Gå til innhold

verdens beste prosessor og ibm cell

Glufsa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hva du legger i begrepet CPU. Om du mener single x86-CPU'er (som du, jeg og mesteparten av privatpersoner i verden bruker) så er nok AMD Athlon64 FX-55 den beste pr. dags dato.

Om du inkluderer andre mer eksklusive arkitekturer (som ikke er er like gode til desktop bruk? eller? :dontgetit: ) som IA-64 (Itanium), Power, Spark og Alpha så kan ikke jeg gi deg noe svar (spør Snorreh, Knick-Knack eller Simen1).

Lenke til kommentar

Vel nå bruker jeg ikke dette forumet lengre.. men siden jeg bumpet borti dette på leten etter noe info...

NEC SX-8 er uten tvil den kraftigste prosessoren i verden i 2005. Kraftigst i form av regnekraft (throughput). Det er en vektorprosessor og er derfor ikke egnet til typisk kommersiell spagettikode, men er ypperlig til mange typer vitenskapelige beregninger. Så hvis dette er din definisjon på hva som er best.. vel her har du svaret:

http://www.hpce.nec.com/572.0.html

-kk i eksil

Lenke til kommentar
da mente jeg gaming... finnes det program til klokking av prosessoren

Til gaming er som sagt AMD Athlon64 FX-55 den råeste CPU'en.

Klokking gjør du i BIOS, hvorfor du skal ha et eget program for det skjønner jeg ikke.

Om du mener program for å klokke en NEC SX-8, så tror jeg ikke det finnes, jeg tror ikke de som anskaffer en slik CPU i det hele tatt er innom tanken med å klokke den engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...