Gå til innhold

ikke bedre grafikk

minodin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
høh, ikke si at du kjøpte deg nytt kort når du hadde 9600 pro.

Er jo omtrent ingen merkbar forskjell på disse kortene så lenge du ikke går opp i 1200x1600

Dette er jo bare tull å si. 6600GT yter over dobbelt så bra som 9600 Pro. Det er ekstremt stor forskjell i mange oppløsninger og alle nye spill.

Er ikke ening i det du sier..

Er du heldig yter det 60% bedre, ikke mer. Har veldig lyyst på 6600GT selv, men venter, pga grafikkøkninga er ikke så altfor masse å skryte av.

En kamerat av meg har det.. Han har mer flyt enn med mitt 9600 kort, men at det er dobbelt så som 9600 pro er ikke sant.

9600 pro er et bedre kort enn mange skal ha det til ;)

Lenke til kommentar
høh, ikke si at du kjøpte deg nytt kort når du hadde 9600 pro.

Er jo omtrent ingen merkbar forskjell på disse kortene så lenge du ikke går opp i 1200x1600

tipper han sier dette fordi han har et 9600 selv :roll:...

9600 pro er 1, 1/2 bedre enn mitt så det kan ikke sammenlignes!

Lenke til kommentar
....Tja, vil en se så stor forskjell om en har rundt 20 fps mer i gjennomsnitt med et 6600gt enn ett 9600pro?

Nå er det ikke kun FPS som teller men svaret er ja. I mange tilfeller og kanskje spesielt de tilfellene der man går fra 10 til 30 FPS ;)

I tillegg til bedre flyt og høyere oppløsning er det muligheten til å kjøre med AA og AF som gjør grafikken mye penere.

Javel, og tråstarter ser ikke forskjell på 10fps og 30fps?

Vil tro den størst ytelses endingen finner du ved langt høyere oppløsninger enn den han kjører i dag.

Lenke til kommentar
half life 2 er gammaldags teknologi, det er stort sett basert på dx 7 med bittelitt dx 8 og 9

idag så er vell 3dmark05 den einaste offiselle utgivelsen som bruker ein LITEN DEL av dei nye skjermkorta sitt potensiale

Veeel...

Shaderinstruksjonene som blir blir kjørt er ca dobbelt så lange som de for andre spill som er gitt ut originalt pr. dags dato.

det at spillet er skalerbart ned til DX7.0 er noe helt annet enn hva spillet er basert på.

Hovedforskjellene fra DX7.0 -> DX9.0 er shaders, ellers er det meste seff. også gjort med DX7.0 effekter. Dog skal man rendere scenene med en DX7.0SDK er man mer restriktert.

Lenke til kommentar
Er ikke ening i det du sier..

Er du heldig yter det 60% bedre, ikke mer.  Har veldig lyyst på 6600GT selv, men venter, pga grafikkøkninga er ikke så altfor masse å skryte av.

En kamerat av meg har det.. Han har mer flyt enn med mitt 9600 kort, men at det er dobbelt så som 9600 pro er ikke sant.

9600 pro er et bedre kort enn mange skal ha det til  ;)

Jeg hadde selv et 9600xt og oppgraderte til 6800LE som i utgangspunktet er svakere enn 6600GT. Det var en ny verden rett og slett. Alt gikk glattere og jeg fikk muligheten til mye høyere oppløsning uten å tape hastighet.

Jeg sier ikke at 9600 Pro er et dårlig kort men jeg ser på det som en stor forskjell opp til 6600GT. Ikke bare litt bedre flyt men på mange måter en hel annen verden.

Ta f.eks 3dmark 03 som utgangspunkt. Der vil jeg anta at du skal ligge på under 4000 med et 9600 Pro. Med et 6600GT får du dobbelt så høy score (og vel så det). Ja dette er bare en syntetisk test og nei akkurat dette eksempelet sier ikke at kortet er dobbelt så bra men tenk over at 6600GT er endel bedre enn 9800 Pro. Dette er igjen utrolig mye bedre enn 9600 Pro. Dobbelt så mange pipelines, mye høyere klokkehastighet og nyere teknologi gjør dette til en kjempeoppgradering etter mitt syn.

Vil tro den størst ytelses endingen finner du ved langt høyere oppløsninger enn den han kjører i dag.

Og poenget ditt er? Som sagt hadde jeg et 9600xt og klarte å spille HL2, Doom 3 og FarCry uten de store problemene i lav oppløsning og lave og middels settings. Det er enorm forskjell fra det og 1280x1024 med 4xAA og 4xAF som jeg kjører nå.

:Edit Kan legge til at FarCry faktisk gikk greit med det meste på high i 1024x768 med 9600xt kortet så det var jo ikke så ille.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

i lavere grafikk instillinger sier det seg selv at forsjellen ikke er stor, men med en gang aa og af blir skrudd på burde man merke forsjell.

Er du heldig yter det 60% bedre, ikke mer.

jeg er ikke enig i det du sier her. 6600gt yter 60% bedre uansett, men jeg er enig i at det ikke yter dobbelt så bra.

riktig, men det er fortsatt over 60% bedre.

9600 pro er et bedre kort enn mange skal ha det til

her er jeg enig med deg. de fleste har fått en dårlig holdning mot 9600serien og 9800serien, etter at 6600gt og 6800le kom på banen, av en eller annen grunn jeg ikke klarer å forstå. virker som at folk trur at 9800pro blir et dårlig kort, bare fordi 6800le er bedre! det er jo helt feil! ja 6800le er bedre, men 9800pro er fortsatt et bra kort.

men til det med prosentvis ytelse av 6600gt vs 9600pro

6600gt har flere pipes(det dobbelte 8stk) er mye raskere klokket(900mhz el 1000mhz) enn det 9600xt har/er. men hadde 6600gt hatt 128bit minnebuss også, er jeg overbevist om at kortet hadde yti dobbelt så bra som 9600xt, men med 128bit minnebuss så gjør det ikke det. det yter mye bedre men ikke dobbelt så bra!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
her er jeg enig med deg. de fleste har fått en dårlig holdning mot 9600serien og 9800serien, etter at 6600gt og 6800le kom på banen, av en eller annen grunn jeg ikke klarer å forstå. virker som at folk trur at 9800pro blir et dårlig kort, bare fordi 6800le er bedre! det er jo helt feil! ja 6800le er bedre, men 9800pro er fortsatt et bra kort.

Her er jeg ganske uenig, det kan virke som om det fremdeles er veldig mange som synes at et 9800pro gir mye for pengene ettersom 75% av alle de som starter en post om at de skal ha et nytt skjermkort til mellom 1500kr-2000kr, foreslår akkurat dette kortet, og nevnes det ikke av trådstarter, er det ganske sikkert at en eller annen nevner muligheten om et slikt kjøp litt senere i tråden. Det er jo ikke snakk om at disse kortene (9800 og 9600 serien) er dårlige, men serdeles lite priseffektive, dvs. lite, eller mindre for pengene, enn ved kjøp av et 6600GT eller 6800LE når det gjelder denne prisklassen...

edit: skrivleif

Endret av ADT
Lenke til kommentar
....

Og poenget ditt er? Som sagt hadde jeg et 9600xt og klarte å spille HL2, Doom 3 og FarCry uten de store problemene i lav oppløsning og lave og middels settings. Det er enorm forskjell fra det og 1280x1024 med 4xAA og 4xAF som jeg kjører nå.

Mener akkurat det du selv sier, at et 6600GT yter kanskje 50 eller 60% bedre enn 9600pro, men det gjelder først og fremst på høyrere oppløsning. Dersom spillene spilles i 1024x768, vil forskjellen mellom kortene være vanskelig å skille i faktisk opplevd kvalitet.

Endret av Torro
Lenke til kommentar
i lavere grafikk instillinger sier det seg selv at forsjellen ikke er stor, men med en gang aa og af blir skrudd på burde man merke forsjell.

Er du heldig yter det 60% bedre, ikke mer.

jeg er ikke enig i det du sier her. 6600gt yter 60% bedre uansett, men jeg er enig i at det ikke yter dobbelt så bra.

riktig, men det er fortsatt over 60% bedre.

9600 pro er et bedre kort enn mange skal ha det til

men til det med prosentvis ytelse av 6600gt vs 9600pro

6600gt har flere pipes(det dobbelte 8stk) er mye raskere klokket(900mhz el 1000mhz) enn det 9600xt har/er. men hadde 6600gt hatt 128bit minnebuss også, er jeg overbevist om at kortet hadde yti dobbelt så bra som 9600xt, men med 128bit minnebuss så gjør det ikke det. det yter mye bedre men ikke dobbelt så bra!

Har ikke både ati 9600 og 6600 gt 128 bit minne !tror båndbredden ligger på ca 10 på 9600 og 16 på 6600 gt.sikker mer enn 50-60% hvis man kjører i 1200x1600 og bruk av AA/AF på.

ps: har ikke sett noen tester av begge kortene,men har sett tester av ati x600 og 6600 GT :

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11573&side=4

Lenke til kommentar
Her er jeg ganske uenig, det kan virke som om det fremdeles er veldig mange som synes at et 9800pro gir mye for pengene ettersom 75% av alle de som starter en post om at de skal ha et nytt skjermkort til mellom 1500kr-2000kr, foreslår akkurat dette kortet

grunnen til dette er jo at 9800pro har vært aleinehersjer i skjermkort verdnen i over et år. da sier det seg selv at de fleste foreslåt det kortet.

Det er jo ikke snakk om at disse kortene (9800 og 9600 serien) er dårlige, men serdeles lite priseffektive

at 9800pro ikke er så prisgunstig i forhold til 6600gt og 6800le, men å si at 9600serien ikke er prisgunstig er en rar uttalelse. 9600serien er best innen 500,- til 1200,- prisklassen, altså får du mye for prisen hvis du skal kjøpe et billig kort, og kjøper feks: et 9600pro til 650,-

det er fortsatt et "bra" kort(klarer alle nye spill på medium instillinger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...