Armalite66 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Husker for leeenge siden en gang vi var i Oslo, at det var vanvittig billig å reise, da føreren av trikken aldri tok imot penger. Fant jo senere ut at en måtte kjøpe billett fra automater på stoppestedene. Fungerer det slik enda, eller er det mulig å kjøpe billett av føreren? Skummelt med de automatene.... Lenke til kommentar
EJN Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kjøper billetter på automatene på T-banestasjonene. Føreren sitter i et lukket rom foran i trikken. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Men på bytrikk selges billetter av fører også, selv om enkelt billett er dyrere kjøpt fra ham, enn fra automat/kommisjonær, Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Som regel smartest å kjøpe dagskort om du vet at du skal minst ta trikken to ganger i løpet av dagen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Som regel smartest å kjøpe dagskort om du vet at du skal minst ta trikken to ganger i løpet av dagen. Eh, nei? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Som regel smartest å kjøpe dagskort om du vet at du skal minst ta trikken to ganger i løpet av dagen. Dagskort lønner seg vel egentlig først ved fire reiser, sammenlignet med flexikort.. Har regnet en del på sånt gjennom tidene. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Som regel smartest å kjøpe dagskort om du vet at du skal minst ta trikken to ganger i løpet av dagen. Eh, nei? Eh..her kanskje? Endret 10. januar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Som regel smartest å kjøpe dagskort om du vet at du skal minst ta trikken to ganger i løpet av dagen. Eh, nei? Eh..her kanskje? i forhold til å kjøpe enkeltbilett av fører.. To enkelt billetter, voksen, kjøpt hos kommoisjonær kommer på 40 kroner totalt, og da sparer du femten kroner i forhold til dagskort... Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Og å sammenligne dagskort med enkeltbillett kjøpt hos fører er bak mål Kortet fås kjøpt på de samme stedene som Flexikort, men ikke om bord på trikk og buss. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Og å sammenligne dagskort med enkeltbillett kjøpt hos fører er bak mål Nettopp. Derfor sammenligner jeg selv med flexikort, og mener det er noen øre og spare ved å velge dagskort fremfor flexikort ved tre reiser på en dag. Ergo bør du opp i fire reiser før dagskortet virkelig lønner seg. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Bare lurer litt. Gjelder disse kortene for buss og trikk? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Bare lurer litt. Gjelder disse kortene for buss og trikk? Riktig. Og tog innen Oslo. Og da naturligvis t-banen. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Steike. Her i Bergen er kollektivtrafikken usansynlig mye dyrere, men så vidt jeg kan huske, har vi også mye bedre busser Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Steike. Her i Bergen er kollektivtrafikken usansynlig mye dyrere, men så vidt jeg kan huske, har vi også mye bedre busser Og bare sånn til orientering, mener jeg leste at dere i Bergen ikke har overgang.. Med flexikort og enkeltbillett har du en times overgang til andre kommunikasjonsmidler. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 om du skal reise mer enn to ganger innen ett døgn, kan det lønne seg å kjøpe Dagskort. Det sakset jeg ut fra sporveien. Altså man sparer på det om man reiser mer enn to turer. På den tredje turen har du spart penger.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Husker for leeenge siden en gang vi var i Oslo, at det var vanvittig billig å reise, da føreren av trikken aldri tok imot penger. Fant jo senere ut at en måtte kjøpe billett fra automater på stoppestedene. Fungerer det slik enda, eller er det mulig å kjøpe billett av føreren? Skummelt med de automatene.... Automatene biter ikke (jeg vil nesten påstå at automatene er mer stabile enn tbanen..) som skrevet kan du og kjøpe hos fører av buss/trikk men ikke på tbane, dog skal du reise ofte er ukes/Månedes/tre-måneders/a-kort og anbefale Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 om du skal reise mer enn to ganger innen ett døgn, kan det lønne seg å kjøpe Dagskort. Det sakset jeg ut fra sporveien. Altså man sparer på det om man reiser mer enn to turer. På den tredje turen har du spart penger.... Det var ikke det du skrev Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Steike. Her i Bergen er kollektivtrafikken usansynlig mye dyrere, men så vidt jeg kan huske, har vi også mye bedre busser Og bare sånn til orientering, mener jeg leste at dere i Bergen ikke har overgang.. Med flexikort og enkeltbillett har du en times overgang til andre kommunikasjonsmidler. Vi har 1,5 times overgang på papirbilletten (toro jeg) og tre kvarters overgang på plastkort-med-magnetstripe-som-man-stikker-nedi-boks-som-lyser-rødt-annenhver-gang. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 om du skal reise mer enn to ganger innen ett døgn, kan det lønne seg å kjøpe Dagskort. Det sakset jeg ut fra sporveien. Altså man sparer på det om man reiser mer enn to turer. På den tredje turen har du spart penger.... Det var ikke det du skrev Pardonnez moi... Jeg ordla meg "litt" feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå