Gå til innhold

Forretningsidé

Shruggie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utvilsomt en god ide, men som du er inne på så eksisterer det lignende løsninger pr. idag. En løsning hvor man kan få tak i filene sine nesten uansett hva slags plattform man sitter på er jo bra, men i praksis så vil man vel i 99% av tilfellene hente ting via en PC/Mac og har da tilgang på ftp eller et webinterface uansett.

I tillegg får man jo et domene med grei lagringsplass for en slikk og ingenting idag - kjenner flere som gjør det på den måten for å ha tilgang til filene sine overalt.

En annen mye brukt løsning for de som har bredbånd og er på nett hele tiden uansett er jo å kunne gå inn på enten sin egen PC eller en dedikert server som står hjemme eller på kontoret. Selv en relativt grønn person klarer fint å sette opp noe sånt på en time eller to med f.eks. dynamisk DNS.

PS: Bare tilbakemelding sånn jeg ser det - ikke ment å være negativ :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jeg vet hva SVN er :)

Har det kjørende selv, men bruker CVS likevel. Når det gjelder hva slags software jeg kommer til å bruke på serverene, vil vel det avhenge av hvor avansert jeg velger å gjøre det.

Så lenge SVN støtter binære filer og CVS ikke gjør det, er jo det et kjempeargument for SVN. Uten at jeg noen gang har følt noe behov for å kjøre versjonskontroll på noen binære filer :)

Forøvrig er dette prosjektet på is foreløpig, siden jeg har nok av andre ting å gjøre, men til høsten kommer jeg antageligvis til å få med meg noen andre utviklere og stable på bena en betaversjon for å vise frem til investorer.

Lenke til kommentar

slike finnes det en del av fra før...

men det som hadde vært noe er å lage ett program som synkroniserer mine dokumenter i windows med det som ligger på serveren, med mulighet for å publisere det osv

eller koble mine dokumenter opp mot ftp-serveren, uten å synkronisere, pga båndbredde

kan jo ta en annen mappe enn mine dokumenter også da...

edit: ser at du har skrevet det ogsså :blush:

du burde forresten laget ett system som kan tilpasses bedrifter, det er MYE å tjene på at en bedrift gjør dette...

hva med å ikke bare ta mine dokumenter, men også favoritter og lignende, lage en "roaming" profile, der man selvfølgelig ikke tar med alt, men en del av tingene...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Er vel mye som tyder på at det er denne veien det går med det meste. Etterhvert som båndbredde blir et problem innser man at det er problematisk og gammeldags å lagre alt mulig forskjellige steder og i ulike versjoner, og så får vi én sentral der vi har det hele. Per i dag har ikke folk flest flere enheter, så problemet er begrenset, men etter hvert som mobilene blir mer avanserte osv vil flere merke problemstillingen. Selv kjører jeg en slags speileløsning av enkelte utvalgte mapper, men skulle gjerne sett et mer omfattende system, der også programkonfigurasjonsfiler var felles.

Lenke til kommentar

god ide synes jeg.

som student har jeg savnet et felles lagrings sted på internett hvor man kan dele dokumenter, journaler og oppgaver med for eksempel medstudneter. eller når man reiser bort og finner ut at man vil jobbe litt på en oppgave man ikke har tatt med seg.

men som student er jeg jo seff mest keen på det som er gratis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...