denlengste Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) standard-spm om hva som er best av casio og canon.. fikk et dimage xg til jul, men det tok mye dårligere bilder enn mitt gamle coolpix 2100, så jeg skal bytte det i enten ixus 40 eller exilim z40.. men gir casio'en så mye dårligere bilder enn canon'en som man kan få inntrykk av her på forumet? etter å ha sett hvor dårlige bilder jeg fikk med xg'en forsto jeg hvor forskjellig bildekvalitet kan være, men er denne forskjellen reell mellom casio og canon? hvis jeg kjøper meg et casio blir det pga utløserforsinkelsen. prøvde begge kameraene i en butikk, og bildet kom betydelig kjappere med casio'en enn med canon'en.. moralen blir da: er den kjappere utløseren verdt de litt dårligere bildene?? Edit: Feanor har vel rett. grunnen til at jeg sammenlignet de to 4MP modellene var at de begge kostet 2795 på japanphoto i forrige uke her i trondheim. men på web er vel casio'en 3-400 kr billigere enn canon'en. da blir det vel riktigere å sammenligne ixus'en med Z50.. Endret 10. januar 2005 av denlengste Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 koster ikke ixus 40 og exilim z50 noe det samme? siden z50 er så godt som det samme kameraet som z55 skulle det vel ha bedre bilder enn ixus 40. (se tester på akam.no) mye bedre batteri også... bare det jeg tror..... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 koster ikke ixus 40 og exilim z50 noe det samme?siden z50 er så godt som det samme kameraet som z55 skulle det vel ha bedre bilder enn ixus 40. (se tester på akam.no) mye bedre batteri også... bare det jeg tror..... Har lest om mange som er misfornøyd med bildekvaliteten på diverse Casio kamera (blant annet Z50 og Z55), mens ingen så langt har vært misfornøyd med Canon sin bildekvalitet. Casio har mer støy, og dette har vel kanskje større utslag på bildekvalitet enn f.eks optikk? Det er vel optikken Canon har fått mest pepper for. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det er vel optikken Canon har fått mest pepper for. "optikken " Kva er det? eg er ikkje inne på ord :-/ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det er vel optikken Canon har fått mest pepper for. "optikken " Kva er det? eg er ikkje inne på ord :-/ Objektivet, linsen. Den lille "ruten" foran på kameraet som bildet prosjekteres gjennom slik at et bilde kan dannes på bildebrikken og deretter sendes til minnebrikken. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Hvis jeg skulle velge pga kvalitet, finish, optikk,linse, og i tillegg det feteste kameraet, hadde jeg valgt en Ixus 40. Og jeg har en Casio Exilim. Til salgs forresten Endret 10. januar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvis jeg skulle velge pga kvalitet, finish, optikk,linse, og i tillegg det feteste kameraet, hadde jeg valgt en Ixus 40. Og jeg har en Casio Exilim. Til salgs forresten :-d He he.... Jeg hadde velget mellom ixus 40, z55 og et sony kamera 150 eller noe. valgte ixus 40 etter noen uker med lesing av forum og anmeldelser.... har ikke angret enda! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå