tomviktor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei. Har tenkt å lage meg en enkel HTPC for avspilling av DVD, samt surfe på internett, vise div media fra pc. Dette skal vises på en 32" tv, har tidligere hatt en del problemer når det gjelder rett format og diverse andre problemer ang tilkobling til TV. Hadde da et Geforce3 ti200. Hvilket skjermkort (billig) er best til å koble til en vanlig tv, og hvilken oppløsning bør man bruke? Har tv via bredbånd fra salten bredbånd (TP) er det noen som vet hvilke signaler som kommer gjennom den tp-kabelen? Finnes det programvare som kan erstatte den lille boksen jeg har på tv'n for å dekode disse signalene slik at jeg kan evt kjøre disse gjennom HTPC? Hvilke fjernkontroll-løsninger er bra til dette formålet? Lenke til kommentar
svingen_the1 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 udp pakker sansylivis....det du kan gjøre er og koble på ein hub mellom tp og "boksen" så kobler du på pc din og starter eit sniffe program som ettercap...så logger du hvilken pakker det går på....mulig den ikkje gir ut noe ip men det er hverfall ein start,vis det er UDP pakker så er det sikert mulig og mekke ein scanner som scanner etter UDP pakker....men det her er nok ikke heilt lovlig...usiker på hvordan du får det til lovlig Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Må vell kontakte Salten Bredbånd... Må jo gå å få det lovlig!? Noen svar på de andre spm? Endret 10. januar 2005 av tomviktor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå