Dell_Inspiron Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Noen som vet hva man kan legge i /etc/sysconfig/i18n (iso) for å få lest norske tegn ordentlig. Trodde jeg hadde det, men tydeligvis ikke merket jeg da jeg skulle kopiere fra harddisken til en ekstern disk. Da ble æ, ø og å spørsmålstegn som den ikke skjønte kvekk av og avbrøt overføringen av filene. Endret 10. januar 2005 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 skjer det samme med meg. Jeg har alltid trodd det var FAT som var et ræva format, men når du sier det så er det kanskje noe med tegn å gjøre :S Lenke til kommentar
Psy Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er ikke helt sikker på hva du snakker om, men iso tegnsettet som har norske tegn heter ISO-8859-15. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Ville ikke byttet på hele pc'n... Er det ikke en parameter i fstab man kan endre på så en partisjon monteres med ett annet tegnsett (som så "oversettes") Lenke til kommentar
Psy Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det var det ja.. iocharset=iso8859-15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå