Furyfax Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Venter på et system som er på vei som blant annet består av: CPU: AMD XP 3500+ "winchester" minne: Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM HK: Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort Det som eg lure på er når dere overklokker, kjører dere minne synkront med HTT ( heter det det? ). Har sett bant annet A64 Winchester OC resultater tråden her på Hw at mange ikkje kjøre minne synkront med resten av systemet ? Korfor gjør dere det ? Er det pga minne ikkje henger med? Har sjøl bestilt minne som kjører på 275MHz (550MHz DDR) 2,5-4-4-8. Og tenkte å klokke systemet til 9x275 om mulig. Vil ikkje eg klare å kjøre minnet synkront ? Minnet skal vel takle dette ? Mvh Paul Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Problemet er vel heller at hovedkortet ikke takler det? Minne på så høy frekvens altså. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Ok. Så det er hovedkortet som setter en stopper ok. Ja, nå forsto eg litt mer. Fordi minnekontrollen er inni CPU'en derfor kan den settes høyere, og HTT er uavhengig av HK siden den er intigrert? Hadde egentlig tenkt å bestillte et DFI Nforce4 kort, men eg blei utålmodig ( dessverre ) Får bare håpe mitt HK kan kjøre høy FSB! Noen som har samme HK som kan poste hva de kjører FSB på ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå