Ripz911 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har installert archlinux 0,7 wombat (beta2) på en dell inspiron 7k. Binary kernel: 2.6.9 Jeg har fått til alt, utenom lyden. Alsamixer finner nemlig lydkortet (ESS ES Maestro2) (modul navn: snd-es1968) Problemet er at jeg får spilt av musikk i xmms, men jeg hører ingenting (og ja master og pcm er ikke mutet) Noen som kjenner til problemet eller noe som faktisk kan hjelpe meg? speak out! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har du valgt alsa-output-plugin i xmms da? Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har du valgt alsa-output-plugin i xmms da? XMMS bruker OSS som default, men ALSA har OSS emulering så det skal fungere. Siden XMMS faktisk påstår at den spiller lyd så finner den lydkortet. Var faktisk veldig rart, har du lyd på andre programmer? Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 xmms var egentligbare ment som et eksempel. jeg valgte alsa plugin "greie" i xmms, så jeg får spilt av musikken, men hører ikke lyd. ikke no lyd på andre programmer heller. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Prøv å skru opp lyden/ sjekk at pcm ikke er 0 Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 jeg hadde lignende problemer med min Dell 4550 Hiv opp terminal og logg deg på som root (skriver su) og skriv modprobe snd-es1968 da virket det hos meg. Virker det hos deg da kan du legge dette til i modprobe.conf Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Kan være lyden er skrudd opp, men hvis det står "M" øverst i alsamixer funker det dårlig. Unmute med "m". Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (og ja master og pcm er ikke mutet) Kan være lyden er skrudd opp, men hvis det står "M" øverst i alsamixer funker det dårlig. Unmute med "m". I rest my case. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Ikke at jeg kaller noen nybegynnere, men når jeg var ny gjorde jeg den feilen... Trodde helt sikkert at den ikke var mutet, og visst pokker var den det. Min policy er at det er bedre å komme med mange konstruktive og noen kanskje ikke fullt så konstruktive forslag. Det skader da virkelig ikke! Utifra problembeskrivelsen (bortsett fra at han sa at den ikke var mutet) så hørtes det VELDIG ut som om det kunne være tilfellet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Forøvrig hadde fedora 3 samme problemet, men det ble fikset i en av de første oppdateringene som kom. Lenke til kommentar
akh Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dell har en tendens til å gjøre rare ting med lydkortene sine virker det som. Jeg hadde det samme problemet (med et creative soundblaster kort som Dell hadde modifisert). Jeg måtte kjøpe nytt lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå