TaZ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har et 12V signal som jeg gjerne skulle ha forsinket 2-3 sec. 12v inn og 12v ut etter 2-3. sek. Hvordan lage dette enklest mulig? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Blir alt for dyrt.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kanskje et multifunksjonsrele med forsinket inn, eller kontaktor med tidsforsinkerblokk på. Mulig det er litt kjederlig at maskina gir fra seg et høyt KLAKK hver gang du starter men det vil funke. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du kan jo kjøpe et tidsrele, feks. noe av Telemecanique. Dette trenger 24v driftspenning, som du kan ta fra -12v til +12v. Du kan stille tiden fra 50ms til 300timer. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Nice , hva ligger en Sånn på i pris ? PLS , lol Programbare (u)logiske styringer eller hva det heter Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Sånn. Endret 10. januar 2005 av evil-twin Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Sånn. Har ikke så mye peiling på dem komponentene der.Kan jeg få litt mer info...Noe dele nr feks. så er jeg godt hjelpet Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Vippe pluss tellerre! Har en en teori om at allt kan realiseres billig med ic'er Altså du fikser en toglende vippe inn på en teller siste telle signal inn på en ny teller osv til du har ønsket frekvens på utsignalet på den siste telleren. da setter du signalet der inn i feks en vippe(husker ikke helt hvordan) men gjør bare så vippen får den inn som startsignal, da vil den etter dette være på hele tiden. signalet kan samtidig ta livet av seg selv ved å la det gå inn på reset funksjon på den første vippa. Da har du hvertfall en vippe som blir satt på og gir ut 5V Simuler det i multisim eller lignende.. er nemlig litt rusten på det her.. Endret 11. januar 2005 av Bogan Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Evil-Twin: Jeg er mektig imponert over hva du kommer med hver gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå