Margarus Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) hei. jeg har bigwater vannkjøling på cpu\gpu... etter en stund med vanlig bruk så har jeg merket små dråper å leksjer i vannblokk... det har ikke vert verre enn at det har vert fuktig eller hengt en liten dråpe runt nipplene i cpu blokka.. settet ble selvfølgelig prøvekjørt ett døgn uten lekasjer å jeg har montert det FORSIKTIG inn i pcen etter det.. det tok ikke mange dagene før jeg merket at pcen hang seg opp under spillng.. da såg jeg grønn uv veske på mitt skjermkort.. jeg har nå tatt utav alt vannkjølingen å sett litt nøye på cpu blokka... det er faktisk sprukket i plexien runt nippelene det er der det har lekt. jeg syns dette er svært trasig pga dette er det første vannkjølingen min å så skal det leke pga en slik produksjons feil.! nor jeg montertet dette så såg jeg at det var noe "merkelig" runt gjengene men jeg tenkte at jeg ville ikke skru opp nipplene for da bryter garantien.. det har jeg heller ikke gjort. men etter jeg hadde tatt ut hele vannkjølingen å montert på div vifter på cpu\gpu osv tilbake så skulle jeg slå pcen på. da hadde det skjedd det jeg fryktet alle verst..intet skjermbilde å det begynner å piper. piip---piiiip---piiiip----piiip så tar det ca 5 sec så går samme takten om og om igjen. er HK ødelagt pga vann? skjermkortet skal jeg prøve i en annen pc snart. jeg ahr også snakkt med psdata men han jeg snakket med ville ikke svare på noe ang det jeg motte ringe i morgen da det var rette folk der.... han mente at det brude gå helt fint at jeg fikk ny vann blokk igjen men om jeg fikk nytt HK\ (skjermkort) det viste han ikke.... jeg får håpe at det ordner seg nor jeg ringer i morgen til di. hva tror dere? har dere hatt lignende episoder før ps data har heller ikke mitt HK inne på lager "trur det er gott ut av produksjon" vil jeg få penger til bake eller ett tilsvarende kort da? samme med skjermkort vis det er ødelagt. ? Endret 10. januar 2005 av Margarus Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 hadde jeg vært deg ville jeg ringt som de sa("imorra") og vært skikkelig irritert i telefonen og krevd penger for det hovedkortet og det andre som måtte bli ødelagt, DU skal ikke tape på at noen produserer en ting feil Lykke til Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hehe! Sure greier.. Jeg hadde litt for stor bøy på en vannledning til NB-kjøler, og i det lakk litt i hurtigkoblingen. Det ble en fin liten dam på skjermkortet og PCn hang seg mer og mer, tilslutt døde den helt.. Da jeg så det var en liten innsjø på skjermkortet tok jeg det ut, vasket det med sterilisert vann på papir et par ganger, slik at jeg fikk vekk alt dritt som var i vannkjølingsvannet, tørket opp med tørt papir, satte inn kortet igjen og skrudde på. Funket fett det! Jeg må legge til at jeg prøvde først med å bare tørke vekk vannkjølingsvannet uten å vaske det, og det hjalp litt Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 ja jeg syns også dette er surt. men jeg håper di gjør opp for seg å at det er service som di sier dem har... jeg ville ikke kjefte,jeg ville heller ha en litt grei stemning slik at da er di mye greiere å ha med å gjøre så slipper vi surskap å misforståleser under tlf..ender vell opp med at di ikke vil erstatte da. så jeg satser på å være grei.. men vannkjølinga er kjøpt hos ps-data å hk\skjermkort er kjøpt på komplett.. har dette noe å si ? jeg ser at psdata har mitt Hk inne på lager så det brude ikke være noe problem. men skjermkortet derimot har di ikke http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302975&view=detailed jeg er egentlig ikke intresert i å få tilsend noen av di kortene di har som kan tilsvare mitt.. di connect3d kortene di har syns jeg er stygge å di er ike like god som mitt kort... men vi får se hva som skjer..jeg er fornmøy vis di gjør opp for seg å at alle er glad. det viktigste er at jeg får et HK til bake vertfal å vannblokk å den skal inspiseres NØYE å prøvekjøres en uke om det så må til. jeg skal forsikre meg om at jeg ALDRIG skal ha lekasjer mer. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg trodde du skjønte hva jeg mente. *inn med teskje*: Ta ut skjermkortet, vask det _forsiktig_ med litt sterilt vann og tørk godt opp etterpå. Jeg tar jo seff ikke noe ansvar for dette. Du kan med fordel prøve skjermkortet i en annen PC først.. Er samme problem der, har du jo ingenting å miste. Jeg tviler på at du får noe nytt fra PSdata, men kanskje fra komplett! Det er jo komplett som har garantien til HK og skjermkort. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) ok jeg sjønte nå hva du mente.. så vis alt ordner seg så vil ny blokk komme fra ps å komplett vil sende hovedkort og eventuelt skjermkort vis det er ødelagt.. ? var det slik dere mente det? vil teste skjermkortet i morgen. Endret 10. januar 2005 av Margarus Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kjedelig sak dette... Uansett, vær så snill og ikke ha mellomrom mellom hver linje, da det blir svært vanskelig å lese. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 ok takk for tipset Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det beste skal visst være å skylle hele greiene i kondensfjerner (den "suger" ut vannet fra steder som ikke er så lett tilgjengelig og fjerner samtidig dritt) og så la alt ligge til tørk et døgn eller to. Prøv det før du sender noe tilbake! Lenke til kommentar
{Zevz} Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) har identisk problem selv. Venter på svar fra komplett nå for vannkjøllingen var kjøpt på komplett. sendte inn både ødelagt hk og skjermkort. Vannet kom seg igjenom nippel feste i chipset blokka. Gruer meg til svar. Endret 11. januar 2005 av {Zevz} Lenke til kommentar
{Zevz} Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) lykke til med saken din forresten Endret 11. januar 2005 av {Zevz} Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 jeg har nå send inn blokka\hovedkort skjermkortet tok ikke skade av vannet som drypte på det kommer tilbake med mer stoff om hvordan dette går. takk for det zevz Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Om du er litt ung, hvilket jeg antar at du er, så ville jeg bedt f.eks faren din å ta hånd om saken. De klarer som oftest å vri seg unna slike saker rimelig lett om de snakker med en som ikke klarer å snakke for seg.... Ikke meningen å drite deg ut, men det er ofte slik. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 ja jeg vet hva du mener.. har vert borti slike saker før da min far fikk byttet en vare som jeg var for 1 time siden før å spurte om å få byttet men fikk ikke!. slik er ofte noen butikk folk. men jeg har snakket med psdata å han forstod meg veldig fint å at dette skulle han ordne..så jeg klarer meg fint... men uans takk for tipset, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå