:---{D Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Har veldig lyst på en ny data, nå som denne bagynner å bli litt gammel. I går kom det en reklame i postkassa mi fra lefdal. Der reklamerte de for denne dataen her ---> LINK! Jeg syns denne så ganske bra ut, men skjønner ikke så mye om den er bra eller dårlig, egentlig! Jeg er nemlig litt lei av denne windows 98 maskina, og ønsker meg en maskin jeg kan spille spill på også, og som ikke klikker hvert andre minutt. Minstekravet mitt for ny maskin må være å kunne spille GTA3 og eventuelt San Andreas når det kommer. Prisen må være max 6000 kr. På forhånd takk for hjelpa! HAR BEGYNT HER! DENNE KAN STENGES! Endret 12. januar 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Pcen så grei ut men ikke til spilling. Du må ihvertfall kjøpe et nytt skjermkort og mer ram. Tror ikke det integrerte skjermkortet er bra nok til å kjøre gta3 (tror, vet ikke. Har ikke spillet selv). Ramtypen er av type pc2100 eller 2700. Jeg tipper det første. Det var ihvertfall det som satt i maskina mi da jeg kjøpte, selv om den kunne bruke 2700 ram. Jeg har en ferdig pc fra HP. Edit: Tror den har 2700 ram allikevel. Link Pcen har et litt annet nummer enn den du linket til men når det gjelder specs ser den lik ut. Endret 10. januar 2005 av TT88 Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 ikke den beste maskinen til maks 6000kr for å si det sånn. Hva med å bygge selv? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 PC'n virka ok, helt til jeg kom til det punktet med skjermkort.. Denne har Intel såkalt "Extreme graphics 3" integrert skjermkort. Dette duger til kabal, word og surfing, men dessverre slettes ikke til spilling. Det går an å kjøpe denne PC'n og så kjøpe et skjermkort til 1.500-2.000kr i tillegg og sette inn, men da overstiger du prisgrensen din. Jeg vil heller anbefale å kjøpe enten noe brukt eller satse på en selv-komponert ferdigPC fra en av de mer kjente nettbutikkene. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Kunne sikkert ha bygd en PC selv, men har aldri gjordt det før og aner ingen ting om det! Lenke til kommentar
buskbjørn Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Tror nok ikke dette er den beste løsningen selv om den kan være grei til enkle oppgaver. Det er kun en celeron-prosessor (som yter dårlig i tyngre applikasjoner) og kun 256MB RAM som gjør at pcen må bruke sidevekslingsfila mye og derfor blir pcen veldig treig hvis du kjører mange programmer. I tillegg så er integreterte skjermkort ikke noe god løsning dersom man skal bruke pcen til spill. Og med slike massproduserte pcer er det ofte vansklig å oppgradere til nye deler og det kan fort bli dyrt å sende dem inn til oppgradering hos profesjonelle. Prøv heller å se etter en pc hos dell eller en annen leverandør som leverer ferdig-pcer (som ikke er masseprodusert og oppgradringer umulige) som feks. komplett eller PSDATA Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du kan bygge selv hos en nettbutikk fra f.eks Kompletts pc bygger. Du bygger da ikke pcen selv men du konfigurerer den sånn som du vil ha den. Det er vanskelig å mekke en pc til maks 6000 som skal være bra til spilling. du må nok opp i minst 7000 for en pc som er helt grei til spilling. Bare si ifra hvis du vil jeg skal komme med et forslag. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 256 mb ram? Trodde ikke de solgte nye pcer med så lite lenger Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) 256 mb ram? Trodde ikke de solgte nye pcer med så lite lenger Neida... Men kom gjerne med forslag til data. Kan sikkert betale litt til, men vil helst ikke bruke så alt for mye! Har foresten tastatur, mus og skjerm som jeg er fornøyd med! Endret 10. januar 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Mitt forslag til pc Hvis du ikke bygger selv må du regne med ca 400kr i tillegg for at nettbutikken skal gjøre det. Denne pcen jeg har "laget" er vel kanksje 20ganger bedre til spill enn den ferdig pcen fra compaq. Glemte å ta med dvd brenner i handlekurven. Endret 10. januar 2005 av TT88 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Mitt forslag til pcHvis du ikke bygger selv må du regne med ca 400kr i tillegg for at nettbutikken skal gjøre det. Denne pcen jeg har "laget" er vel kanksje 20ganger bedre til spill enn den ferdig pcen fra compaq. Glemte å ta med dvd brenner i handlekurven. Så bra ut! (Det var fortsatt ikke med DVD-brenner) Men håper at den ikke bare er til spill. Men hvordan er det med operativsystem og sånt? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Mitt forslag til pcHvis du ikke bygger selv må du regne med ca 400kr i tillegg for at nettbutikken skal gjøre det. Denne pcen jeg har "laget" er vel kanksje 20ganger bedre til spill enn den ferdig pcen fra compaq. Glemte å ta med dvd brenner i handlekurven. Så bra ut! (Det var fortsatt ikke med DVD-brenner) Men håper at den ikke bare er til spill. Men hvordan er det med operativsystem og sånt? host....warez...host Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Den maskinen som du linket vil funke fint til GTA 3 men spørs om du vil dra GTA San Andreas når det kommer! Hvis du ikke har erfaring med bygg selv PC`er så kan jeg anbefale å kjøpe ferdig PC på Komplett ellers hvis du bor i Stavanger området så kan en tur inno Siba være fint. de har gode maskiner som sikkert vil gjøre susen! Siba Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Den maskinen som du linket vil funke fint til GTA 3 men spørs om du vil dra GTA San Andreas når det kommer! Hvis du ikke har erfaring med bygg selv PC`er så kan jeg anbefale å kjøpe ferdig PC på Komplett ellers hvis du bor i Stavanger området så kan en tur inno Siba være fint. de har gode maskiner som sikkert vil gjøre susen! Siba De har da Siba i Oslo også da.. Men jeg vil at maskina skal vare litt.. Det kommer jo nye ting hele tiden, og jeg vil ikke bytte deler hele tiden... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) De har da Siba i Oslo også da.. Men jeg vil at maskina skal vare litt.. Det kommer jo nye ting hele tiden, og jeg vil ikke bytte deler hele tiden... Stemmer det, viste ikke at du var fra Oslo området! Uansett så har Siba gode PC`er for tusen lappen mer enn det du er villig for å gi. Ta en titt kan ikke skade! Endret 10. januar 2005 av Wooho Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 De har da Siba i Oslo også da.. Men jeg vil at maskina skal vare litt.. Det kommer jo nye ting hele tiden, og jeg vil ikke bytte deler hele tiden... Stemmer det, viste ikke at du var fra Oslo området! Uansett så har Siba gode PC`er for tusen lappen mer enn det du er villig for å gi. Ta en titt kan ikke skade! Der er det enten for 4995,- eller 6995,-.. Skulle gjerne hatt noe i mellom... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Unnskyld at jeg spør, men hvordan er denne Siba i forhold til andre el-kjeder som Elkjøp, Lefdal, Coop Elektro osv? Jeg oppdaget nylig en ny Siba-butikk i nærheten og har ikke vært innom der ennå. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Unnskyld at jeg spør, men hvordan er denne Siba i forhold til andre el-kjeder som Elkjøp, Lefdal, Coop Elektro osv? Jeg oppdaget nylig en ny Siba-butikk i nærheten og har ikke vært innom der ennå. Noe av det samme... Tror du må legge på 200 kr i webbutikken deres tilå få butikk-pris.. Lenke til kommentar
madfox Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Asus V9999 GeForce 6800GT 128MB DDR AGP, TV-Out, DVI, Retail Abit AV8 Hovedkort for S939 KT800PRO,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB dette har en pris på ca 6200kr..... det er det jeg skal kjøpe.... her har du en veldig bra pc (etter mit syn ) siden du har nesten alt annet så er det kanskje en mulighet for deg å bruke det game kabinettet dit osv.... ps. måtte de som setter priser på dette billige taiwan møkket brenne lenge og godt i helvette sammen med den norske regjeringens momser osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå