White Fox Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei Jeg har akkurat startet med css og har laget et eksternt stilark som heter stylesheet.css og ligger i mappa stylesheets på serveren. Filene mine klarer ikke å plukke opp css fila, eller bare en av dem. Den som funker: <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>FC Nordre Aker</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="Stylesheets/stylesheet.css" title="Normal"> <style type="text/css"> <!-- .style14 {font-size: medium; font-style: italic; font-weight: bold; color: #000000; } .style16 {font-size: 16px; font-style: italic; font-weight: bold; } .style25 {font-weight: bold; color: #996666; font-size: 16px;} .style29 {font-weight: bold; color: #000000; font-size: 16px;} .style34 {color: #000000; font-weight: bold; font-size: 20px; } --> </style> </head> En av de som ikke funker: <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Ord om klubben</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="Stylesheets/stylesheet.css" title="Normal"> <style type="text/css"> <!-- body { background-color: #FFFFFF; } .style1 {font-size: x-large} --> </style></head> Hva er galt? Hvorfor plukker de ikke opp css filen? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Ligger sidene i samme mappe som den første (regner med det er indexen) ? Prøvd med <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/Stylesheets/stylesheet.css" title="Normal"> ...slik at den alltid tar utgangspunkt i root? Lenke til kommentar
neb Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) har du både en CSS som det er linka til, og noe i Selve siden som den er linka til? Endret 10. januar 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Skal prøve det. Index sida(den som fungerer ligger bare under public_html) mens stylesheet'et ligger i en egen stylesheets mappe. De andre filene som ikke fungerer ligger i en egen documents mappe. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Det funket faktisk, men det er litt rart. Noen steder funker ikke den fonten jeg har angitt i css filene. f.eks inne i noen av tabellene. Edit: Fonten funker ikke inne i tabeller og punktlister... Når det er en paragraph funker fonten, men ikke når det ikke er noen "format". jeg som må endre i css filen eller Endret 10. januar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Det går rett og slett ikke. Jeg har satt "andy" som font-family i css fila, men den blir ikke default font i filene. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Vil uansett fraråde deg å bruke denne fonten, da den ikke er web-safe, standard på de fleste systemer og maskiner. Post CSS-koden du bruker for å sette font-family. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Vil uansett fraråde deg å bruke denne fonten, da den ikke er web-safe, standard på de fleste systemer og maskiner. Post CSS-koden du bruker for å sette font-family. p {font-family:Andy, Times New Roman, Helvetica, Verdana, sans-serif;} Noen fonter å anbefale da? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Gjelder fon-family for alt av tekst? Inne i tabeller, i lister osv?? For det vikrer ikke som jeg får satt en default font.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Font family for p gjelder kun for alle p-elementer. body {font-family:Andy, Times New Roman, Helvetica, Verdana, sans-serif;} ^^ Setter for hele dokumentet. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Font family for p gjelder kun for alle p-elementer. body {font-family:Andy, Times New Roman, Helvetica, Verdana, sans-serif;} ^^ Setter for hele dokumentet. Takk. Trodde det var en sånn feil ja. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Har prøvd litt her. Når jeg ser på filene i dreamweawer (design) så har alt sammen fonten det skal ha, men når jeg ser det i nettleseren er det bare noe som har den riktige fonten. Altså noen dokumenter har riktige font og noen ikke. Pluss at bare deler av mange dokumenter har riktig font. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har du siden online? Lettere for oss andre å feilsøke da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå