Gå til innhold

celeron vs. pentium

ossa

Anbefalte innlegg

hvor stor er egentlig forskjellen på en celeron og en pentium prosessor? Hva tilsvarer f.eks en celeron 1,1 ghz i pentium? vil en 1,1 ghz celeron være nok for vanlig bruk? Ikke hardcore spilling, men skriveprogram, surf, excel, etc. kjører ofte mange program samtidig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor forskjellen er mellom Celeron og Pentium kan jeg nok ikke svare på. Men en Celeron prosessor på 1,1GHz vil nok være mer enn nok til den bruken du oppgir. Selv har jeg en stasjonær PC med Celeron 800@1066MHz, og den fungerer tilfredstillende til det meste, bl.a DVD-avspilling.

Lenke til kommentar

DVD avspilling gikk jo fint hos meg med 64MB ram, Voodoo3 3000 tv ut og en AMD K6-2 450Mhz.

Vil bare si det også at celeronen der vil holde til det meste. Jeg klarere meg fint med mine Duroner, og jeg spiller mange forskjellige spill.

I tillegg vel jeg også si at en Duron også hadde vært fint til den bruken du beskriver. Men det er hvis du ikke allerede har et hovedkort som du skal putte celeronen på.

Lenke til kommentar

For å gjenta det som de over skriver, ja cellyen vil holde i bøtter og spann. Office, i-net og kabal krever svært lite av en cpu. Spill vil også gå fint med et bra gfx kort.

En av de største forskjellene på en celly og en P er cachen (Håper jeg skrev det rett :lol: ) "Fullverdige" P-er har mere av det.

Lenke til kommentar

takk for hjelp. skjermkortet er et CyberALADDIN-T 3D 16MB SDRAM, 4x AGP bus, og maskinen har 256 Sdram, 20 gb, og DVD avspiller. Jeg får den for 11.990 og lurer egentlig på om det er et bra kjøp?

noen som vet noe om det skjermkortet forresten?

Lenke til kommentar

ossa eg syns det var mye eg,hvordan er prisen på en p4 eller p3 system,og en ting til når du først skal bruke såpass mye kroner på en data så ville eg tenkt på framtiden også,den maskinen du har fått pris på blir veldig fort gammel i forhold om du kjøper pentium 4,eg har sett p4 maskiner fra 15000 og oppover.

Kjetil

Lenke til kommentar

Dette er ein dårlig pc for penga

Gå heller for denne

Komplett datamaskin med XP1800+ prosessor, 256MB PC133, 80GB 7200rpm, 64MB skjermkort m/TV-utgang, 16x/48x DVD, 32x/12x/48x CDRW-brenner, 10/100 nettverkskort, modem, gratis internett, fargeskriver og 17'' skjerm. Windows XP er ferdig installert! Alt sammen i en pakke til en helt utrolig pris! Klikk her for informasjon.

Kun kr. 9.995,- inkl. mva.

på multicom.no

ein sklikkelig bra maskin og til ein rimligare pris ein den treige celleronmaskina .Den takler spill og programvare mye bedre.

kjøp den du:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 16:20, Amdxtreme skrev:

Dette er ein dårlig pc for penga

Gå heller for denne

Komplett datamaskin med XP1800+ prosessor, 256MB PC133, 80GB 7200rpm, 64MB skjermkort m/TV-utgang, 16x/48x DVD, 32x/12x/48x CDRW-brenner, 10/100 nettverkskort, modem, gratis internett, fargeskriver og 17'' skjerm. Windows XP er ferdig installert! Alt sammen i en pakke til en helt utrolig pris! Klikk her for informasjon.

Kun kr. 9.995,- inkl. mva.

på multicom.no

ein sklikkelig bra maskin og til ein rimligare pris ein den treige celleronmaskina .Den takler spill og programvare mye bedre.

kjøp den du:)

det er Bærbare datamaskiner det er spørsmål om her,du er god om du klarer å bruke noe av de delene i en Bærbare datamaskin.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...