

Akkurat det synes jeg også, og første gang jeg så Kompletts nye reklame på HW-forsiden lo jeg godt :!:

Komplett har et ganske stort utvalg, så derfor har de mest på lager :D

Lenke til kommentar

At netshop ikke hadde MSI K8N Neo2 Platinum inne når jeg kjøpte PC var den avgjørende grunnen til at jeg ikke valgte dem. Når jeg samtidig følte at prisene lå litt over det komplett hadde på de samme varene, var valget enkelt. At netshop nå i ettertid har fått inn MSI-hovedkort, er jo positivt :)

Lenke til kommentar

kan det hende fordi levrandøren av de produktene dere savner, ikke kan levere tilstrekkelig?

Og tror dere virkelig at de få produktene dere ser på, som ikke er på lager er 90 % av vareutvallget? skjønnte jo seff at det var litt spøk inne i bildet, men å utale seg på ting man ikke vet årsaken og grunner til er tøv.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Natshop har vært gode/heldige med pris/utvalg på LCD og Ram.

Skal ikke anslå hvor mye de har omsatt før prisene fallt .

Men det er vel rimelig å anta at de har gjort det bra på disse to varegruppene , i forhold til egen størrelse.

På det øvrige varespektert er det ikke store forskjellene .

De har stort sett det man trenger til akseptable priser.

PSdata har vært svært lave i pris på MSI/Samsung/Geil og AMD , særlig i desember.

Netshop skal forøvrig ha ros for "Ukens" .

Denne gangen har de minus 25% Arctic Cooling T1 .

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil nå, så har Komplett/Norek et 4000 kvadratmeterslager i Sandefjord. Det skulle tilsi en del varer. Jeg har ikke inntrykk av at få varer er på lager. de har jo 500 av enkelte hovedkort, samt drøssevis av harddisker og mange andre populære komponenter. Det er sikkert mye nye komponenter som sjelden er på lager, men å si at 10% av varene er på lager er vel litt feil.

Lenke til kommentar

Har vært på lageret til netshop et par ganger og kan ikke si annet enn at det kjempe lite, har også vært på hentebua til komplett og kikket inn på lageret der, der er det kjempe stort! Synes det er fint av webshopene fører forskjellige merker i forhold til hverandre, hvem vil ha webshoper med likt innhold?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...