Albino Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvis jeg ikke vil ha et kamera med mulighet for opptak av video og anti-røde-øyne er dette kameraet bra? AGFA T6 - Elkjøp Jeg blir skeptisk når jeg ser slike oppløsninger til en slik pris... Lenke til kommentar
sarom Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg synes du burde holde deg langt unna dette og heller kjøpe et kjent merke. Dette er sikkert ikke produsert av gamle gode Agfa. Sikkert noe i likhet med Trust kameraer, men som Elkjøp har fått satt Agfa-navnet på. Kameraene selges ingen andre steder enn hos El-kjøp. Men dere her på forumet som jobber på El-kjøp. Dere burde kunne forsvare dette merket, og fortelle oss virkelig hva det er. Produsent, etc. ???? Du kan for eksempel få deg en Nikon CoolPix 4100 eller Olympus Camedia C-470 Zoom til samme pris på nettbutikkene. Riktignok med 4mp, men sikkert ikke dårligere. Så styr unna Agfa. Lenke til kommentar
freddo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Agfa" t6 går også under andre navn, for eksempel på netonnet. Kameraet holder definitivt følge med kameraer i 4000 kr klassen. Endel uvitende bedrevitere vil ha det til at merket eller mangel på sådan, inngir grunn til skepsis. Blant annet fordi det bare er lefdal/elkjøp som selger det under det navnet. Dette er det absolutt ingen grunn til. Noen av spesifikasjonene som er oppgitt på nettet er alt for beskjedne, det har for eksempel både anti rødøyne funksjon og -format. Kameraet koster i skrivende stund bare kr 1995.-. Er dette noe problem? Et billig kamera er ikke nødvendigvis et billig-kamera, det er t6 et udiskutabelt eksempel på. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Endel uvitende bedrevitere vil ha det til at merket eller mangel på sådan, inngir grunn til skepsis. Blant annet fordi det bare er lefdal/elkjøp som selger det under det navnet. Dette er det absolutt ingen grunn til. Det er absolutt en god grunn til å være skeptisk. Kjøp 10 kamera av den typen og 9 er ubrukelig søppel. Hvis du mener at det er nok med 10% sikkerhet at du får noe brukbart så må du ha veldig mye penger. Elkjøp selger defekte kamera uten å blunke. Har du ikke bevis for at et spesifikt kamera av den typen er bra, så ligg langt unna. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Enig... 6 megapixel til 2000 kroner gir også grunn til å være skeptisk. Et billig 6 megapixel kamera til 2000 er i 99% av alle tilfeller langt dårligere enn et 3 megapixel kamera til samme pris. At kameraet selges under flere navn, gir også god grunn til skepsis. Hvorfor ta sjansen? Vi har sett for mange skrekkeksempler til å gjøre dette. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Enig... 6 megapixel til 2000 kroner gir også grunn til å være skeptisk. Et billig 6 megapixel kamera til 2000 er i 99% av alle tilfeller langt dårligere enn et 3 megapixel kamera til samme pris. At kameraet selges under flere navn, gir også god grunn til skepsis. Hvorfor ta sjansen? Vi har sett for mange skrekkeksempler til å gjøre dette. Kom med skrekkeksemplene da... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Mustek, Trust, Vivitar... trenger jeg si mer? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vil ikke si at agfa-kameraet er på nivå med mustek og gjengen, det er faktisk et ganske ålreit kamera etter hva jeg har sett. Men at det finnes bedre kameraer gjør det selvfølgelig . Lenke til kommentar
Albino Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Skulle gjerne sett at akamera.no testet et slikt kamera opp mot andre 5-6 megapixels-kameraer. Enten hadde vi fått vite at billigkameraer == dritt eller at billigkamera, ja det er ikke så dumt! Jeg tror jeg holder meg borte fra dette kameraet for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
freddo Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Agfa t6 er meget bra, jeg har testet det over en helg nå. Og av de 5 kameraene jeg har testet i høst, lever dette nærmest opp til det det lover. jeg var faktisk positivt overrasket, for en gangs skyld. Ikke vær snusforsnuftig bedrevitende ola "pottit". Jeg kommer ikke til å benytte meg av 30 dagers retur rett, men det kan jo du? For å henvende meg til de som fortsatt er låst i merke problematikken, og deres "logikk" vil jeg bare si at AGFA ville neppe ha tillatt navnet sitt på et produkt de ikke kan stå inne for. kanskje de går med planer om egen produksjon, og tester/ forbereder markedet. Det er kanskje takket være uvitende "bedrevitere" og deres forhåndsdømming, at kameraet er så billig... Jeg kjøper heller dette kameraet for 3000 enn noen av kameraene jeg har sett i klassen 3000-4000. Jeg kommer ikke til å benytte meg av 30 dagers retur rett, men det kan jo du? hvor feig er det mulig å bli? ;-) Kameraet har forresten både videopptak med lyd, og anti røde øynefunksjon - i motsetning til hva som blir oppgitt på nett. Det virker nesten som om forhandlerne vil beholde denne godbiten for seg selv.... Ligg heller unna billig canon og nikon. Test kameraet.... eller la være å uttale seg, tror jeg er en fin lærdom å ta med seg... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Agfa t6 er meget bra, jeg har testet det over en helg nå. Og av de 5 kameraene jeg har testet i høst, lever dette nærmest opp til det det lover. jeg var faktisk positivt overrasket, for en gangs skyld. Ikke vær snusforsnuftig bedrevitende ola "pottit". Jeg kommer ikke til å benytte meg av 30 dagers retur rett, men det kan jo du? For å henvende meg til de som fortsatt er låst i merke problematikken, og deres "logikk" vil jeg bare si at AGFA ville neppe ha tillatt navnet sitt på et produkt de ikke kan stå inne for. kanskje de går med planer om egen produksjon, og tester/ forbereder markedet. Det er kanskje takket være uvitende "bedrevitere" og deres forhåndsdømming, at kameraet er så billig... Jeg kjøper heller dette kameraet for 3000 enn noen av kameraene jeg har sett i klassen 3000-4000. Jeg kommer ikke til å benytte meg av 30 dagers retur rett, men det kan jo du? hvor feig er det mulig å bli? ;-) Kameraet har forresten både videopptak med lyd, og anti røde øynefunksjon - i motsetning til hva som blir oppgitt på nett. Det virker nesten som om forhandlerne vil beholde denne godbiten for seg selv.... Ligg heller unna billig canon og nikon. Test kameraet.... eller la være å uttale seg, tror jeg er en fin lærdom å ta med seg... Ser du er ny på forumet, så jeg skal la deg slippe med litt tilsnakk. Vil sterkt anbefale deg å lese retningslinjene. Du har forpliktet deg til å lese og forstå de. Det er lurt å holde en noe mer høflig tone enn du gjør i den posten jeg siterer. Du kaller oss for snusfornuftig, bedrevitende, ola "pottit", låst i merkeproblematikken og deres "logikk", uvitende, forhåndsdømmende og feige. Alt i løpet av en relativt kort post. Skjerp deg. Vi andre har vært høflige og saklige mot deg... vi forventer det samme fra deg selv om du er ny på forumet. Når dette er sagt... jeg har ikke sagt at Agfa T6 er dårlig. Jeg stiller imidlertid spørsmålstegn ved hvor bra et kamera med 6 megapixler til 2000 kroner faktisk kan være. Kan hende det er meget bra til 10x15, men jeg har ennå til gode å se et kamera med mange megapixler til en billig pris som takler forstørrelser i 20x30 uten at resultatet blir horribelt dårlig. Har testet en del billigkamera med mange megapixler, og de er også jevnt over helt elendige innendørs. Av denne grunn blir jeg skeptisk når jeg ser seks megapixler til 2000. På samme måte vil jeg be deg begrunne hvorfor du mener vil skal holde oss unna billige Nikon og Canon. Deres billigmodeller, til rundt 1500-2000, har ikke mer enn to-tre megapixler, og det er derfor overkommelig å allikevel lage en bildebrikke som yter bra. Til dags dato har jeg ennå ikke sett en billig Canon eller Nikon med dårlig bildekvalitet i forhold til pixler... ja, de er faktisk langt bedre enn alle billigkamera med dobbelt så mange megapixler til tusenlappen mer. Endret 23. januar 2005 av Afseth Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Her er ett par bilder som er tatt igår i Stavanger... http://www.picturetrail.com/bad_kernel Synes at bilder helt ok ...til og med veldig bra ... One picture is worth a 1000 words... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Altså, de bildene der var jo rimelig ålreite? Ser minimalt med bildestøy ihvertfall..noe som man kanskje skulle tro det burde være på et 6mpix kamera. Lenke til kommentar
P.E.R. Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg kjøper heller dette kameraet for 3000 enn noen av kameraene jeg har sett i klassen 3000-4000. Du kan jo ikke mene de seriøst Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ikke ille... det er riktignok forminskede bilder, så det er vanskelig å se støynivå som er det største problemet på billige kamera med mange megapixler. Synes jeg kan skimte noe, men dette kan også komme av komprimeringen til små bilder. Det er også veldig vanskelig å se hvor skarpe bildene er (fokus, optikk) når bildene er forminsket. På bildet av svanen, er det også større utbrente partier. En merkelig innslag av hvitt i det svarte oppstår også (rett ved siden av svanen). Kan komme av problem med enten optikk, bildebrikke eller signalbehandling. Men til 2000 ser de bildene bra ut. Godt å se at noen billige kamera kan yte bra. Men fortsatt ville jeg hatt størst tiltro til et Canon eller Nikon kamera med 3 megapixler til 2000 kroner. Synes fortsatt de gir bilder med litt mer liv, bedre og mer ekte farger... og ihvertfall et støynivå på et minimum pga. megapixler. I tillegg er de meget anerkjente optikkprodusenter, og man kan derfor også være forsikret om at bildene er så skarpe som man kan forvente av den prisen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Enig med afseth, det bildet av svanen var ikke helt bra. Men det hadde mange andre kameraer slitt med også. Uansett, bilder i fullsize hadde vært veldig veldig fint! Lenke til kommentar
P.E.R. Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 kameraet er laget av Premier i Taiwan. Det markedsføres under en mengde navn, bla.: Agfa T6, Ai-6330, BENQ DC C60, Genius G-Shot P633, Minox DC 6311, Premier DC 6330, Rekam Presto-T60, Rollei Prego dp6300, RoverShot RS-Z60.. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det at det markedsføres under en rekke navn er jo noe som virker betryggende. Da det betyr at det er mange som er villig til å satse penger på produktet. Bildene kan ikke bedømmes når de er forminsket så mye. Kvaliteten vil se mye bedre ut da. Skal bli gøy å se originalfiler i høyeste oppløsning., det ser jo unektlig veldig lovende ut. F828 Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jobber med saken å upload-e bilder i full size men picture trail website klarer kun 640x480 eller hva ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå