Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er positivt med Telenor?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bestille ADSL i fra Telenor, men jeg har hørt så mye negativt om dem. Men hva er positivt ?

De som hater telenor behøver ikke å si meningene sine. De har jeg nemlig fått med meg :wink:

 

Og hvilken linje vil dere anbefale(384,704,1024) Hvilken linje får jeg mest for pengene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt telenor i ca et halvt år..

 

har ingen negative erfaringer med d...

 

eneste er at de tidligere ikke klarte å gi oss raske nok linjer..(de er rettet nå)

 

en annen ting er at de er DYRE!! 384/128 er dyrere enn nextgentel sin 640/256!!!

 

men viss telenor er de eneste leverandørene i ditt område, så go for it!

 

ikke bind deg for mer enn et år:) kanskje andre leverandører har tilbud der du bor da:)

Lenke til kommentar

Jeg fikk Telenor ADSL for ikke så lenge siden. Jeg har vært fornøyd med det og etter de økte hastigheten ble jeg enda mer fornøyd.

 

Det som overasket meg litt var den raske leveringen. Har noen kamerater som har NGT ADSL og de ventet ganske lenge før de fikk modem. Jeg fikk modem en uke etter bestilling, da kom det rettpå døra, dagen etter kom det brev med informasjonen vi trengte. Siden det ikke var vi som bestilte selv, men bedriften til min mor så fikk vi montør som skulle installere det. Han kom 2 uker etter og plugget litt ledninger og slikt og hadde ikkevært nødvendig..

 

Men gode erfaringer med Telenor når det gjelder ADSL..

Lenke til kommentar

Nå som hastigheten er blitt bra, er det absolutt positivt. Oppetiden (for min del hvertfall) er meget bra, har ikke vært nede på det snaue året jeg har hatt ADSL. Ikk eno problem å ha et lite lokalt LAN via forbindelsen, bra faktura system (for meg hvertfall, har fått nok av "nye" aktører som ikke fikser fakturering, og når de finner ut tabben kommer inkassokravet før regningen :grr: )

 

Så om alternativet er modem/ISDN, vel, hva venter du på :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 21:29, JSS skrev:


- 2 måneder gratis, gratis installasjon og 365kr i måneden (for 704)



 

 

hmm...hvor står det på telenor sine sider at det er 2 måneder gratis, gratis installasjon og 365kr i måneden (for 704)???

Jeg har forstått det sånn at det koster 452 kr i måneden for 704...

Lenke til kommentar

Quote:


Hva er positivt med Stjelehor?


 

Ikke noe! Joa, kansje at de bygger ut ADSL over hele norge.

 

Quote:


Hva er negativt med Stjelehor?


 

Rett og slett alt :sad:. De leverer ADSL til oss, men hvorfor kan de ikke bygge ut med alle de milliardene de har slik at vi alle får 10Mbit linje for 300,- mnd eller noe da? Og ikke komme med lure ADSL tilbud over mail, slik jeg har fått. Og jeg bestillte det, og det endte med at jeg fikk et "tilbud" som kostet meg 1171,- :sad:.

 

Vet den barnslige holdningen med Stjelehor, men det fortjener de å kalles.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 16:05, Kjetil Lura skrev:

JSS hvorfor betaler du kun 365 i måneden for 704/128,eg betaler 552 i måneden på 704/128.

Kjetil


Det var et tilbud alle i borettslaget der jeg bor fikk i november i fjor.

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-06-12 16:25 ]

Lenke til kommentar

Ser nok ut til at mange har negative meninger om Telenor. Jeg ville også styrt unna Telenor, og har endt opp med et annet alternativ. Jeg vil personlig anbefale NextGenTel PGA den høye hastigheten i forhold til prisen, for ikke å snakke om løsningen. Hos Telenor må du ha maskinen proppet full med software og drivere. NextGenTel har bare en router, sett i ledningen i nettverkskortet så er du på nett!

 

Glem ikke at NextGenTel dessuten tillater deg og koble til flere maskiner og lar deg kjøre en FTP-server eller noe lignende.

 

 

Quote:



Las^se eller noe sånt skrev dette:


har hatt telenor i ca et halvt år..


har ingen negative erfaringer med d...


eneste er at de tidligere ikke klarte å gi oss raske nok linjer..(de er rettet nå)


en annen ting er at de er DYRE!! 384/128 er dyrere enn nextgentel sin 640/256!!!



 

PS! NextGenTel's billigste løsning har faktisk 640/384

 

[ Denne Melding var redigert av: kolibra på 2002-06-12 17:12 ]

Lenke til kommentar

Vil anbefale NGT fremfor Telenor. De fleste grunnene til det står over her.

 

NGT har vært litt tregere til å levere enn Telenor før, men det er verdt å vente litt for å få NGT fremfor Telenor. Du vil ikke angre så fort du har fått koblet deg opp.

 

NGT er billigere for høyere hastighet, like stabile linjer, enklere og du slipper å koble deg til hver gang du skal på nett. Du kan også sette opp nettverk hvor hver enkelt maskin er uavhengig av noen "hovedmaskin"/server som må stå på for at du skal komme på nett. På NGT kan du koble deg til uten å tenke på om det er andre maskiner i nettverket tilkoblet ADSL eller ikke for øyeblikket. Jeg deler NGT ADSL med en jeg deler leilighet med via en hub, og det er ikke noe problem med det.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med oppkoblingen til telenor(ISDN).

 

Men prisene er skyhøye! 6250 kr sist kvartal på ISDN(telenor total)...

 

Så lasta jeg hele disken min til en ftp-server i nederland. Har ingen erfaringer med ADSL, men jeg har en 2mbit SDSL linje ca 20 meter unna dataen. som bare "ligger" der. For den vil aldri bli for privatpersoner.....

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på når det gjelder NGT...

 

Sentralen som jeg er tilknyttet til blir gjort klar for bredbånd nå og det vil nok bli tilgjenglig i neste uke. Hvor lenge må jeg vente for at jeg kan få bredbånd fra NGT? For telenor er jo først ut og hvis jeg må vente lenge på at NGT blir tilgjengelig, blir jeg nødt til å velge telenor:(

Men NGT er første valget:D

 

[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-06-12 19:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...