Bossman Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei! Jeg vurdere å sette inn en eller to vifter (ved å ta ut den ene som sitter der fra før), men ettersom jeg er litt newbie på det område så lurer jeg på hva skal jeg velge. Ser at den ene papst viften måler kun 12db, men er trekker denne bra nok luft? Har en Zalman vifte fra før. Derfor så lurer jeg på hva skal bruke. Det skal trekke godt med luft, men samtidig skal jeg slippe å sitte på pc'en med hørselsvern på :smile: Dimensjon: 80x80mm Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Vennligst vent noen dager før du spør på nytt. Du bør ta en titt på følgende faktorer: 1: hvor mange Decibel (Db) avgir vifta? 2: Hvor mye luft (CFM) flytter den For 1 gjelder så lavt tall som mulig. For 2 så høyt som mulig. Hvisking er ca. 22 Db tror jeg, så prøv å kom under dette. Jeg bruker Zalman's vifter (80mm), og disse flytter nok luft for meg. Du trenger ikke å lage en hovercraft av kassa di - bare du får et godt trekk i den slik at ny, kjølig luft føres inn til kritiske steder (CPU, GPU, HDD / prosessor, skjermkort, harddisker). En i fronten og en i baken på kassa bør gjøre god nytte for seg. Du kan ellers kikke på hva jeg har gjort mot min PC. Link ligger i signaturen. Mvh. Yummy, moderator Lenke til kommentar
christt Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Du kan jo gå for 2 stk 19db Papst da. Evt to stk Enermax, disse er regulerbare. Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Takker! Det var et bra og utfyllende svar jeg fikk fra deg. Jeg for kjøpe meg en Zalman til da og sette inn foran på Chiftec'n min for den som sitter bak høres jo omtrent ikke. :smile: Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Til Christt: Den enermaxen er heller ikke så dum nei. Hvor vil den da kunne reguleres hend? I bios? Sorry hvis jeg spør dumt, men jeg er litt fersk på dette område Lenke til kommentar
christt Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Du regulerer dem med medfølgende potmeter som står på ledningen, se her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB Ikke så dyre heller... Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Å ja...hehe Er litt trøtt så jeg leste ikke texten når jeg kikket på viften istad For jeg har kikket på alle viftene på http://www.microplex.no en stund nå og det var derfor jeg tenkte jeg skulle be om råd ettersom jeg ikke har så peil, men jeg begynner å forstå litt mere nå. Kanskje jeg skal ta ut den Zalman som sitter der og sette inn to Enermax istedet da? Hmm....tror jeg nesten må sove på den. Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Nei, jeg tar å bestiller to Enermax jeg. Takker for tipsene! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei! Jeg har 4 32db vifter med en luftflyt på 69cm/3, dette er noe jeg ikke vil annbefale. Bygde PC her om dagen for en kammerat, med 3 19db vifter, dette er noe å annbefale! PS! Papst leverer MEGET gode vifter, disse er i toppklassen! Dette merket er det eneste jeg kjøper av vifter! _________________ Mvh. Simen Bakke @-Mail ________________________ En stor bra DATA med en stor blå HARDDISK. [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-12 00:24 ] Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Jaha.. blir vanskelig dette. Hva var det du ikke likte med enermaxen da? Det var vel den ikke ville anbefalle regner jeg med? Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Hva med luftmengden forresten? Husk, jeg har bare tenkt å ha to stykk! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Bossman kjøp to enermax vifter,eg har 3 stykker er meget fornøyd. Kjetil Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Er det noe tilbehør som trengs eller som kan annbefales? Synd ikke microplex har noen igjen av den papst på 12db da :sad: Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Kan vel ta de som er på 19db da og har en luftmengde på 45m³/time, ettersom Microplex ikke har 12db? Det er vel ikke så stor forskjell og det gir jo litt mer luftmengde, eller en dum konklusjon? Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Tips: Zalman - viftene leveres med en motstand som halverer turtall og derav støynivået. Denne selges så vidt jeg vet separat, mulig den kan brukes på andre vifter. Tror det var http://www.microplex.no som solgte den. _________________ Project SU http://hinux.hin.no/~vidarf/ Skribent for overklokking.no Moderator [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-12 00:59 ] Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Det er sikkert mulig, regner med du vet det bedre en meg. Ser at det sitter en motstand på den som sitter der. Tror jeg kjøper meg en Zalman til jeg. Gidder ikke å bruke så mye penger på dette og for det andre så begynner å bli trøtt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå