eddott Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har problemer med min nye Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA harddisk. Når jeg bruker harddisken, henger den av og til med uregelmessige mellomrom i ca. 1 sekund, mens den gir fra seg en høy "skrapelyd". Av og til får jeg i tillegg opp en blåskjerm i Windows, før maskinen restarter. Jeg lastet ned diagnoseverktøyet PowerMax fra Maxtor sine hjemmesider og kjørte det, uten at det fant noen feil på harddisken. Jeg er fristet til å sende den tilbake til Komplett for reklamasjon, men siden det kan ta tid mellom hver gang problemet oppstår, er jeg litt redd for at de ikke skal oppdage feilen og kreve meg for et saftig gebyr uten at problemet blir løst. Har noen vært borte i lignende problem med denne harddisken, eller har forslag til løsning? Lenke til kommentar
eddott Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Problemet ble verre, så ille at maskinen restartet og ikke lenger fant harddisken. Skiftet S-ATA kabel og så langt har jeg ikke merket problemet igjen. Spent på om det er løst. Lyden harddisken lagde minner om lyden jeg hører fra harddisken når maskinen blir slått av. Mulig problemet skyldes feil på kabel eller dårlig kontakt. Det vil tiden vise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå