☀ ❄ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Heisann, Julen ga noen kroner i kassen, og siden de ikke gjør noen nytte for seg der, tenker jeg at jeg like gjerne kjøper meg noen nye bøker. Mitt spørsmål er ganske kort og greit: Hvilke bøker anbefaler dere? Jeg har: - The C++ Programming Language - Effective C++ - The Design and Evolution of C++ Jeg har tenkt på blant annet disse bøkene: - More Effective C++ - Effective STL - Exceptional C++ - More Exceptional C++ - Modern C++ Design Noen som har synspunkter på disse bøkene? Jeg føler jeg kan språket ganske godt, så det jeg er ute etter er mer eller mindre avanserte teknikker, informasjon om algoritmer, design osv. Spillrelaterte bøker som tar for seg emner innen fysikk og matematikk i sammenheng med programmering er heller ikke å forakte. Respons mottas med takk Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Heisan! Jeg har selv Modern C++ Design, men har ikke fått lest sånn kjempe mye i den ennå. Men det lille jeg har lest har ihvertfall vært positivt. (syntes det var spessielt artig den måten man kunne oppdage, og "tyde" error i en tidlig fase). Tror jeg skal kjøpe meg noen av de bøkene der jeg også... *Elle, melle , deg fortelle...* Spillrelaterte bøker som tar for seg emner innen fysikk og matematikk i sammenheng med programmering er heller ikke å forakte.*sikle* Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg vet den er gitt ut på Microsoft Press, men hva med Code Complete? Den er nå i andre utgave, og koster ikke stort fra Amazon. Ellers kjøpte jeg meg Mathematics for 3D Game Programming & Computer Graphics av Eric Lengyel nylig, har tatt et (relativt grunnleggende) kurs på 3D-grafikk og fant at jeg kunne trenge en god referanse på relevant matematikk. Hvis man har et felt man interesserer seg for, er det ikke så dumt å se hva folk med tilsvarende interesser anbefaler/kjøper på amazon.com. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har noen bøker til salgs: * Modern C++ Design (Andrei Alexandrescu) * C++ Templates, The Complete Guide (Vandevoorde, Josuttis) Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Sendte nettopp bestillingen. Jeg endte opp med: - More Effective C++ - Effective STL - Exceptional C++ - Modern C++ Design Med: - More Exceptional C++ - Exceptional C++ Style - Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics - Code Complete - Game Coding Complete som potensielle kandidater til neste omgang. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jørs .. du ville ikke ha den brukt? :} Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Mye greiere å klikke fire ganger på amazon.co.uk og ha bøkene om en uke Lenke til kommentar
søppel Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Okidok edit: Dette ble nesten som de som svarer "ok" etter å ha fått svar på et spm. via SMS. Ganske unødvendig; for mye sukker .... Endret 12. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Alle programmerere bør etter min mening ha Design Patterns i hylla... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Alle programmerere bør etter min mening ha Design Patterns i hylla... Bestilte CD-ROM-versjonen for noen dager siden (sammen med Code Complete), haha. Har ikke gjort noe systemdesign på en stund, mye har gått i glemmeboka :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå