Rubuno Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hallo! Jeg har tenkt å kjøpe bærbar pc, som jeg skal bruke til vanlig gaming og surfing osv. Whitebox har to veldig gode tilbud(cl56 og cl1557), men jeg har hørt at whitebox ikke har noe særlig god service ol. Er det noen som vet om det er sant eller ikke(ev. hvor dårlig?) Hvis jeg finner ut at servicen er ok, kommer jeg til å velge enten cl56 eller cl1557. Hvilken bør jeg velge? cl56 koster 12394,- mens cl1557 koster 11148,- med 8x dual layer dvd-brenner. Så vidt jeg ser på de to er det helt de samme spesifikasjonene, hvis ikke cl1557 er bedre!?! Er det noe bare jeg ikke ser eller prøver whitebox å lure til seg noen ekstra kroner med cl56. Her er whitebox sin side. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har hørt mindre klager på CL56 enn 1557 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg tror du kan droppe Whitebox med en gang. Eller, jeg vet. Slik jeg ser det står det mellom Zepto Z-Note 4200 fra Zepto og Tundra 1557R Pro fra PSData. Jeg har selv førstnevnte og ville valgt den, basert på erfaringer med begge maskiner. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Haha. Har du søkt på forumet etter Whitebox? Det burde ringe ganske mange varsellamper hos deg hvis du tar deg tiden til å lese inlnleggene. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Zepto Z-Note 4200 fra Zepto og Tundra 1557R Pro fra PSData. Hva med Multicom CL56? Ser det ikke har noen "kraftige" på lager for øyeblikke, men jeg er iallefal VELDIG godt fornøyd med Multicom sin service + maskinen selvsagt Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Haha.Har du søkt på forumet etter Whitebox? Det burde ringe ganske mange varsellamper hos deg hvis du tar deg tiden til å lese inlnleggene. Ikke alle som var svært missfornøyd, leste om en som hadde 2 CL56 som han fikk på 3 dager. PS. Ikke spør meg om linken Lenke til kommentar
Rubuno Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Multinote cl56 så ganske bra ut den. Jeg regner med at dualformat er det samme som dual layer!?! Norman viruskntrl. og brannmur er også med, bra! Har gode erfaringer med disse fra min stasjonære pc. Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Kjøpte brukt whitebox cl56 med engelsk tastatur...ringte til WB...WB sendte meg et nytt norskt tastaur. Helt gratis og med "overnatten"....Det er service det!!! Dessuten kom jeg raskt gjenom på på telefonen, og personen jeg snakte med var behjelpelig med info om hvordan det skulle byttes.... At de en stund var dårlige å levere, vil jeg tror var fordi at de hadde for mange bestillinger i forbindelse med en kapanje. Er STOR forrnøy med min cl56. Endret 10. januar 2005 av kenthlar Lenke til kommentar
acon Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Er storfornøyd med min CL1557 fra WB... fungerer som bare det... men nå skal det sies at maskinenen er akkurat den samme uasnett hvem du kjøper den av... forskjellen ligger i komponentene di hiver inni, og jeg har ingen grunn til å tro at Netshop hiver i dårligere deler enn WB... omvendt er mulig da EDIT: skriveleif Endret 10. januar 2005 av acon Lenke til kommentar
zarz Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg er kjempefornøyd med min Whitebox CL56, bare + på denne! Har lest om mange som har hatt problemer med de da, men de er jo som oftest de som roper høyest.. Tror det er mange som er fornøyd med de også.. Endret 10. januar 2005 av zarz Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Multinote cl56 så ganske bra ut den.Jeg regner med at dualformat er det samme som dual layer!?! Norman viruskntrl. og brannmur er også med, bra! Har gode erfaringer med disse fra min stasjonære pc. Nei, dual format og dual layer er to helt forskjellige ting. Dual layer (DL)(DVD-9) er 8000MB lagring. Dual Format betyr at den brenner i både + og - format. Dual Format er ikke en ekte betegnelse, men en hype, siden det stemmer jo (+ og - = 2 formater, ergo "dual" ) men overhyppig brukt i månedene før DL kom for fullt for å rett å slett spille på mange folks uvitenhet innen begrepene. står det kun Dual Format, burde du forhøre deg om den har DL hvis ikke det står nøyaktig "Dual Layer" eller "DL" i tillegg. Karmacom Lenke til kommentar
Rubuno Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 sorry! så det først etter at æ hadd svart. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg har selv en CL 56, men valgte denne selv foran Aopen 1557 maskinen, da denne virker mer robust byggemessig sett. Ellers er vel maskinene omtrent like ytelsesmessig. Digitalimpuls, Multicom samt zepto selger Compal CL 56 Endret 11. januar 2005 av sesteen Lenke til kommentar
