Peppep Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg skulle lage en batch-fil for maskinavslutning her om dagen. Trodde det var så enkelt som dette: @echo off shutdown -s -f -t 12 pause shutdown -a ...men det var det tydeligvis ikke. Noen som kan fortelle hva jeg gjør galt? Prøvde forøvrig det samme med reboot, men regner med at det er samme problem som gjelder der. @echo off shutdown -r -t 10 -c Reboot pause shutdown -a cls exit :end Edit: Er vel nyttig å vite at jeg bruker XP. Endret 10. januar 2005 av bhsand Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hmm, for å finne ut hva som går galt, så hadde det vært fint med en feilmelding... Hvis du bare skal lage en fil som slår av maskinen, så har jeg ett forslag som jeg får til å funke... @echo off echo WARNING! Jeg sa du ikke skulle trykke der, sa jeg ikke? pause echo Dette er konsekvensen for at du måtte trykke... pause echo WARNING! Your computer will be shut down in 30 seconds! shutdown -s -c "Jeg sa du ikke skulle trykke, sa jeg ikke?" P.S Fila het "IKKE TRYKKE" Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Vel, det er ikke helt det jeg er på utkikk etter. Jeg har hotkeycontrol XP, som har en shutdown-funksjon som jeg bruker. Det jeg føler mangler på den - er at jeg ikke kan få lagt inn en delay. Derfor skulle jeg lage denne batch-filen, og trodde egentlig ikke jeg skulle få noen problemer. Filen "funker" forsåvidt, men shutdown-kommandoen funker ikke. Får ingen feilmelding, annet enn at ingenting skjer. Letet i Event Log'en, og det eneste som passer med tidspunktet er; Hendelsestype: Informasjon Hendelseskilde: ESENT Hendelseskategori: General Hendelses-ID: 101 Dato: 10.01.2005 Klokkeslett: 23:59:49 Bruker: I/T Datamaskin: PC-2 Beskrivelse: wuauclt (1492) The database engine stopped. og Hendelsestype: Informasjon Hendelseskilde: ESENT Hendelseskategori: General Hendelses-ID: 103 Dato: 10.01.2005 Klokkeslett: 23:59:49 Bruker: I/T Datamaskin: PC-2 Beskrivelse: wuaueng.dll (1492) SUS20ClientDataStore: The database engine stopped the instance (0). Noen som ble noe klokere av dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå