Gå til innhold

Bærbar for bilde- og lydredigering

asslakk

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe ny laptop som i hovedsak skal brukes til photoshop og diverse lyddill.

Har lenge vurdert en powerbook (15") men de er da så sabla dyre i forhold til en pc.

Har også tenkt litt på en Sony Vaio men de er jo også relativt dyre i forhold til

innmaten. IBM har jeg egentlig mest tro på, men der er det igjen prisen som gjør det uaktuelt, med mindre man er student og får dugelig med rabatt.

Jeg har altså et håp om å finne en forholdsvis oppegående laptop som ikke ser ut

som plastikk, ikke er rød (ferrari) og den bør ha et godt skjermkort da det hender jeg skyter på ting i arbeidstida.

Tror også jeg foretrekker Widescreen.

Noen tips?

Jeg kan se for meg noe i retning av Whitebox CL25 men er fryktelig skeptisk til firmaet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus M6N kanskje? Hvis WXGA er høy nok oppløsning for deg. (ad.no har den med WSXGA til 19K, men da er den brått ikke like prisgunstig lengere.) Den ser 'buisness' ut, men kan lekes med og er en god del billigere enn IBM og Sony. En del lenker til anmeldelser i denne tråden.

Edit: Whitebox CL25 ser ut til å være den samme maskinen som kan kjøpes fra Itbutikken i danmark under navnet MyBook/Vega+ 259 (egentlig en Uniwill 259IA3). Djevelsk synd at det ikke er noen 'skikkelige' forhandlere som selger den her i landet, da den utvilsomt ser bra ut.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Favoritten min, bare litt vel dyr, men absolutt noe av det beste man kan oppdrive, solid utseende, solid kasse, har kjent på den, er mistenkelig lik enkelte av de dyreste Fujutsi-kasser. Aliminiums-ramme rundt plast-dekselet, gjør at den ser lekker ut og føles mer robust ut.

Fullspekket koster den over 20.000 på Whitebox. Skulle ønske netshop.no eller psdata.no vurderte å ta in disse, da ville nok prisen endt opp minst 2-3.000 kr rimeligere ettersom Whitebox er mye dyrere på andre modeller de har identiske med netshop og psdata.

Karmacom

Lenke til kommentar
er mistenkelig lik enkelte av de dyreste Fujutsi-kasser.

Det kan være fordi de flere av de seneste Amilo-modellene fra Fujitsu-Siemens også er basert på Uniwill. Amilo A Wide er en Uniwill 258KA0, for eksempel, mens Amilo M Wide er en Uniwill 259II0 og Amilo D Wide ser ut til å være en 258SA0.

Lenke til kommentar

Hvis ikke kan jeg anbefale 1557-GLS fra netshop.no

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3142

bare kjør opp alt av deler til de høyeste (uten CPU, kjør den opp til 2.0, ingen vits å betale 2.000 ekstra for 100mhz ekstra med mindre du har tvangstanker slik som meg)

så kommer den på 14.900 ink mva ca.

Du sa plastikk, enkelte synes denne ser plastikk ut, personlig synes jeg ikke det, og liker den fremfor mange andre utseender. Liker personlig ikke Ferrari utseendet eller svarte CL56 utseendet med den sølvstripa.

Mine favoritter utseendemessig er

VEGA som beskrevet ovenfor (Uniwill) for de er somregel uten irriterende logoer som Fujutsi har på sine osv. (irriterende for noen(meg) sikkert fint for mange andre.)

1556/1557-seriens deksler, den ser litt slank ut, selvom den egentlig ikke er noe slankere enn andre i samme klasse.

Og G556 liker jeg litt, ikke så mye, men litt. Fin rundt og på utsiden, ikke så fin inni synes jeg.

Karmacom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...