Gå til innhold

Omgåelse av 3-ords regelen -> stenging


Anbefalte innlegg

Mulig jeg irriterer noen nå, men synes en er litt for konsekvente på stenging av tråder som ikke følger 3-ordsregelen i topic. Noen ganger er topic beskrivende og treffende med kun to ord, og da burde tråden få blitt stående. Har sett flere topics med mer enn 3 ord som er dårlige, og topic med mindre som har vært gode.

Vet at regelen er der for en grunn, og den er som oftest velkommen, men noen ganger er kanskje regelen feil?

 

 

EDIT: Takk for flyttingen! :)

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Pitbullo @ 10/01/2005 : 14:05)
Mulig jeg irriterer noen nå, men synes en er litt for konsekvente på stenging av tråder som ikke følger 3-ordsregelen i topic. Noen ganger er topic beskrivende og treffende med kun to ord, og da burde tråden få blitt stående.

Tre-ords-regelen er en regel du, og alle andre brukere, har akseptert når dere registrerte dere. Dere har i praksis sagt "jeg forstår regelen, og skal ikke bryte den under noen omstendigheter".

 

Lager man en tråd som har ett eller to ord i tittelen, får man følgende beskjed:

FØLGENDE FEILMELDING(ER) BLE FUNNET

Tittelen på emnet må være være på minst 3 ord

 

Hvis man da prøver å være en snedig luring og legge til et mellomrom + punktum, utropstegn, smiletryne eller lignende, bryter man denne regelen.

 

I nettiketten kan man lese følgende: Kort sagt teller tre-ords-regelen opp antall mellomrom i emnet, og den er også derfor mulig å unngå ved å lage et emne som ser f. eks slik ut: "Hjelp ! !". Vi vil bare minne på at dette, samt alle andre forsøk på å omgå denne tre-ords-regelen er ikke tillatt og vil bli slått hardt ned på.

 

Enkelt og greit.

 

Vi stenger ikke trådene for å være onde og for å vise hvor mye makt vi har. Trådstarter blir kanskje sur og grinete en liten stund, men husker forhåpentligvis hva som skjedde neste gang han/hun lager en ny emnetittel. Som et resultat av en mer beskrivende tittel, vil han/hun få flere svar, og det er jo mye av poenget med dette forumet.

 

Jo mer info du gir, jo bedre og mer utfyllende svar får du (stort sett).

Lenke til kommentar

Dette er blitt tatt opp veeeeeldig mange ganger

Under her legger jeg til linker på de postene jeg fant her når jeg søkte på

"tre ord" helt fra begynnelsen eller nyere!

vel her er en

enda en

og en til....

her ble det diskutert litt

her er det en tråd TIL om treordsregelen

og her er den siste. Endelig!

Pluss at det var 3 tråder der det var folk som spurte om hvorfor de ikke kunne lage ny tråd, grunnen var 3-ordsregelen :roll: (Ser ikke ut til at mange leser retningslinjene nei...).

Jeg håper at dette er siste gang vi diskuterer dette for Admins vil si nei uantsett

og jeg er enig med dem :yes: .

 

TSP :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig i regelen, og at den bør følges. Det er ikke det det er snakk om, og jeg tar opp. Det er bare at når noen ikke følger den, men likevell har en beskrivende topic, så holder det med tilsnakk, og evt. beskjed om å endre topic. Ikke bare automatisk stenging.

 

Tenker på en jeg fant p spill/counterstrike. Den het "AWP-Aiming".

Kunne gjerne kallt den for "AWP og Aiming", men da er en like langt.

Lenke til kommentar

QUOTE (sluffy @ 10/01/2005 : 14:10)
Kan du nevne et topic som beskriver mer med to ord, enn det ville gjort med flere?

Godt poeng. Selvsagt kan man ikke det. Dette er elementær norsk. Med bare 2 ord får man ikke en beskrivende setning. Det var derfor det var tykke røde streker i skriveboka om vi prøvde noe sånt når vi gikk på skolen.

 

Jeg ser frem til eksempler fra de som mener at to ord beskriver et emne entydig. Det ser kanskje greit ut for den som poster, fordi han kjenner sammenhengen, men det gjør ikke alle andre som ser på listen over tråder.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva med denne da; Sikkerhetsforsker saksøkes?

 

Jeg synes faktisk dette var beskrivende nok.. Vet ikke om det er pga. det er en operatør som har brutt regelen, eller at dere selv synes den var beskrivende nok at dere ikke har stengt den jeg? :roll:

 

Hvis man først skal være så streng på denne regelen, hvorfor ikke sette et minimum på tittelfeltet på 3 ord? Altså, slik at man ikke får postet tråden før man har fylt ut 3 ord..

Lenke til kommentar

QUOTE (Pitbullo @ 10/01/2005 : 16:32)
Tenker på en jeg fant p spill/counterstrike. Den het "AWP-Aiming".
Kunne gjerne kallt den for "AWP og Aiming", men da er en like langt.

Det er ikke beskrivende i det hele tatt...

Hva er det trådstarter ønsker?

Hjelp med AWP og aiming?

Tips til AWP og aiming?

Forslag til AWP og aiming?

 

Treordsregelen er rett og slett genial, ikke vits i å ta det opp engang.

Lenke til kommentar

Har aldri sagt jeg ikke skjønner denne regelen, så dere kan slutte å nevne det (hvis det er henvist til meg). Å være kritisk er ikke noe usunt, og at jeg tar dette opp burde ikke være til plage. Er tross alt tatt opp på en fornuftig måte.

Kan gjenta meg selv litt. Jeg forstår regelen, og er glad for at vi har den, men synes at det ikke alltid er nødt til å ende med stenging hvis topic faktisk passer med to ord og en bindestrek! Kan heller gi beskjed til trådstarter om å endre, slik at tråden kan bli stående. Hvis trådstarter må lage ny tråd med annen topic risikerer han å bli anklaget for spamming.

Lenke til kommentar

QUOTE (jh_ @ 12/01/2005 : 15:56)
Hva med denne da; Sikkerhetsforsker saksøkes?

Jeg synes faktisk dette var beskrivende nok.. Vet ikke om det er pga. det er en operatør som har brutt regelen, eller at dere selv synes den var beskrivende nok at dere ikke har stengt den jeg?  :roll:

Hvis man først skal være så streng på denne regelen, hvorfor ikke sette et minimum på tittelfeltet på 3 ord? Altså, slik at man ikke får postet tråden før man har fylt ut 3 ord..

Husk at det er forskjell på redaksjonelt materiale (den forumtråden vart generert automatisk av vårt publiseringssystem) og ein vanlig forumtråd.

 

Ein fast skribent (eller ein redaktør) er som oftast mykje betre enn ein gjennomsnittleg forumbrukar på å lage beskrivande emnefelt, og det er difor naturlig at me ikkje treng å legge oss under denne regelen når det gjeld redaksjonelt innhold. Er det nokon som tør å påstå at dei ikkje skjønte kva artikkelen handlar om utifrå den overskrifta?

 

Det er klart at tre-ords-regelen er omdiskutert, men den er på plass for å auke kvaliteten på emnefelta på forumet. I dei aller fleste tilfella er fleire ord betre, og det er difor me har satt denne grensa.

 

De som er medlemmar på forumet i dag har valgt å følge dei reglane me har satt opp, og dersom de ikkje gjer det, så står konsekvensen av å bryte tre-ords-regelen klart og tydelig i retningslinjene.

 

Og berre slik at det er sagt, dersom ein moderator/administrator opprettar ein tråd som bryt med tre-ords-regelen, så skal sjølvsagt denne få samme behandling som ein vanleg forumbrukar får. Men me skiller her mellom det som er redaksjonelt materiale (det som kjem i "Diskuter artikler"-kategoriane) og vanlege forumtrådar.

Lenke til kommentar

QUOTE (kilogram @ 13/01/2005 : 09:01)

Ein fast skribent (eller ein redaktør) er som oftast mykje betre enn ein gjennomsnittleg forumbrukar på å lage beskrivande emnefelt, og det er difor naturlig at me ikkje treng å legge oss under denne regelen når det gjeld redaksjonelt innhold.

Likhet for loven!

QUOTE (kilogram @ 13/01/2005 : 09:01)

Er det nokon som tør å påstå at dei ikkje skjønte kva artikkelen handlar om utifrå den overskrifta?

Det er sant nok, men jeg har sett flere poster som har blitt stengt selv om emnetittelen beskrev innholdet godt med to ord.

QUOTE (kilogram @ 13/01/2005 : 09:01)

De som er medlemmar på forumet i dag har valgt å følge dei reglane me har satt opp, og dersom de ikkje gjer det, så står konsekvensen av å bryte tre-ords-regelen klart og tydelig i retningslinjene.

Hvorfor i all verden skal ikke alle (inkludert moderatorer og admins) følge denne regelen da? Gjelder ikke retningslinjene for andre enn vanlige brukere?

QUOTE (kilogram @ 13/01/2005 : 09:01)

Og berre slik at det er sagt, dersom ein moderator/administrator opprettar ein tråd som bryt med tre-ords-regelen, så skal sjølvsagt denne få samme behandling som ein vanleg forumbrukar får.

Er ikke dette et eksempel på det motsatte, så vet ikke jeg.

QUOTE (kilogram @ 13/01/2005 : 09:01)

Men me skiller her mellom det som er redaksjonelt materiale (det som kjem i "Diskuter artikler"-kategoriane) og vanlege forumtrådar.

Ettersom "diskuter artikler"-kategoriene er en del av forumet, ser jeg ingen grunn til at disse postene ikke skal overholde forumreglene.

 

Bare så det er sagt: Jeg er 100% for tre-ords-regelen, men jeg synes det blir tullete at regelen kun skal gjelde for brukere.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Det blir for dumt å begynne å klage på tråder i "diskuter artikler". Emnefeltene her blir fylt inn med tittelen fra respektive artikkel. Overskrifter på publiserte artikler har en helt annen misjon enn emner på forumtråder.

 

Uansett; hvem er du til å snakke om likhet for loven? Det er hardware-nettverket som eier og driver dette forumet. Det de sier er loven her inne. Om du ikke liker at de tar en avgjørelse i forbindelse med en kategori du ikke kan poste i så er det ditt problem. Det er null poeng i å trekke fram det for å prøve å skape et poeng i en alt tapt diskusjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...