Gå til innhold

Problemer med Iomega Super DVD±RW 16X USB 2.0

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Iomega Dvd brenner i midten av desember.. Jeg har brennt omtrent 13dvd'er hittil.. Problemet er at jeg får brennt dvd'er i bare 4x hastighet.. Dvd platene jeg har brennt på er av merke Verbatim Dvd+R Advanced Azo 8X certified. når jeg setter inn dvd platen, får jeg opp at jeg kan brenne i 8,6 og 4x hastighet, men da jeg prøver å brenne i 8 eller 6x hastighet, så blir dvd'ene ulesbare, i brenneren og på andre spillere... Jeg får eller ingen feilmeldinger etter brenning.. Noen som har opplevd det samme på denne typen brenner??

Her er specs på maskinen min evt:

Dell Inspirion 8200

P4 2.2ghz

512mb ram

Cardbus Usb 2.0 kort

Windows Xp Home Edition

Erik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem, da med en noe dårligere maskin (noe som jeg trodde inntil nå var problemet):

Compaq Deskpro

800 Mhz pentium 3

512 MB RAM

Windows 200 pro

Jeg hadde også småproblemer med 4x brenning i starten ved at det oppsto feil på noen av platene, men fikk ordnet det ved å minimalisere CPU-bruken på maskinen.

Skal nå forsøke med DVD-R plater for å se hvordan det går.

-Trond

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig funnet ut litt nå.. Ser ut til at den ikke liker Verbatim platene.. Kjøpte noen That's Write Dvd+R plater. Disse er bergegnet for 16X hastighet, Iomega brenneren brenner disse bare i 12X, men dette går smertefritt, og alle dvd-rom'er jeg har prøvd leser de etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...