Gå til innhold

koble mp3 spiller til mini-anlegg uten Line-in

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å koble en mp3 spiller til et mini-anlegg med hverken Line-in eller mic inngang.

"Hiv anlegget, kjøp nytt" eller "give it up" osv er ikke kommentarer som er ønsket.

Har tenkt på en løsning, og siden dette kun er en midlertidig greier så burde den duge. Følgende har jeg tenkt/gjort:

Har kappa av en audio-ledning slik at den går fra mp3 spilleren på en vanlig måte. Deretter koble den på den ene høytaleren.

Har testa denne løsninga, og følgende ble skurrende lyder osv... Er dette fordi spilleren er for dårlig eller ledningene? En komplett løsning på dette?

mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mini-anlegget kassettspiller? Om det har det, så finnes det adapter som du kan putte i kassettluken og plugge den tilhørende ledningen i mp3-spilleren...

EDIt: Det finnes nok FM-sendere du kan bruke til mp3-spilleren også. Vet det finnes til Ipod...

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar

nå er ikke jeg så dreven på faguttrykk. rca er da der man "manuelt" kobler til ledningene fra høytalerene... fikk det ikke helt til i det jeg skrev i den første posten min, men har funnet ut av det var 2 lag med ledninger.

for å få best lyd spjæla jeg left kabene helt siden den begge var gummi, kobber,gummi, kabel. right har jeg ikke spjæla helt og den kjører begge kablene lissom. om det er left eller right spiller ingen rolle. men om noen gidder å forklarer meg hvorfor jeg få best lyd med å bruke innerste kobberledning(eller hva nå det er for noe) og begge ledningene? trodde jeg ville få bedre om jeg brukte begge ledningene i begge kanalene... men da funker den ikke i det hele tatt.... *komplisert*

Lenke til kommentar
Har det vanlige RCA innganger?

i så fall burde en slik duge

mp3spiller>hodetelefon utg.>----------------------------------------miniannlegg>rca innganger (right - left)

Han skrev i første post at anlegget ikke har innganger. Må derfor finne alternative løsninger...

for å få best lyd spjæla jeg left kabene helt siden den begge var gummi, kobber,gummi, kabel. right har jeg ikke spjæla helt og den kjører begge kablene lissom. om det er left eller right spiller ingen rolle. men om noen gidder å forklarer meg hvorfor jeg få best lyd med å bruke innerste kobberledning(eller hva nå det er for noe) og begge ledningene? trodde jeg ville få bedre om jeg brukte begge ledningene i begge kanalene... men da funker den ikke i det hele tatt.... *komplisert*

Her henger jeg ikke helt med på hva du prøver å forklare...

Lenke til kommentar

skjønner jeg godt du ikke gjør, prøver en gang til.

lydkablen jeg klippa av har en høyre, og en venstre linje. Ta høyre linja feks. tar du av det øverste gummilaget kommer du til kobber(???) rundt en ny gummilag. Inni denne igjen er det kobber igjen.

etter mye å testing osv kom jeg frem til at (feks) hvis høyre var brukt sånn at begge kobberkablene ble brukt, men bare det innerste på venstre fikk jeg bedre lyd en hvis jeg brukte begge på høyre og venstre. førsnevnte funker begge veier, dvs at høyre kan bruke innerste, og venstre bruke begge. men både høyre og venstre kan ikke bruke begge... da blir lyden borte/dårligere

hvordan kan dette ha seg?

(håper denne forklarer saken)

Lenke til kommentar

? :hm:

Har du rca inganger på mini anlegget ditt?

rca er sånn rød og hvit kabel med runde kontakter i enden... Lett og kjenne igjen.

Du må ikke drive og eksprimentere med ledninger for mye...(klippe av og sånt) Kan ende med ødelagt forsterker ;)

Kan du ikke ta noen bilder av anlegget ditt da, så får vi se.

:)

Lenke til kommentar

men syns bare det var litt rart siden de fleste har line in...

:hmm:

Men uten det er det bare kasett adapter som gjelder tror jeg.

Hvis det ikke er tungdrevne høytalere, kunne du jo koble utenom forsterkeren da...

EDTI: si hvilket merke og modell det er da vel?

Endret av e321
Lenke til kommentar

jeg husker ærlig talt ikke... men det er snakk om 500-1000 kroners typen anlegg her du. boksen har strøm inn, og høyttaler "clips" eller hva nå du en kaller det. kobla mp3 spilleren rett på høytaleren funka fint, men lyden ble ikke så alt for høy.

kassetløsning blir litt kronglete i og med at jeg skal ha kablen ut av drevet liksom... men kan jo se på det :D

takk for god respons

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...