tkorsvold Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei, På grunn av litt ymse deler og ting og tang som skal kobles opp, har jeg funnet ut at jeg trenger en ruter eller hub som både kan gi meg kabelforbindelse til IP-telefonen min (den står først nå, og den innebygde ruteren i telefonen lar seg ikke programmere, og blokkerer alt mellom himmel og jord), og trådløs forbindelse (802.11g) til diverse PCer som jeg har i huset. Noen som vet om det finnes rutere som har begge deler, både trådløst og kabel? Noen anbefalinger i så fall? mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 De fleste trådløse routere har også mulighet for kabeltilkobling. Som oftest fireporter. Du sier at du skal ha en router eller en hub? Ut av det du skriver virker det ikke som om du klarer deg med en hub. XenZor Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Tja, det er vel en ruter jeg trenger. Men takk for hjelpen, da går jeg for en trådløs ruter med mulighet for kabeltilkobling. mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Eller, ved nærmere ettertanke, så trenger jeg bare en dings som deler internettlinja mi. Fra Nextgentel har jeg jo allerede fått et ruter/modem. mvh Thorstein Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Kjøp en Asus WL-500G og konfigurer den som aksesspunkt, så har du en femporters switch og trådløs til gang i en boks. Les mer her. Edit: Husk eventuelt å oppgrader til siste firmware når du tar den i bruk. Endret 11. januar 2005 av sofTest Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Asus WL-500g er kjempemessig. Anbefaler den på det sterkeste. Men oppgrader firmwaren når du får den. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Tusen takk! Da går jeg for den. mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå