Breivik. Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei Jeg satt inn harddisken min oppned i laptopen. Så finner ikke maskinen harddisken lenger. Jeg hører den starter opp, så jeg har vel ikke kortsluttet noe da? Er det mulig å få den til å fungere igjen? Setter stor pris på alle svar. Lenke til kommentar
toennes Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Sjekk inni maskinen om du har bøyd en eller flere "pinner" der hvor harddisken kobles til. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har ikke bøyd noen pinner. Men da jeg satt den feil vei, kom det noen pinner inni "Ide inntaket" som ikke skal inni der. Derfor tenkte jeg kanskje at den har fått noen kortsluttning eller lignende, siden strømmen sannsynligvis går gjennom pinnene. Men man hører at harddisken starter, så derfor synest jeg det er litt merkelig... Noen andre forslag? Lenke til kommentar
toennes Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Tja, kontrolleren på disken kan være ødelagt selv om den spinner opp... Har du noen mulighet for å teste den, f.eks i et eksternt harddisk kabinett? (av den typen som benytter laptop disker) Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Prøvde den i en annen bærbar. Harddisken spinner opp, men stopper etter en liten stund. Den andre bærbaren finner heller ikke disken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå