perspektiv Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Dette er i seg selv ikke noe teknisk spørsmål, men et lite hjertesukk... Hva får en person til å gidde å infisere og trenge seg inn i andres pc'er, med all slags dritt og møkk? Joda, vedkommende kan sikkert spionere på deg, dytte på deg uønsket reklame, utnytte pc'en din, tappe passord og kontonummer eller hva det måtte være - men for meg virker slik virksomhet så fullstendig irrasjonell og destruktiv. Det forekommer meg at hjernene bak slikt tøv ikke har all verdens annet å fare med enn datakunnskapene sine, som de til alt overmål ikke evner å bruke på en nyttig og konstruktiv måte. Jeg kan ikke hjelpe for det - til tross for at disse tydeligvis sitter på gode datakunnskaper, så dreier det seg i bunn og grunn om heller enkle og primtive eksistenser. Om jeg selv satt på svært gode datakunskaper, kunne jeg ikke drømme om å bruke dem til å ødelegge for andre. Det virker fullkomment fjernt og bortkastet. Derfor en hjertlig takk til dere i dette forumet som bruker datakunskapene til i stedet å komme med nyttige råd og tips, og som hjelper oss mer uvitende til å holde møkkasprederne unna pc-en. Jeg har et håp om at denne type eksistenser er i et stort mindretall blant oss. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 De som hacker folk og lager virus er folk som ikke er spesielt gode på data, men som ønsker å bli det. De har en enorm trang til å vise seg for resten av verden, og jeg ville omtalt alle disse menneskene som psykisk syke. Jeg kunne aldri ha drømt om å lage et virus, selv om det i realiteten ville vært mulig for meg. Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) hahahahahahahahahzahaha:p "tappe passord og kontonummer" <-- Hvorfor er det folk som raner banker og bensinstasjoner? Endret 10. januar 2005 av Manoz Lenke til kommentar
Løve Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er jo faktisk sant alt det over... men de som lager spyware er jo som oftest store selskaper som vil tjene penger på å vise deg reklame. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 De som driver med sånt har bare fritidsproblemer.. Aaarghhh som jeg hater de! Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Vil nå tro de gjør det av en grunn Blant annet et stort hat til folk som bruker IE ... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Vil nå tro de gjør det av en grunn Blant annet et stort hat til folk som bruker IE ... Ja, de gjør det av en grunn. De ønsker å være guruer på data, men i virkeligheten kan de bare lage noen irriterende virus. De ønsker å hevde seg, og vise hele verden at "her er jeg". Syke mennesker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå