Glufsa Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 hva er verdens beste prosessor og kommer ibm cell til å li veldig bra? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Til speling er det Amd 64 prosessorane som er best, mens Intel holder seg til videoredigering, photoshop...osv. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det spørs hva du legger i begrepet CPU. Om du mener single x86-CPU'er (som du, jeg og mesteparten av privatpersoner i verden bruker) så er nok AMD Athlon64 FX-55 den beste pr. dags dato. Om du inkluderer andre mer eksklusive arkitekturer (som ikke er er like gode til desktop bruk? eller? ) som IA-64 (Itanium), Power, Spark og Alpha så kan ikke jeg gi deg noe svar (spør Snorreh, Knick-Knack eller Simen1). Lenke til kommentar
Mr Anders Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Vel nå bruker jeg ikke dette forumet lengre.. men siden jeg bumpet borti dette på leten etter noe info... NEC SX-8 er uten tvil den kraftigste prosessoren i verden i 2005. Kraftigst i form av regnekraft (throughput). Det er en vektorprosessor og er derfor ikke egnet til typisk kommersiell spagettikode, men er ypperlig til mange typer vitenskapelige beregninger. Så hvis dette er din definisjon på hva som er best.. vel her har du svaret: http://www.hpce.nec.com/572.0.html -kk i eksil Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 da mente jeg gaming... finnes det program til klokking av prosessoren Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 da mente jeg gaming... finnes det program til klokking av prosessoren Til gaming er som sagt AMD Athlon64 FX-55 den råeste CPU'en. Klokking gjør du i BIOS, hvorfor du skal ha et eget program for det skjønner jeg ikke. Om du mener program for å klokke en NEC SX-8, så tror jeg ikke det finnes, jeg tror ikke de som anskaffer en slik CPU i det hele tatt er innom tanken med å klokke den engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå