OfFice_duDe Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Noen som har noen erfaringer med Netshops 1557 selvbygger?? Har nemlig tenkt å kjøpe meg 1557GLS med 2ghz dothan, 1024ram, 80GB HD.. Hadde jo vært greit å fått noen synspunkter på funksjonaliteten og eventuelle feil osv... Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 jeg har den med 1,8 ghz og med 60 gb hadd. Siden 60 GBen er raskere. Og vil si at den funker utmerket godt. Har ikke sett film på den enda, men den funker fint til spill surfing og skriving. I tillegg så må jeg si at touchpaden faktisk var bra. Og så langt har jeg hatet alle andre touchpader jeg har prøvd... Når jeg fikk den hadde den et minneproblem men etter litt testing så sendte jeg den tilbake fikk byttet ramen. Deretter ble den flott. Eneste negative med pcen må være lyden men kan du nevne en bærbar med bra lyd? Burde nok skaffes headsett for bedre lyd. Lenke til kommentar
los_bordos Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har oppsettet du prater om. Maskinen er en drøm. Det er imidlertid et par issues som har vært enormt irriterende med denne maskinen. Det første er skjermkort og drivere. Skjermkortdriverene som leveres av aopen (som har bygd hovedkortet) suger. Jeg måtte klusse en del og brukte til sist omega drivere (ikke offisielle ati-drivere) somm førte til konflikt mellom NIC og skjermkort. Et annet issue er at minnet på radeon 9700 er av relativt dårlig kvalitet. Maskinen kommer med gpu og minne klokket NED!?! til 344, 202 Mhz. Uansett klokker du minnet noe særlig over 200 så får du antageligvis problemer. Kort sagt. let litt rundt etter generiske drivere og glem aopen sin software, så har du en maskin du vil elske... pen er den også :-) Lenke til kommentar
Beop Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har ikke sett film på den enda, men den funker fint til spill surfing og skriving. Ser film på den ganske ofte jeg. Funker 100% til dette! Med ett Koss Porta Pro Headsett og denne maskinen, så kan man sitte ca 2.5 timer og glo på film (sitter over 2 timer på toget hver dag, så jeg vet at det går). Må vel si meg litt misfornøyd med touchpadden, for den hopper og hoier som ett helsikke syns nå jeg (bortskjemt med ibook jeg kanskje)... Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg synes det er dårlig gjort av dere å skryte så fælt om hvor drømmeaktig fint alt er med den når jeg sitter her å venter på min levering av min 1557-GLS selv fortsatt og begynner å få abstinenser. Jeg måtte ut å kjøpe trådløs mus og veske for å ha noe å gjøre for å "ønske" maskinen velkommen i hjemmet mitt når jeg får den. *vurderer å lage velkomst-banner i gangen hjemme til når jeg får den med teksten "Velkommen til mitt hjem 1557-GLS!". Skam dere... PS: Jeg er sikker på at med f.eks DVD Anywhere eller DVD Idle pro så vil den klare 3.5 timer med DVD-avspilling på batteri med speedstep aktivert. Karmacom Endret 10. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Bestilte en slik selv fra Netshop den 26. desember, den ble sendt fredag 7. Januar, den befinner seg nå en plass mellom oslo og mo i rana. Og med det skjitværet som er nå så er jo det meste av fjelloverganger stengt slik at den blir forsinket ytterligere! Bestilte med 80 GB travelstar disk, 512 Corsair minne og duallayer dvdbrenner. Min bror kjøpte en slik PC fra Whitebox og det var en ganske stor nytelse å arbeide med, installasjonen av drivere (alt standard) gikk problemfritt. Touchpad er ikke akkurat drømmen min så jeg bestile med en sånn optisk minimus med tråd. Så det gjenstår bare å konfigurere den trådløse routern, legge seg i sofaen og surfe i vei! en nerds drøm (samt vente på pc'en skal bli levert) Endret 11. januar 2005 av stoners Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 fikk de inn nye 1557-GLS barebooks nå 7.januar hos netshop på lager? er du sikker? (venter på en selv) Karmacom Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det kom ett parti GLS ja, men slik jeg skjønner så forsvant det ganske fort. Så hvis du ikke har fått dem nå så må du nok vente enda lengre. Send dem en mail for å høre når neste leveranse kommer. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Ok Takk, skal spørre, han sa jeg lå på 20 plass og at partiet de fikk inn var på 100 GLS'er, men da kanskje de har fått inn ett enda mindre parti i mellomtiden, får nå ser jeg at jeg er nr. 8 på listen når jeg går inn på ordren via hjemmesiden deres. Karmacom Endret 11. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
OfFice_duDe Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg bestilte min 1557GLS i går, ca. hvor lang tid vil det ta før jeg har den? det værste som fins er jo å gå å vente på ting som en har bestilt..Jeg vil ha min pc NÅ! Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Er nok tørke på den i hele Norge for tiden, fikk denne fra Aopen for 5 dager siden: Dear Mr. Monkerud, Thank you for taking the effort to write to us and giving us the market feedback which is very important to us. It is true that we have experienced shortages on this model due to on the one hand little supply and on the other hand due to the success of this model because of the excellent quality, very good performance and nice styling. The supply will improve during this month and next month. You can try in Norway with Hattelco, Netshop and Ingram Micro. Hope you will recommend AOpen to many others. Kind regards, Sander de Kort Endret 11. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå