Gå til innhold

GTR, det ultimate bilspillet?


Anbefalte innlegg

Slår de fleste ja! :yes:  men ikke Gran Turismo 4  :love:  Men GTR ser bra ut, men det slår ikke GT4 :thumbup:

Tror vi kan garantere nå, selv før noen av de tre spillene har kommet hit, at Live for Speed S2 og GTR vil bli vesentlig mer realistisk enn GT4. :) GT4 blir helt sikkert veldig bra, men GT-serien har aldri klart å leve opp til de mest realistiske PC-spillene som simulator.

Og kjøss meg nå inn.... :innocent: Gran Turisimo er de mest realistiske spillene som er gitt ut. Jeg har sittet i militæret og spilt disse spillene. Er så mye man kan stille inn på og det er dét man MÅ gjøre. Så jævla fett når man får til et perfekt oppsett. Bakhjulsdrift, no prob, om man vet hvordan man skal stille inn kjærra. Du har tydeligvis ikke peil på hva realisme innebærer :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og kjøss meg nå inn.... :innocent: Gran Turisimo er de mest realistiske spillene som er gitt ut. Jeg har sittet i militæret og spilt disse spillene. Er så mye man kan stille inn på og det er dét man MÅ gjøre. Så jævla fett når man får til et perfekt oppsett. Bakhjulsdrift, no prob, om man vet hvordan man skal stille inn kjærra. Du har tydeligvis ikke peil på hva realisme innebærer :thumbup:

Om du tror det har du neppe spilt de andre spillene som nevnes her med godt ratt. Jeg har selvsagt spilt GT-spillene. Jeg har spilt dem masse. Jeg har skrudd og fiklet og endret oppsett (som jeg gjør i alle bilspill). Men uansett er de ikke i nærheten av like troverdige som for eksempel Live for Speed. GT-spillene er spill for massene, Live for Speed og GTR er i større grad spill for simulatorentusiaster. Faktetisk. ;)

Lenke til kommentar

GTR er hvertfall feil. Når det skal være realistisk så er det bare veldig vanskelig og ikke realistisk. Snurrer rundt for et godt ord samma hvor god man er nesten. Slenger man på arcade så blir det litt nærmere men likevel i helt feil retning. Btw, den lyden de har skrytt sånn av i GTR, høres ut som om de faktisk har prøvd å ta opp ekte lyder(noe de faktisk har gjort).... men så har de puttet lydene i en plastpose og stappet det inn i høytalern. Blir litt for "datalyd" for mitt vedkommende.

 

GT serien har vært og er fremdeles den spillserien med mest innstillinger. Ned i tusendeler er faktisk snabla bra icon_smile_driving_us.gif

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
GTR er hvertfall feil. Når det skal være realistisk så er det bare veldig vanskelig og ikke realistisk. Snurrer rundt for et godt ord samma hvor god man er nesten.

Tror du det er enkelt å kjøre fullblods racerbiler med bakhjulsdrift og ørti hundre hester uten traction control, stabilitetskontroll eller andre hjelpemidler? Gran Turismo er langt fra så realistisk som de nevnte simulatorene, selv om GT presenterer seg selv som "the real driving simulator" eller noe i den duren. Jeg er likevel stor fan av GT-serien og gleder meg som en unge til GT4 slippes.

 

Jeg har de siste dagene spilt GTR og Live for Speed (med tastatur, hurra) og nå fikk jeg også lastet ned og testet rFactor. Nå bestiller jeg Logitech Driving Force Pro, tenker jeg! :thumbup:

 

Når det gjelder lyden i GTR er det jo kun en demo som er sluppet, og du skal ikke se bort fra at vi får se en del forbedringer i fullversjonen.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
GT serien har vært og er fremdeles den spillserien med mest innstillinger. Ned i tusendeler er faktisk snabla bra icon_smile_driving_us.gif

At GT serien er fullblods racingsimulasjons spill er egentlig bare en myte. Og hvis du tror det er innstillingene som gjør spillet realistisk tar du feil, (selv om det hjelper på). Det er selvsagt kørefølelsen, GT spillene er rett og slett alt for enkle.

 

Og at du syter over at bilene snurrer så lett i GTR og LFS så trenger du bare litt mer trening. Ikke noe problem hvis man bare setter seg litt inn i spillet.

 

For all del, GT spillene er utrolig bra, men de kommer ikke i nærheten av LFS når det gjelder realisme og kjørefølelse, men pga av GT4 så vurderer jeg å kjøpe meg PStwo, og det skader ikke at jeg har Driving Force Pro fra før ;)

Lenke til kommentar

LFS, ingen tvil om at det er bra. Synes allikevel det er Grand Prix 4 som har vært best på realisme. Utrolig hvor mye valgmuligheter man har på innstillinger av bil osv. Kjørefølelsen er også utrolig god.

 

I GT spillene synes jeg alltid det er noe som har manglet på realismen, har ikke noe konkret svar der. Synes det er alt for enkelt... Du har liksom ikke så god følelse med veien som i GP4 :cool:

Endret av Chriskart
Lenke til kommentar

GTR ser veldig lovende ut, men tror neppe jeg investerer. Ser at AI'en og multiplayer delen får en del pepper på RSC.

 

Kjører mye online, og da blir det LFS S2 eller GTP modden til N2003.

 

Som ihuga GPL'er må jeg nesten få nevne Can-Am modden som kommer der også :)

 

Noen som kjører netkar forresten?

Lenke til kommentar
GTR ser veldig lovende ut, men tror neppe jeg investerer. Ser at AI'en og multiplayer delen får en del pepper på RSC.

 

Kjører mye online, og da blir det LFS S2 eller GTP modden til N2003.

 

Som ihuga GPL'er må jeg nesten få nevne Can-Am modden som kommer der også :)

 

Noen som kjører netkar forresten?

Noen som kan fortelle meg hva RSC er?

Synes GTR ser ufattelig bra ut! :D

 

Noen som har prøvd demoen og som kan fortelle hva slags muligheter du har der (Er det med oppvarmingsrunder osv.?)

Lenke til kommentar
Takker :)

 

Har nå sett noen av vidoene til GTR, men kan ikke se at bilene tar skade???

Fyren som kjører på videoene krasjer jo som bare det i andre biler, men kan ikke se en eneste bulk :!: :hmm:

 

Slik et realistisk bilspill skal være? Eller er det bare demoen som er sånn? :ermm:

Nå er det vel ikke akkurat skade og lisensierte biler som er de viktigste punktene når det gjelder å lage et realistisk og troverdig bilspill. For all del, skademodell og lisensierte biler kan være fint, men det kommer definitivt i andre rekke etter fysikken. Faktisk vil jeg påstå at dekkslitasje er langt viktigere enn skademodell. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...