Rubuno Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Er det noen flere som har noe positivt eller negativt å si om whitebox? Ble i tvil om jeg skal satse på WB eller ikke. Håper noen svarer! Lenke til kommentar
zarz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 D er elltid en liten risk å at med å handle der, men du sparer masse:) Jeg har hørt begge deler om denne butikken. Søk på whitebox, du finner sikkert mange emner om denne butikken. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Multinote cl56 så ganske bra ut den.Jeg regner med at dualformat er det samme som dual layer!?! Norman viruskntrl. og brannmur er også med, bra! Har gode erfaringer med disse fra min stasjonære pc. Nei, dual format og dual layer er to helt forskjellige ting. Dual layer (DL)(DVD-9) er 8000MB lagring. Dual Format betyr at den brenner i både + og - format. Dual Format er ikke en ekte betegnelse, men en hype, siden det stemmer jo (+ og - = 2 formater, ergo "dual" ) men overhyppig brukt i månedene før DL kom for fullt for å rett å slett spille på mange folks uvitenhet innen begrepene. står det kun Dual Format, burde du forhøre deg om den har DL hvis ikke det står nøyaktig "Dual Layer" eller "DL" i tillegg. Karmacom trodde det var "double layer" som var korrekt omtale? Er ikke helt sikker på dette da Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Multinote cl56 så ganske bra ut den.Jeg regner med at dualformat er det samme som dual layer!?! Norman viruskntrl. og brannmur er også med, bra! Har gode erfaringer med disse fra min stasjonære pc. Nei, dual format og dual layer er to helt forskjellige ting. Dual layer (DL)(DVD-9) er 8000MB lagring. Dual Format betyr at den brenner i både + og - format. Dual Format er ikke en ekte betegnelse, men en hype, siden det stemmer jo (+ og - = 2 formater, ergo "dual" ) men overhyppig brukt i månedene før DL kom for fullt for å rett å slett spille på mange folks uvitenhet innen begrepene. står det kun Dual Format, burde du forhøre deg om den har DL hvis ikke det står nøyaktig "Dual Layer" eller "DL" i tillegg. Karmacom trodde det var "double layer" som var korrekt omtale? Er ikke helt sikker på dette da Double layer DVD+R9 er rett betegnelse ja. Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det noen flere som har noe positivt eller negativt å si om whitebox?Ble i tvil om jeg skal satse på WB eller ikke. Håper noen svarer! Heisann! Som du ser av signaturen min, har jeg ingen bærbar foreløpig Har ei søster og en kamerat som bestilte fra Whitebox. De var begge fornøyde. Da søstera mi bestilte sin CL11 (ikke i salg lenger), sendte hun mail for å spørre om batterikapasitet og vekt. Uten videre fikk hun tilbud om GRATIS oppgradering av harddisk fra 40 til 60GB og GRATIS oppgradering av ram fra 256 til 512MB. Hun slo til på tilbudet. Da hun fikk maskinen (husker ikke hvor lenge hun måtte vente, men var ikke unormalt lenge), var den levert med engelsk tastatur. Hun ringte og klagde, og de beklaget og sa at de hadde gått tom for norsk. Dette burde de ha informert henne om før de sendte maskinen. Videre sa de bare at hun kunne sende inn tastaturet sitt og få tilbakesendt norsk tastatur da de fikk inn. Dette gjorde hun, og hele prosessen gikk ganske kjapt. Kameraten min, kameraten til kameraten min, og kameraten til kameraten til kameraten min har alle en maskin fra WB, og alle er fornøyde... MEN jeg har hørt mange grusomme historier om WB her på forumet...så det er opp til deg om du vil bestille eller ikke. Dette var "min" erfaring med WB... Ha en fin kveld! Mvh Locinho Lenke til kommentar
Rubuno Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 takk for svaret! slik jeg ser det er WB den helt klart billigste laptop butikken som er å finne i norge, og i tillegg kan det høres ut som om at de er villige til å prute og gjøre det som trengs for å få aktuelle kjøpere til å kjøpe hos dem. Men det er mange som klager og mange som har opplevd flott service fra WB, men jeg får se hva jeg gjør! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 takk for svaret! slik jeg ser det er WB den helt klart billigste laptop butikken som er å finne i norge, og i tillegg kan det høres ut som om at de er villige til å prute og gjøre det som trengs for å få aktuelle kjøpere til å kjøpe hos dem. Men det er mange som klager og mange som har opplevd flott service fra WB, men jeg får se hva jeg gjør! For all del, hold deg langt unna. Zepto er ikke så langt i fra, prismessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå