Gå til innhold

Passer P910i meg?

Anbefalte innlegg

Her lyst på ny telefon, men vet ikke hvilken. Syns P910i passer meg, men Qtek og Palm virker bra også. Tenker på Qtek 2020 eller Palm Tungsten T5

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-MMS: Ja.

-GPRS: Ja.

-WAP: Ja.

-Kalkulator: Ja.

-JAVA: Ja.

-Email klient: Ja, men ikke superviktig

-Spill: Ikke viktig, men kjekt å ha

Form: Samme det

-Format: Samme det, men helst vanlig, men med utbrettbart tastatur (qwerty)

-Vekt: Uvesentlig

-Antenne: Intergrert.

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger.

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor, ikke liten som på fks. 6610, over 160x208pixlers oppløsning.

-Touchscreen: Ja. Veldig viktig

Pris:

Jeg har mellom 3500-5000kroner til rådighet. (med abbonement)Kan gå litt over 5000 også

Diverse:

-Merke: Helst Sony Ericsson, men kan ha Qtek Nokia Hp ipaq Palm og andre PDA merker. IKKE simens

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja

-Symbian: Ja. Kan ha Pocket Pc også

-triband: Ja.

-Infrarød port: Ja.

-Bluetooth: Ja

-Minne: minst 32mb

-Minnekort?: Ja. Viktig

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Ja

-UMTS/3G: Trenger ikke, men kjekt å ha

-Wlan: Trenger ikke, men kjekt å ha

-GPS: Trenger ikke, men kjekt å ha

-Radio: Trenger ikke, men kjekt å ha

-Bruksområder: Ringer lite, sender noen SMSer og bruker Mp3 og film.

Vil ha så mye som mulig, så selv om jeg ikke trenger GPS og radio vil jeg ha det, men det er ikke nødvendig.

Håper på svar og takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva skal du med det uansett når du har Bluetooth? :p

Sånn at du kan sende ting til mobiler som ikke har bluetooth kanske?!

Hva med Qtek S100?

Ja. Har kikket litt på S100. Virker bra.

Men med Nokia 7710 og noen andre Nokia telefoner som er av de mest avanserte. Hvorfor har de ikkke Ir? 6630 har det ikke heller.

Men hva vil 7710 koste uten abbonement? Og hvorfor er det ikke en av 9xxx serien? Det er der alle lomme-pc`ene havner.

Er bare litt skeptisk til en ting ved 7710. Liker symbian UIQ så godt, så jeg er skeptisk til s60 (eller 80) Er det s60 eller s80 den kommer med?

Lenke til kommentar
Men hva skal du med det uansett når du har Bluetooth? :p

Sånn at du kan sende ting til mobiler som ikke har bluetooth kanske?!

Hva med Qtek S100?

Ja. Har kikket litt på S100. Virker bra.

Men med Nokia 7710 og noen andre Nokia telefoner som er av de mest avanserte. Hvorfor har de ikkke Ir? 6630 har det ikke heller.

Men hva vil 7710 koste uten abbonement? Og hvorfor er det ikke en av 9xxx serien? Det er der alle lomme-pc`ene havner.

Er bare litt skeptisk til en ting ved 7710. Liker symbian UIQ så godt, så jeg er skeptisk til s60 (eller 80) Er det s60 eller s80 den kommer med?

Tror nok at hovedgrunnen til at iR kuttes ut på nyere mobiler er at BT tar over, ikke uten grunn - lenger rekkevidde og raskere.

Tipper 7710 vil koste rundt 5000 - 7000 uten abonnement.

7710 er ingen lomme-pc, den er ikke så avansert - den har mer underholdningspreg over seg synes jeg.

Tror det er s80 på Nokia 7710.

Nokia 7710

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Tipper 7710 vil koste rundt 5000 - 7000 uten abonnement.

Trodde den kom til å koste rundt 7000-8000 som 9500 blir den dårligere enn 9500?

Vet den ikke er så godt utstyrt, men 1,2 mp kamera 80mb interntminne toutchscreen, ny teknologi, og mye mer. Haper den blir billig da. Prisene synker hele tiden. Husker at 9210i kostet 10000kr da den kom!

Lenke til kommentar

Den blir nok fryktelig dyr når den kommer ja.

Men tar nok ikke lang tid før den er nede i 5000-7000kr.

Du må bare kjøpe den på det rette stedet.

Før jeg kjøpte min 6260 så var jeg i Oslo på en butikk.

Der kosta den faktisk 6000,- :ohmy:

1 uke etter kjøpte jeg den på mshop.no for 3500,-

Jeg ville nok tippe 6-7000 de første ukene.(ikke på de dyreste stedene) :p

Lenke til kommentar
Er den egentlig bedere enn P910i om du ser på prisen?

Det er nok vaskelig å komme med en overveid antydning på det siden P910i ikke er helt ny, for den har jo sunket i pris siden var det.

Men jeg mener at 7710 er bedre, ihvertfall i forhold til mine behov, 7710 er mye mer underholdningspreget, da tenker jeg spesielt på den vanvittige skjermen, kameraet og mp3/video-avspilling + tv. Dette er vel så vidt jeg har forstått ikke P910i sterkeste sider(vel skjermen er jo bra da, men ikke så god som den på 7710).

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

bare meg som undrer seg over de telefonene som ramses opp her?

Hvis du ser på film og hører på mp3, så er jo 7710,P910i,S100 overkill til de grader.

Telefonene er ment for de som bruker kalender, og andre ofice applikasjoner. Jeg syns for mitt bruk at de tre telefonene er overkill.

skal du ha film kan du like så godt ha P900 og smartmovie. Du har plass til minst 1-2 hele spiller filmer på et 128mb kort. Det er også verdt å tenke på at massiv bruk av film, og mp3 vil dra ned batteriet VELDIG.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Telefonene er ment for de som bruker kalender, og andre ofice applikasjoner.

Tror ikke det er hovedformålet med 7710. Med P910i derimot, er jeg totalt enig.

nå har ikke jeg studert 7710 inngående, men ikke kom her og si at den er myntet for en som strengt tatt ikke trenger mer enn mulighet til å se film og mp3.

Lenke til kommentar
Telefonene er ment for de som bruker kalender, og andre ofice applikasjoner.

Tror ikke det er hovedformålet med 7710. Med P910i derimot, er jeg totalt enig.

nå har ikke jeg studert 7710 inngående, men ikke kom her og si at den er myntet for en som strengt tatt ikke trenger mer enn mulighet til å se film og mp3.

Det er ikke det jeg sier, jeg mener bare at den ikke virker som noen buisness-mobil akkurat - P910i er mer over i den sjangeren mener jeg. Men det er sånn jeg ser på det, tror nok det er skjermen til 7710 som kommer til å gjøre den så dyr - den har jo tross alt ikke noe annet spesielt av funksjoner å by på som vi ikke finner i modeller vi har i dag.

Lenke til kommentar
men her blir den anbefalt til en som sansynligvis er 13-14 år gammel. Det er hva som får jeg til å undre meg litt.

Sånn som jeg har skjønt det så har han hatt en P900?

Han lurer på om P910i passer for han.

Det vil da si at han vil ha en proff telefon med touch screen og symbian.

Da skjønner ikke jeg problemet med å anbefale Nokia 7710 til han da.

Det er ikke alderen som teller, men det han vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...