Gå til innhold

GTR, det ultimate bilspillet?


Anbefalte innlegg

I LFS er det fake biler da. Virker ikke i nærheten av så seriøst som GTR.

 

GTR er FIA GT Championship, og SimBin sier de vil lage det mest realistiske racerbil spillet hittil... Blir nok bra skal du se. Er ihvertfall et spill jeg skal ha orginalt. Ta en titt på hva de har oppdatert spillet med (som tyskerne får kose seg med nå):

 

http://www.racesimulations.com/GTR_files_3836.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I LFS er det fake biler da. Virker ikke i nærheten av så seriøst som GTR.

 

Fake biler? Det er stort sett ulisensierte biler i LfS, ja. Hva betyr det for noe da? Fint lite. Bilene oppfører seg meget realistisk, og bedre blir det i S2 med det nye støtdempersystemet og greier og greier.

 

var ikkje så ille spill det, men det var litt vanskelig og styre i svingane hvis man har litt stor fart!!!

Det _er_ vanskelig å komme seg gjennom svinger i for høy fart. ;)

Lenke til kommentar

GTR er som nevnt lisensiert og kan derfor bruke virkelige navn og bilmerker. LFS er ikke lisensiert og må derfor finne opp egne navn og bilmerkenavn.

 

For noen er realisme at de kjenner igjen bilmerker osv, men for min del så er begrepet realisme i en bilsimulator noe som beskriver "kjørefølelsen". og her er både GTR og LFS noe av det beste jeg har testet.

 

Må likevel skyte inn at jeg likte den første "press demoen" til GTR bedre enn den ofisielle demoen som virket mer "kommersialisert" dvs. mer lettkjørt og sirupaktig i styreresponsen.

Lenke til kommentar
GTR er som nevnt lisensiert og kan derfor bruke virkelige navn og bilmerker. LFS er ikke lisensiert og må derfor finne opp egne navn og bilmerkenavn.

 

For noen er realisme at de kjenner igjen bilmerker osv, men for min del så er begrepet realisme i en bilsimulator noe som beskriver "kjørefølelsen". og her er både GTR og LFS noe av det beste jeg har testet.

 

Må likevel skyte inn at jeg likte den første "press demoen" til GTR bedre enn den ofisielle demoen som virket mer "kommersialisert" dvs. mer lettkjørt og sirupaktig i styreresponsen.

Den offisielle demo'n hadde ikke "simulation" mode, kun "semi-pro".

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ser mye mer fram imot LFS S2 enn GTR. GTR er sikkert bra, men online-delen er visst ganske så shabby - og det er i bunn og grunn ISI-motoren sin feil (samme som brukes i feks F1C). Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe GTR (har prøvd demoen og lyden er fantastisk fet), men jeg tviler på at det kommer til å bli så veldig mye kjørt.

 

Jeg bruker fortsatt altfor mye tid på GPL (ingen over, ingen ved siden), og kommer til å gjøre det helt til en ny, like overbevisende sim kommer ut! (kommer det til å skje?)

Endret av EvilHomer
Lenke til kommentar
Jeg må si jeg ser mye mer fram imot LFS S2 enn GTR. GTR er sikkert bra, men online-delen er visst ganske så shabby -

Du sier at du tror GTR multiplayer er shabby.. Forklar meg da hvorfor den har fått prisen "Annual sim-racing award: Best Multiplayer" på BlackHoleMotorSports ?

 

Tror den er brukbar jeg ;)

 

Uansett, et annet spill som er noe i samma gate, og som jeg gleder meg til, er rFactor. Har testet multiplayerdemoen en stund, og jeg liker godt det jeg ser. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg ser mye mer fram imot LFS S2 enn GTR.  GTR er sikkert bra, men online-delen er visst ganske så shabby -

Du sier at du tror GTR multiplayer er shabby.. Forklar meg da hvorfor den har fått prisen "Annual sim-racing award: Best Multiplayer" på BlackHoleMotorSports ?

Har sett det, og lurer på hvorfor. Det som er visst er at det finnes veldig mange fanboys av GTR som påstår at GTR er den nye messias... (det gikk heftig for seg i diskusjonen på RSC før det gikk ned rett før jul..)

 

Det jeg veit er at DGTS (en dansk liga som kjører GTR) vurderte å droppe det inntil det hadde kommet en patch som fixet online-delen. Mulig det har kommet...?

Lenke til kommentar
Det jeg veit er at DGTS (en dansk liga som kjører GTR) vurderte å droppe det inntil det hadde kommet en patch som fixet online-delen. Mulig det har kommet...?

Vi hadde ikke satt igang liga'n ennå men har kjørt en del test race, etter 1.21 patchen var online biten veldig ustabil, det har nå kommet en 1.23 patch som har løst mange av problemene og vi skal til å kjøre nye tester.

Lenke til kommentar
Et spørsmål......jeg har spilt GT en god stund og lurte på hva som skiller dette og GTR? Etter det jeg kan se på bilder så virker dem veldig like. Setter pris på innspill fra dem som har testet begge...

Med GT mener du Gran Turismo?

Største forskjellen mellom GT og GTR er at det er mye ner simulasjon i GTR, men vil anbegale LFS hvis du skal ha det morsomt over nettet :thumbup:

Lenke til kommentar
Et spørsmål......jeg har spilt GT en god stund og lurte på hva som skiller dette og GTR? Etter det jeg kan se på bilder så virker dem veldig like. Setter pris på innspill fra dem som har testet begge...

Med GT mener du Gran Turismo?

Største forskjellen mellom GT og GTR er at det er mye ner simulasjon i GTR, men vil anbegale LFS hvis du skal ha det morsomt over nettet :thumbup:

Mener Gran Turismo ja. LFS....hmm.....hvilket er dette? Er ikke sikker på hva som menes med mye mer simulasjon da. synes GT3 er rimelig bra på dette og er sikker på at det kommer til å bli enda bedre i fireren.

 

Er spilleopplegget lagt opp noenlunde likt ellers eller?

Lenke til kommentar

Etter å ha testet GTP mod'en som er gratis som kom igår må jeg si jeg ikke veit om jeg trenger GTR lenger. Dette er helt fantastisk! De har fått til ting med Nascar spillet som mange ikke trodde var mulig. Dama rømte huset når jeg skrudde opp lyden. Hver bil har egen lyd! Dette er første gang i dette spillet.

 

Sjekk ut screenshots:

http://www.bhmotorsports.com/NR2003/GTP/screenshots

 

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...