Mellet Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har motatt et ADSL-modem fra Telenor.. Er det mulig å koble en switch direkte til modemet, eller må jeg ha en router imellom? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 På de modemene som distribueres nå, er det innebygget router. Det skal derfor normalt være nok med switch. Lenke til kommentar
frengky Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Settes opp veldig enkelt: kobberlinje-> |modem| -> RJ 45 TP -> |svitsj| -> RJ45 TP -> PCer Det er en RJ45 Ethernet kontakt på modemet du kan koble direkte inni uplink porten på en svitsj/ruter. øystein Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 For de som ikke fortstår det så er en RJ45 kontakt en helt vanlig nettverksplugg. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Takk Takk Funket fint.. Testet det i går Men kan man, selv om den har en innbygget router koble en egen router til den, for eksempel vist jeg vill ha trådløst? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du kan koble egen router, noe som krever litt eksra confing, eller du kan kjøpe et trådløst accespunkt til trådløst, som er mye lettere og billigere (?) Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Takk Takk Funket fint.. Testet det i går Men kan man, selv om den har en innbygget router koble en egen router til den, for eksempel vist jeg vill ha trådløst? Du kan bruke modemet sammen med en annen router, men da må du sette det om i bridge modus ("rent" modem). Her kan du se hvordan det skal gjøres. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Takk Takk Funket fint.. Testet det i går Men kan man, selv om den har en innbygget router koble en egen router til den, for eksempel vist jeg vill ha trådløst? Du kan bruke modemet sammen med en annen router, men da må du sette det om i bridge modus ("rent" modem). Her kan du se hvordan det skal gjøres. Jepz Takker... Sjønner nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå