Gå til innhold

Hvordan fungerer t-banen i Oslo?

Anbefalte innlegg

Husker for leeenge siden en gang vi var i Oslo, at det var vanvittig billig å reise, da føreren av trikken aldri tok imot penger. Fant jo senere ut at en måtte kjøpe billett fra automater på stoppestedene. Fungerer det slik enda, eller er det mulig å kjøpe billett av føreren? Skummelt med de automatene....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker for leeenge siden en gang vi var i Oslo, at det var vanvittig billig å reise, da føreren av trikken aldri tok imot penger. Fant jo senere ut at en måtte kjøpe billett fra automater på stoppestedene. Fungerer det slik enda, eller er det mulig å kjøpe billett av føreren? Skummelt med de automatene....

Automatene biter ikke :)

(jeg vil nesten påstå at automatene er mer stabile enn tbanen..)

som skrevet kan du og kjøpe hos fører av buss/trikk men ikke på tbane, dog skal du reise ofte er ukes/Månedes/tre-måneders/a-kort og anbefale ;)

Lenke til kommentar
om du skal reise mer enn to ganger innen ett døgn, kan det lønne seg å kjøpe Dagskort.

Det sakset jeg ut fra sporveien. Altså man sparer på det om man reiser mer enn to turer. På den tredje turen har du spart penger....

Det var ikke det du skrev ;)

Lenke til kommentar
Steike. Her i Bergen er kollektivtrafikken usansynlig mye dyrere, men så vidt jeg kan huske, har vi også mye bedre busser :p

Og bare sånn til orientering, mener jeg leste at dere i Bergen ikke har overgang.. Med flexikort og enkeltbillett har du en times overgang til andre kommunikasjonsmidler.

Vi har 1,5 times overgang på papirbilletten (toro jeg) og tre kvarters overgang på plastkort-med-magnetstripe-som-man-stikker-nedi-boks-som-lyser-rødt-annenhver-gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...