Strengen Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei, jeg skal kjøpe bærbar pc for søsteren min, hun skal ha den med til England fordi hun studerer der... lurte litt på hvordan reglene er for tilbake betaling av moms i dette tilfellet.. hvor man gjør det.. når.. håper noen kan gi meg noen tips... samtidig har jeg tatt denne i betraktning: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 hvor lang leveringstid bruker netshop å ha? hva betyr Ubekreftet 17.01.2005? håper på svar... Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Er vel bedre å kjøpe den i england? Du får ikke tilbakebetalt moms fordi hun tar den med seg på skole i england. Endret 10. januar 2005 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Strengen Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 vil gjerne ha norsk tastatur osv.. iom at hun ikke kan så mye om data ville hun at jeg skulle hjelpe henne å finne en her i Norge.. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er vel bedre å kjøpe den i england? Du får ikke tilbakebetalt moms fordi hun tar den med seg på skole i england. Jo..? En kompis av meg gjorde iallfall det da han dro til Australia for å gå på skole der. Fremgangsmåten kjenner jeg ikke til da, for å svare trådstarter. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Må betale moms i det landet man tar med pc'en til da, og betale moms hver gang man tar med maskinen inn i Norge .... Tror det er mye papir som må frem og tilbake for å få til noe sånt. Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er usikker på hvordan det er med nettbutikker, men der jeg jobber skjer det på følgende måte: Du får et papir i kassa som kalles Global Refund som fylles ut, og får 17% (pga papirmølle) trukket av direkte, evt får du dette tilbake på grensa/flyplassen. (hos tollerne) Ubekreftet 17.01.05 betyr at de har bestilt varen, men ikke aner når den kommer. De har absolutt INGEN peiling, men den som bestilte mener at den kanskje kan dukke opp da. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Må betale moms i det landet man tar med pc'en til da, og betale moms hver gang man tar med maskinen inn i Norge .... Tror det er mye papir som må frem og tilbake for å få til noe sånt. Ja. Dette blir forresten ikke kontrollert, og avhenger av hver enkelts samvittighet. Ikke snyt noe land for momsen, men betal for deg... Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Må betale moms i det landet man tar med pc'en til da, og betale moms hver gang man tar med maskinen inn i Norge Dette blir forresten ikke kontrollert, Tollerne på grensa kan kreve at du betaler moms hvis du ikke har sagt fra ved utreise at du har med deg en pc, men kommer tilbake med en. Hvis du som i dette tilfellet flytter til utlandet kan du kjøpe den på utførsel, men må da vise den i landet du skal til for å betale moms der. Flytter du tilbake til Norge, må du som nevnt betale moms på grensa. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har kjøpt mye rart (og dyrt) på reiser til og fra utlandet, men har aldri blitt sjekket på noen som helst måte, unntatt for sprit-/røykgreier. Ingen jeg kjenner har heller blitt spurt om pc'er, elektroniske gadgets eller andre slike ting. Noen er kanskje bare heldige slik, da. Men jeg har selvfølgelig selv meldt fra når jeg har kommet helt hjem til meg selv. Lenke til kommentar
Strengen Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg tok meg bryet å ringte til netshop. De sa at hvis jeg legger inn ordren som utførsel så fikk jeg med et skjema som skal stemples av tollere når man forlater landet. Deretter sende skjemaet tilbake til butikken som betaler tibake momsen. han sa at de brukte par tre dager på å levere den.. og at han eg. ventet delene inn den 14. men at det tok et par dager å "produsere" den. er nemlig avhengig å få den før den 28. fordi det er avreisedato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå