OffiserDeath Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Når jeg starter opp i windows 98 så får jeg beskjed om at windows har oppdaget ein feil i registeret, og windows anbefaler meg å starte opp med bare komandolinjen for deretter å kjøre scanreg. Når jeg skriver scanreg så kommer jeg inn på Register scanen, men når jeg starter den så skre det ingenting. Kommando linjen kommer opp igjen. Hvis jeg da skriver win så skrur pcen seg av. Hvis jeg prøver å starte windows 98 (valig eller sikkerhetmodus) så får jeg beskjed om at windows ikke kan lese fra en sector på C disken. Men når jeg kjører scandisk i win2k pro så får jeg ingen feilmeldinger og alt virker fint i win2k pro. Enten må jeg få fikset win 98 eller så må jeg få tak i en opengl driver til nVIDIA riva 128/128zx for win2k pro. Med andre ord jeg trenger seriøs hjelp. OG EG GIDDE IKKJE Å REINNSTALLERA WINDOWS IGJEN!! Lenke til kommentar
knert Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 men du har ikke win 2000 og 98 på samme disk. vet ikke hvilket filsystem du kjører på c-stasjonen som 98 har problemer med, men kanskje 2000 ikke kan lese derifra? og derfor ikke sier fra om problemet? never know...:=) Lenke til kommentar
OffiserDeath Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 win2k pro og win 98 ligger på den samme maxtor 12 gigabytes harddisken Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Ligger OS'ene da på to forskjellige partisjoner eller på samme partisjonen. Det er vel ganske store problemer med å kjøre to OS'er fra samme partisjon, iallefall skal der være en del konfigurering for å få det til vil jeg tro.. Gi oss litt mer opplysninger om hardware og slikt.. :smile: Lenke til kommentar
OffiserDeath Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 pcen er en pentium 2 450 mHZ IBM aptiva pc med 256 mb ram 12 gigabyte maxtor harddisk. Windowsene ligger i to forskjellige foldere hvis det er det du mener? Men det anklaste hadde vært å fått tak i ein opengl driver til 3d kortet mitt slik at jeg slipper det !%#¤/# windows 98! [ Denne Melding var redigert av: OffiserDeath på 2002-06-12 11:56 ] Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Partisjon, ikke folder. En partisjon vises som en ny harddisk under Min Datamaskin, for å si det sånn. C: og D: er to forskjellige partisjoner. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Høres ut som "format c:" hadde gjort seg på det makkverket der. Du gjør ikke PCen vondt av å formatere nei. Lenke til kommentar
thorel Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg har win98 or win2k pro på samme HDD. Funker uten problemer det Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 11:54, OffiserDeath skrev: Windowsene ligger i to forskjellige foldere hvis det er det du mener? Hvis det du sier betyr at de ligger i hver sin mappe... dèt er og be om trøbbel. På hver sin partisjon derimot er OK. Nå er registret korrupt, og en OpenGL driver vil nok bare være en utsettelse på ny formatering. Lenke til kommentar
Amdxtreme Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 start opp med oppstartdisket når du er i dos promt skriv scanreg/restore så skal broblemet vere løst Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hør på de gutta her, og formater maskinen din. Du burde partisjonere harddisken din først i to harddisker. 8gb hver, og installere hvert sitt operativsystem i hver partisjon. Du blir helt sikkert nødt til å gå i Fdisk og slette partisjonen din der også, for win 2k går på NTFS plattform, mens win 98 går på fat 32, og du kan vel ikke ha to forskjellige fil systemer i samme harddisk? Mulig win 2k støtter fat 32, men dette vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Win2k støtter FAT,FAT32,NTFS4 og NTFS5. For å få fullt utbytte av sikkerhet i Win2k må man kjøre NTFS5. Men det kan kjøres på alle. Men du har helt rett i at man ikke kan ha mer enn ett filsystem på partisjonen. [ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-06-12 12:56 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Katalogen Programfiler vil bli felles for begge OS'ene på samme partisjon. Man får problemer med avinstallerng av endel programmer, og mangle DLL-filer for enkelte programmer. DLL-filer vil 'flyte' i systemet eller ikke bli funnet. Andre uvedkommende filer kan også legge seg i OS-mappa. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-12 14:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå