drfredf Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har to partisjoner på min maskin. Har fra før installert XP på den største av dem. Jeg ønsker å installere Win98se på den andre (5 gb FAT32) Når jeg prøver å installere win98, får jeg advarsel om at systemfiler vil bli slettet. Jeg får ikke noe valg om hvilken stasjon OS'et skal installeres på. Jeg har fått med meg at man bør installere 98 først, deretter XP. Men jeg vil ikke formatere, vil gjerne beholde XP som det er. Nå heter XP-partisjonen (NTFS) C: og FAT32-partisjonen D: Vil det hjelpe å bytte om på disse i Diskbehandling før jeg starter installasjonsprogrammet for Win98? Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Du kan evt ta ut xp disken, og installere win98 på den andre disken. Deretter setter du inn xp disken, booter fra xp cd'n og velger recovery console Når promten dukker opp kan du bruke kommandoene fixboot og fixmbr, så burde du kunne boote med begge os'ene. (Kanskje ) Sp+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå